Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-02@02:41:34 GMT

افزایش قیمت بنزین در آمریکا به بالاترین رقم از ۲۰۰۸

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۳۶۶۱۹

افزایش قیمت بنزین در آمریکا به بالاترین رقم از ۲۰۰۸

احتمال تحریم واردات نفت روسیه توسط آمریکا قیمت نفت خام را بیش از پیش افزایش داده و در نتیجه قیمت بنزین در آمریکا را هم به بالاترین رقم از اواخر ژوئیه ۲۰۰۸ رسانده است.

به‌ گزارش مشرق به نقل از رویترز، انجمن اتومبیل آمریکا اعلام کرد قیمت بنزین در این کشور ۱۱ درصد طی هفته گذشته افزایش‌یافته و به بالاترین رقم از اواخر ژوئیه ۲۰۰۸ رسیده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افزایش قیمت را می‌توان نتیجه فلج شدن توانایی روسیه برای صادرات نفت خام به‌دنبال تحریم‌های غرب علیه این کشور بر سر مسئله اوکراین دانست.

بیشتر بخوانید: مذاکرات اتمی ایران تحت تاثیر تقاضای روسیه برای معافیت از تحریم‌ها

طبق گزارش این انجمن، متوسط قیمت بنزین معمولی در آمریکا در روز یکشنبه به ۴.۰۰۹ دلار در هر گالن رسیده‌است، یعنی ۱۱ درصد بالاتر از ۳.۶۰۴ دلار هفته گذشته و ۴۵ درصد گران‌تر از ۲.۷۶۰ دلار در سال گذشته میلادی.

قیمت بنزین در آمریکا در هفدهم ژوئیه ۲۰۰۸ به رکورد ۴.۱۱۴ دلار در هر گالن رسیده بود یعنی همان زمانی‌که قیمت نفت خام این کشور تا ۱۴۷.۲۷ دلار در هر بشکه افزایش‌یافته بود.

گران‌ترین بنزین در آمریکا در حال حاضر در کالیفرنیا به قیمت ۵.۲۸۸ دلار در هر گالن معامله می‌شود و پس‌از آن ایالت‌های هاوایی با ۴.۶۹۵ دلار، نوادا با ۴.۵۲۶ دلار و اورگان با ۴.۴۶۶ دلار قرار دارند.

مؤسسه گسبادی که بر بازار سوخت آمریکا نظارت دارد اعلام کرد این دومین افزایش بزرگ قیمت بنزین در تاریخ آمریکا بوده‌است. قیمت بنزین در آمریکا طی هفته منتهی به سوم سپتامبر ۲۰۰۵ و پس‌از طوفان کاترینا ۴۹ سنت افزایش‌یافته بود.

انجمن اتومبیل آمریکا اعلام کرد افزایش قیمت نفت نقش مهمی در بالا بردن قیمت‌ها دارد و قیمت بنزین در پمپ‌بنزین‌ها را افزایش خواهد داد.

قیمت نفت خام آمریکا در آخرین ساعات روز یکشنبه با یک افزایش ۱۲ درصدی به ۱۳۰.۵۰ دلار در هر بشکه رسیده بود، یعنی بالاترین رقم از جولای ۲۰۰۸. این در شرایطی است که آمریکا و متحدان اروپایی آن در فکر تحریم واردات نفت از روسیه هستند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس قیمت اوکراین نفت خام رویترز نفت خام آمریکا روسیه آمریکا خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت قیمت بنزین در آمریکا بالاترین رقم قیمت نفت نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۶۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه

پس از آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، آمریکا و شرکایش طیف گسترده‌ای از تحریم‌ها را علیه روسیه وضع کردند و امید داشتند این تحریم‌ها بتواند مسکو را به زانو در آورد. با این حال، گذشت زمان نشان داد روسیه می‌تواند با جایگزین کردن کشور‌های دیگر، به خوبی جای خالی کشور‌های غربی را پر کند؛ موضوعی که به مذاق آمریکا و متحدانش خوش نمی‌آید. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، ۳ منبع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود امروز (چهارشنبه) اعلام کردند ایالات متحده، انگلیس و اتحادیه اروپا در حال اعمال فشار به امارات متحده عربی هستند تا مانع از همکاری این کشور در دور زدن تحریم‌های غرب علیه روسیه به دلیل جنگ اوکراین شود. 

یک مقام انگلیسی در این باره گفت: مقاماتی از آمریکا، انگلیس، و اتحادیه اروپا هفته گذشته به امارات متحده سفر کردند تا تلاش‌هایی هماهنگ برای جلوگیری از ورود کالا‌های تحریم شده به روسیه به واسطه ابوظبی را داشته باشند.

منابع غربی می‌گویند مقامات آمریکایی و متحدانش بار‌ها طی نشست‌های مختلف از امارات متحده عربی خواسته اند اطلاعاتی درباره صادرات کالا و خدمات به روسیه را ارائه کند. این موضوع به ویژه درباره کالا‌هایی که به صورت صادرات مجدد و کالا‌هایی که کاربرد دو گانه دارد ضرورت بیشتری داشته است. 

یک مقام اماراتی بدون اشاره به اینکه آیا مذاکراتی در این باره میان طرفین انجام شده یا نه اجتناب کرد، اما تاکید کرد ممنوعیت برای جلوگیری از صادرات برخی کالا‌ها با کاربرد دوگانه که برای کاهش منازعه اوکراین ضروری است، صادر شده و داده‌های آماری نشان می‌دهد صادرات مجدد چنین اقلامی صورت نگرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • تخفیف نفت ایران چقدر است؟
  • بنزین در امارات گران می‌شود
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • بحران گرانی در اسرائیل؛ بنزین 2 دلار شد، مواد غذایی 20 درصد گران شد
  • بنزین برای پنجمین بار در اسرائیل گران شد
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه