Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@04:24:13 GMT

آرش میراسماعیلی: جودوی ایران به رغم تعلیق رشد کرد

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۳۶۸۰۰

آرش میراسماعیلی: جودوی ایران به رغم تعلیق رشد کرد

به گزارش ایرنا، آرش میراسماعیلی روز دوشنبه در هیات انتخابی جودو استان قزوین، افزود: جودوی ایران، روزگار سختی را پشت سر می گذارد با توجه به مسایلی که پیش آمد و تعلیقی که ناخواسته و ظالمانه بر ما تحمیل کردند طبیعتا کار را بر ما بسیار سخت کرد.  

وی گفت: نام سوپر لیگ امسال را ایثار برای ایران گذاشته ایم چون واقعا جودوی ایران برای ورزش کشور و نظام ایثار کرد و این را شوخی نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس فدراسیون جودو افزود: ما پرچمدار دفاع از ارزشی شدیم که این پرچم را با افتخار در دست گرفتیم و عقایدی داشتیم که این روزها شاهد هستیم همان کسانی که ادعا می کردند ورزش سیاسی نیست و به ما ایراد می گرفتند که ورزش را سیاسی می کنید الان خودشان همین کار را با ورزش انجام می دهند.

 میراسماعیلی اضافه کرد: آنها میزبانی را از روسیه می گیرند و ورزشکاران را منع می کنند و استعفاهای زوری را به جامعه ورزش تحمیل می کنند.

وی گفت: پس ما نیز حق داشتیم اگر از موضع، آرمان ها و عقاید خودمان دفاع کردیم و شما بودید که ورزش را سیاسی می کردید و به ناحق  ۹۸ هزار جودوکار ایرانی را از صحنه های بین المللی حذف نمودید چون روی عقایدمان ایستادیم.

میراسماعیلی اضافه کرد: اگر روسیه امروز تجاوز کرده ۷۰ سال است که اسراییل تجاورز و ظلم می کند پس فرقی میان آنها نباید گذاشته شود.

وی افزود: اگر امروز شما با روسیه این برخورد را می کنید باید با اسراییل هم آن برخورد را داشته باشید پس ما در این موضوع حق هستیم و از چیزی هم نمی ترسیم و حرف خود را زده ایم.  

این مسوول ورزشی اضافه کرد: درست است که جودو به نوعی از داخل و بیرون سیلی خورد و سیلی را که بیرون زده شد استقامت کردیم و واقعا جنگیدیم و تعلیق را ضربه فنی کردیم.

وی گفت: دلیل موضوع این است روزی که جودو را تحویل گرفتیم ۶۰ هزار جودکار در سامانه جودو ثبت بود ولی در شرایط تعلیق و شیوع کرونا الان ۹۸ هزار جودوکار در سامانه فدراسیون ثبت شده اند.

میراسماعیلی اضافه کرد:دلیل دیگر رشد جودوی کشور در شرایط تعلیق، تفاهم نامه هایی است که در سطح بین المللی بسته ایم و مسابقاتی می باشد که در حال برگزاری داریم و اولین فدراسیونی هستیم که در این شرایط اقتصادی امسال به شرکت کنندگان در مسابقات نوجوانان و جوانان قهرمانی کشور بر روی سکو جوایز نقدی دادیم.

وی گفت: دوماه قبل، جایزه بزرگ جودو را در هر وزن برای نفر اول ۱۰ میلیون در رده بزرگسالان اختصاص دادیم و هفته آینده سوپرلیگ و لیگ امید تا المپیک را با حضور ۱۳ تیم برگزار می کنیم.

میراسماعیلی افزود: ۱۲ خانه جودو را ظرف سه ساله به بهره برداری رساندیم و سالن کبکانیان که بزرگترین آکادمی جودو ایران است فاز اول آن تا ۱۵ فروردین افتتاح می شود و فاز دوم آن تا ۶ ماه آینده افتتاح خواهد شد.

این مسوول افزود: تفاهم نامه هایی که داشتیم باعث شده تیم ما در اردوی مشترک با تونس و عراق حضور یابد و تیم نوجوانان و جوانان دوهفته آینده عازم کمپ ترکیه و اردیبهشت ماه عازم تونس می شود.

وی افزود: تیم ما در بازی های آسیایی در شرایط تعلیق شرکت می کند پس هرچقدر خواستند ایران را سرخورده و تعلیق کنند به لطف خدا و همکاری هیات های استانی و ایستادگی و مقاومت آنها موفق نشدند.

میراسماعیلی اضافه کرد: از اول سال تاکنون ۸۰۰ میلیون تومان به هیات ها پرداخت کرده ایم که در میان فدراسیون ها بی نظیر می باشد که این موفقیت با همکاری و اتحاد در فدراسیون به دست آمده است.

رییس فدراسیون جودو با اشاره به پیگیری صورت گرفته برای رفع تعلیق از دادگاه بین المللی، گفت:  یک رای تعلیق دایم برای جودوی ایران صادر کرده بودند و پیش شرط گذاشته بودند درصورتی که ورزشکاران ایرانی و رژیم صهیونیستی مسابقه دهند تعلیق برطرف می شود که خط قرمز ما بود و این به معنی تعلیق دایم بود.

وی گفت: روز شکایت ما هیچ کس امیدی به رفع تعلیق نداشت اما با پیگیری و به لطف خداوند، رای شکسته شد و به کمیته انظباطی برگشت و تعلیق چهارساله شد.

میراسماعیلی افزود: ما سر آبروی جودو با هیچ کس شوخی نداریم و ایستاده ایم و مجددا شکایت کردیم و دوبار است که رای تمدید می شود.

این مسوول اضافه کرد:در ایمیلی که به ما ارسال شده، آمده است این رای به دلیل حساسیت و شرایط ویژه پرونده و نیاز به بررسی بیشتر برای داوران تمدید می شود درحالیکه ما به خوبی از پرونده دفاع کردیم.

وی افزود: در کنار دفاع و رایزنی، کارها به زمین نماند و در این مدت ۸۰ هزار نفر از نوجوانان و جوانان ما در اردوها به صورت مرتب حضور داشته اند و شعار من این بوده توسعه جودو باید با بالا بردن کمیت و کیفی سازی ورزشکاران صورت گیرد.

میراسماعیلی با اشاره به ظرفیت های استان قزوین گفت: این استان، ورزشکاران خوبی داشته و خواهد داشت و رییس جدید هیات استان باید نسبت به راه اندازی شهرستان ها و روستاها اهتمام داشته باشد و یک چشم انداز چندساله تعریف کند.

وی در ادامه از زحمات چندین ساله اردشیر موحد دانش دراین سمت تقدیر کرد و انتخاب حمید فرمانی را به این سمت تبریک گفت و تاکید کرد که جودوی استان قزوین باید به دوران طلایی خود بازگردد.

برچسب‌ها فدراسیون جودو آرش میراسماعیلی وزارت ورزش و جوانان استان قزوین جودو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون جودو آرش میراسماعیلی وزارت ورزش و جوانان فدراسیون جودو آرش میراسماعیلی وزارت ورزش و جوانان استان قزوین جودو استان قزوین جودوی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۶۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلومبرگ: ترکیه روابط تجاری خود با اسرائیل را تعلیق کرد

شبکه بلومبرگ در گزارشی از قطع همه روابط تجاری ترکیه با رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بلومبرگ در گزارشی به نقل از دو مقام آگاه دولت ترکیه که نخواستند نامشان فاش شود، نوشت: آنکارا از روز پنجشنبه، تمامی واردات از اسرائیل و صادرات به آن را متوقف کرد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه، پیش‌تر از در دستور کار بودن قطع کلیه روابط تجاری با رژیم اشغالگر قدس خبر داده بود.

کد خبر 750193

دیگر خبرها

  • بلومبرگ: ترکیه روابط تجاری خود با اسرائیل را تعلیق کرد
  • رئیس شبکه سه تماشاچی ویژه الکلاسیکوی ایران
  • سایه مالک نساجی بر سر ورزش ایران مستدام!
  • تسلیت وزیر ورزش در پی درگذشت مسعود اسکویی
  • مسعود اسکویی گوینده ورزشی درگذشت
  • رسمی: میزبانی جام باشگاه‌های آسیا به ایران رسید
  • تجلیل وزیر ورزش از ژیمناست المپین ایران
  • ایران در المپیک پاریس چند ورزشکار دارد
  • تصاویر | بلندترین سکوی بانجی جامپینگ دنیا در ایران!
  • «لوفت‌هانزا» لغو پروازهای خود به تهران را تمدید کرد