Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ایمان زندی نیا صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تلاش داریم که با همراهی اعضای شورا، شهردار، کارکنان خدوم شهرداری و دستگاه‌های مرتبط با مدیریت شهری سال آینده شاهد رقم خوردن اتفاقات بسیار خوب در توسعه و عمران شهری بندر بوشهر باشیم.

وی با اشاره به تصویب بودجه شهرداری بندر بوشهر بیان کرد: پس از ارسال لایحه بودجه شهرداری به شورا این لایحه برای بررسی به کمیسیون برنامه و بودجه شورا ارجاع شد که پس از نشست‌های کارشناسی متعدد در این کمیسیون و سایر کمیسیون‌های شورا لایحه بودجه برای تصویب نهایی به صحن شورا ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی شورای اسلامی شهر بوشهر اضافه کرد: بودجه سال آینده شامل ۴۰ درصد جاری و ۶۰ درصد عمرانی است که توسعه متوازن محلات و تکمیل پروژه‌های شاخص از اولویت‌های بودجه سال آینده شهرداری بندر بوشهر خواهد بود.

وی تاکید کرد: بخشی از منابع اجرای پروژه‌های عمرانی شهرداری از محل فروش اموال مازاد شهرداری، اوراق مشارکت و سرمایه گذاری در بخش‌های گردشگری است.

آسفالت معابر در اولویت است

زندی‌نیا با اشاره به پروژه‌های شاخص عمرانی خاطرنشان کرد: اختصاص ۳۵ میلیارد تومان برای آسفالت معابر، ۳۵ میلیارد تقاطع غیر همسطح سردار سلیمانی، ۲۲ میلیارد تومان گذر سرتل به تنگک، ۴۰ میلبارد تومان جهت بازگشایی املاک در گذر، هفت میلیارد تومان جهت بافت فرهنگی تاریخی از جمله طرح‌های مهم است.

وی افزود: سرمایه گزاری در پارک لیان و دهکده گردشگری، ادامه اتصال اتوبان امام علی (ع) تا بلوار فلات قاره، احداث روگذر میدان غدیر، تکمیل خیابان شهدای مسجد توحید، نوسازی و بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، اجرای گذر رایانی به ریشهر، احداث جاده سلامت، فعال سازی سازمان عمران شهرداری و کارخانه آسفالت از دیگر طرح‌ها است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر بوشهر اضافه کرد: اجرای پیاده رو و فضای سبز حد فاصل تنگک اول تا دوم، تکمیل پارک باغ بهزاد، احداث پارک ۱۹ هکتاری تنگک دوم، پارک ۱۳۸ هکتاری ملت (ضلع جنوب گذر تنگک به سرتل)،تکمیل پارک لیل، احداث جاده از پارک شغاب به دانشجو و گذر مرکز تحقیقات شیلات از شاخص‌ترین پروژه‌های عمرانی سال آینده شهرداری بندر بوشهر است.

اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی

وی بیان کرد: در حوزه فرهنگی اجتماعی نیز متناسب سازی برنامه‌های فرهنگی، هنری، آموزشی و اجتماعی در راستای ارتقا اخلاق عمومی در زندگی شهرنشینی از قبیل قانون مداری، رفتار ترافیکی، صیانت از فضای سبز و مسئولیت جمعی در نگهداشت شهر در دستور کار است.

زندی‌نیا گفت: از دیگر برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی می‌توان به رعایت حقوق عمومی، فرهنگ سازی در راستای تفکیک زباله از مبدا و کاهش تولید پسماند و همچنین طراحی و اجرای برنامه‌ها در راستای افزایش حس تعلق خاطر شهروندان به محله و شهر اشاره کرد.

وی اظهار داشت: همچنین ساماندهی مشارکت‌های اجتماعی، تشکیل شورای فرهنگی و اجتماعی محلات با رویکرد محله محوری و دخیل نمودن نیروهای جهادی در مدیریت شهری و همچنین ترویج فرهنگ ایثار، شهادت، آموزه‌های قرآنی و ارزشهای والای انقلاب اسلامی در فضای عمومی شهر از اولویت‌های برنامه‌های مدیریت شهری است.

الکترونیکی شدن خدمات شهرداری

سخنگوی شورای اسلامی شهر بوشهر تصریح کرد: یکی از الزامات سال آینده در راستای الکترونیکی شدن خدمات شهرداری این است که زیر ساخت‌های نرم افزاری لازم به‌منظور دریافت اطلاعات متقاضیان و محاسبه کلیه عوارض شهرداری و جرایم آن صرفاً با استفاده از نرم افزار و بدون حضور نیروی انسانی از ابتدای مهرماه ۱۴۰۱ انجام شود.

وی افزود: همچنین در سال آینده شهرداری بندر بوشهر مکلف است سامانه شفافیت را شامل (معاملات، شهرسازی، منابع انسانی، پژوهش و مطالعات، اساسنامه و آئین‌های مالی، بودجه، سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی، اعتبارات، روز بازارها و کیوسک‌های سطح شهر و…را حداکثر ظرف مدت ۳ ماه فعال کند.

زندی نیا گفت: در ضوابط بودجه سال آینده شهرداری بندر بوشهر مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان اخذ اوراق مشارکت جهت ایجاد فضای تفریحی و گردشگری و حمل و نقل عمومی و دریافت ۵۱ میلیارد تومان وام جهت خرید ماشین آلات عمرانی پیش بینی شده است.

کد خبر 5441084

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری بوشهر بندر بوشهر سامانه شفافیت شهرداری شورای شهر بوشهر بوشهر بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه گرگان آمار کرونا سفر استانی خطبه های نماز جمعه درختکاری جهاد تبیین شیوع کرونا ایلام گرد و غبار عکس استانها گردشگری میلیارد تومان مدیریت شهری زندی نیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۶۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان برنامه مکلف به نظارت برنحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: در جلسه امروز مقرر شد سازمان برنامه و بودجه نظارت جدی‌ بر نحوه نقشه برداری سازمان ثبت داشته تا نقشه‌های تهیه شده برای همه دستگاه‌های اجرایی قابل بهره‌برداری باشد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، در توضیح جلسه این کمیسیون در خصوص نظارت بر حسن اجرای قانون جامع حدنگار گفت: این جلسه در ادامه نشست‌های قبلی کمیسیون برای پیگیری سند دار کردن اراضی ملی و جلوگیری از خرد کردن زمین‌ها با حضور مسئولین ارشد سازمان ثبت و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح به ریاست حجت‌الاسلام پژمانفر برگزار شد.

وی توضیح داد: موضوع تهیه نقشه و اتصال کامل سامانه‌های تثبیت و بارگذاری اطلاعات مورد بحث قرار گرفت و سازمان ثبت گزارش جامعی نسبت به حدنگاری منابع طبیعی و اراضی شهری و روستایی ارائه کرد و موانع پیشرفت کار مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس گفت: در ادامه سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح مراحل مختلف نقشه برداری و تهیه ارتوفتوهای مورد نیاز سامانه حدنگار را تشریح کرد و سازمان برنامه بودجه نیز در خصوص نحوه تخصیص اعتبارات حدنگاری و نحوه نظارت بر آن را توضیح داد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی بیان کرد: در این جلسه مقرر شد سازمان برنامه و بودجه با توجه به نقش قانونی خود نظارت جدی‌ بر نحوه نقشه برداری سازمان ثبت از 5 مرحله پوششی انجام دهد تا نقشه‌های تهیه شده حتما قابل بهره‌برداری برای همه دستگاه‌های اجرایی باشد . همینطور مقرر شد نقشه‌های حدنگاری در دست تهیه بر اساس تأیید سازمان نقشه برداری انجام شود تا این نقشه‌ها با مقیاس مورد نیاز برای یک مرتبه صورت گیرد و از هرگونه پرداخت بودجه موازی در این زمینه پرهیز شود. 

خضریان افزود. همچنین گزارش دستگاه‌های مستنکف از اجرای برنامه جامع حدنگاری به صورت فصلی به کمیسیون ارایه شده و دستگاه‌های دولتی نیاز خود به هرگونه نقشه مرتبط به اراضی خود را از طریق کارگروه تعامل پذیری دولت اعلام کنند. سازمان ثبت اسناد و املاک و سازمان نقشه برداری موظف هستند در اسرع وقت نقشه‌ها را در اختیار آنها قرار دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بودجه شهرداری کرمانشاه تصویب شد
  • سامانه بارشی تا اوایل هفته آینده در خراسان رضوی فعال خواهد بود
  • بودجه ۶۰۰۰ میلیارد تومانی شهرداری کرمانشاه بلاخره تصویب شد
  • ۱۹ سامانه جدید ثبت تخلف سرعت در اهواز فعال می‌شود
  • خود را مکلف به دفاع از حقوق عامه کسانی می‌دانیم که زبان شکایت ندارند
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • حاجی‌بابایی: امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود
  • سازمان برنامه مکلف به نظارت برنحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد