Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس نوری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای امسال، تعداد ۱۰ هزار و ۸۰۹  بازرسی از کارخانه ها و واحدهای تولیدی استان تهران انجام شده است که طی بازرسی های به عمل آمده ۱۶ هزار و ۳۹۱  نمونه برداری از نمونه تولیدات جهت انجام انواع آزمون صورت پذیرفت.

وی هدف از نمونه برداری و آزمون کالاهای تولیدی را انطباق آنها با شرایط و مقررات استانداردهای ملی دانست و افزود: در صورت نبود انطباق محصولات تولید شده با استانداردهای ملی با واحدهای متخلف مطابق با قانون برخورد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدور ۶۳۰ پروانه کاربرد علامت استاندارد در تهران

مدیرکل استاندارد استان تهران ادامه داد: در این مدت ۶۳۰ پروانه کاربرد علامت استاندارد صادر شده است که از این تعداد، ۵۶۱  پروانه اجباری بوده و در حوزه های مختلف غذایی، شیمیایی، مصالح ساختمانی، بسته بندی و سلولزی، برق و الکترونیک  و مهندسی پزشکی است که از این بین حوزه مکانیک و فلزشناسی با  ۲۰۵ بیشترین تعداد (صدور) پروانه اجباری را به خود اختصاص داده است.

 نوری، ۱۱ درصد از کل پروانه های صادر شده را تشویقی عنوان کرد و ادامه داد: تعداد کل پروانه تشویقی صادر شده طی مدت مذکور  ۶۹ عدد است که بیشترین تعداد آن مربوط به حوزه غذایی و کشاورزی است.

وی مجموع پروانه های تمدید شده از ابتدای سال جاری را نیز  ۲ هزار و ۳۴ مورد خواند و گفت که از این تعداد هزار و ۸۶۱ فقره پروانه اجباری و ۱۷۳ فقره آن تشویقی بود.

وی بیان کرد: صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد از جمله تکالیف قانونی برای حصول اطمینان از رعایت الزامات استاندارد، استمرار کنترل کیفیت محصولات در واحدهای تولیدی تحت پوشش استان و ترغیب این واحدها به ارتقای کیفیت محصولات تولید شده بر اساس معیارهای سازمان ملی استاندارد، است.

صدور بیش از ۱۴ هزار تاییدیه استاندارد برای آسانسورهای تهران

نوری با اشاره به طرح ویژه نظارت بر شرکت‌های بازرسی آسانسور گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۱۵ هزار و ۹۳۶ مورد بازرسی از آسانسور های سطح استان صورت گرفته است.

به گفته وی از مجموع بازرسی های ذکر شده، ۱۴ هزار و ۵۱۰ تاییدیه ایمنی و استاندارد برای آسانسورهای سطح استان، توسط کارشناسان این نهاد صادر شده‌است.

مدیرکل استاندارد استان تهران با بیان اینکه طرح بازرسی استاندارد بطور مستمر ادامه خواهد داشت، ادامه داد: کیفیت بازرسی‌ها، از دغدغه‌های همیشگی مسئولان استاندارد است.

نوری به سامانه مدیریت بازرسی استاندارد برای نظارت بیشتر بر فرایند استاندارد سازی اشاره کرد و گفت: دریافت تاییدیه ایمنی آسانسور تنها از طریق سامانه  lift.isiri.gov.ir قابل پیگیری است.

وی تاکید کرد: تاییدیه آسانسورها دارای اعتبار یک ساله است که مدیران ساختمان باید پس از اتمام اعتبار یکساله تاییدیه ایمنی آسانسور، نسبت به اخذ تاییدیه ادواری اقدام کنند.

برچسب‌ها سازمان ملی استاندارد ایران کالای اساسی شرکت بازرسی و کیفیت استاندارد ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملی استاندارد ایران کالای اساسی شرکت بازرسی و کیفیت استاندارد ایران سازمان ملی استاندارد ایران کالای اساسی شرکت بازرسی و کیفیت استاندارد ایران استان تهران صادر شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۶۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی

وحید فروغی زاده  اظهار کرد: پروازهای صبح ایران ایر (هما) و آسمان از مقصد تهران به ایلام و بلعکس با توجه به شرایط ناپایدار جوی و کاهش دید افقی لغو شد.

وی افزود: امروز یک پرواز فوق العاده از شرکت ایرلاین پویا نیز در فهرست برنامه های پروازی فرودگاه شهدای ایلام قرار دارد که هنوز لغو یا انجام آن از سوی این شرکت هواپیمایی اعلام نشده است.

فروغی زاده یادآور شد: هفته گذشته نیز شرایط نامساعد جوی باعث لغو پرواز شرکت ایران ایر به ایلام شد.

وی ادامه داد: مسافران پیش از مراجعه به فرودگاه برای اطلاع از انجام پروازها با سامانه‌های ۶۸۰۰ و ۱۹۹ تماس بگیرند.

به پیش بینی کارشناسان هواشناسی، بارش باران از شامگاه یکشنبه تا اواخر وقت سه شنبه هفته جاری آسمان استان را تحت تاثیر ناپایداری های جوی قرار می دهد.

از روز دوشنبه هفته گذشته تا شنبه هفته جاری جو استان شاهد بارش های تند رگباری بهاری بوده است و این بارش ها همچنان تا روز سه شنبه تداوم دارد.

در حال حاضر ۱۲ سورتی پرواز از سوی شرکت های هواپیمایی ماهان، ایران ایر و آسمان در مقصد تهران - ایلام فعالیت دارد.

شرکت هواپیمایی پویا نیز هشت سورتی پرواز فوق العاده برای این مسیر برنامه ریزی کرده است که امروز و پنجشنبه هفته جاری آخرین سورتی های این شرکت در استان انجام می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد آزمایشگاه استاندارد کنترل کیفی کالا در مرز باشماق
  • لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی
  • جمع آوری روغن زیتون از بازار چهارمحال و بختیاری
  • جمع آوری روغن زیتون با نام تجاری «سابرسو»
  • انجام بیش از ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده
  • انجام ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع
  • پایش و نظارت۱۴۴ فروشگاه کالای اساسی در عباس آباد
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن
  • پرداخت ۱۰ روبلی تجار برای کد استاندارد صادرات کالا به اوراسیا
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز