Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@17:07:21 GMT

آیا احتمال ابتلای مجدد به امیکرون وجود دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۳۶۸۷۳

آیا احتمال ابتلای مجدد به امیکرون وجود دارد؟

یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: اینکه احتمال ابتلای مجدد به امیکرون وجود دارد یا نه؟ را گذر زمان نشان خواهد داد، چراکه اولین تجربه ما در مورد کرونا و جهش‌های آن بوده و قابل پیش بینی دقیق نیست.

به گزارش مشرق، سعیده آذری  متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه در برخی موارد شدت علائم امیکرون نسبت به سایر سویه‌های کرونا بیشتر است، اظهار کرد: به صورت بالینی در مورد امیکرون مشاهده کردیم که درگیری ریوی کمتری نسبت به سویه دلتا دارد، هرچند این احتمال صفر نبوده و همچنان شاهد بستری و فوت تعدادی از بیماران مبتلا هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: البته برخی دیگر از علائم امیکرون مشابه با سایر سویه‌ها بوده و حتی با شدت علایم بیشتری نیز مشاهده شده است.

وی همچنین در خصوص دلایل درگیری بیشتر کودکان به امیکرون، خاطرنشان کرد: در تمام سویه‌های کرونا شاهد درگیری کودکان بودیم، ولی امیکرون به دلیل اینکه سرعت و شدت انتقال بیماری سریعتر و راحت‌تر بوده و باعث شیوع انفجاری بیماری شده است؛ لذا بین کودکان نیز افزایش واضح تری در ابتلا وجود دارد.

علائم گوارشی در کودکان مبتلا به امیکرون زیاد است

آذری در ادامه با اشاره به مهمترین وجه تمایز امیکرون در کودکان و بزرگسالان افزود: علایم سویه امیکرون در بین کودکان و بزرگسالان تقریبا مشابه هم بوده و اغلب به صورت تب، درد عضلانی، گلودرد و سرفه ظاهر می‌شود؛ البته علائم گوارشی از جمله تهوع، استفراغ و اسهال در کودکان بیشتر مشاهده می‌شود.

وی با بیان این‌که درگیری دستگاه تنفسی هم در کودکان و هم بزرگسالان مشاهده می‌شود، تصریح کرد: امیکرون با گرفتگی صدا، سرفه‌های خشک و سوزش راه‌های هوایی خود را نشان می‌دهد و در موارد کمتر درگیری ریه‌ها را نیز داریم.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس قیمت امیکرون کرونا عفونت ویروس کرونا اخبار کرونا سلامت اخبار سلامتی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۶۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان

سازمان «افغانستان بدون پولیو» در افغانستان اعلام کرد از امروز 10 اردیبهشت در تمام ولایت‌ها، واکسیناسیون فلج اطفال آغاز شده است، همچنین هم‌زمان برای تقویت ایمنی کودکان در برابر بیماری به آنان ‌ویتامین E نیز داده می‌شود.

پیش‌تر وزارت بهداشت طالبان تأکید کرده بود: از آغاز سال 2024 تاکنون هیچ مورد مثبت ابتلا به فلج اطفال در افغانستان مشاهده نشده است.

گفتنی است افغانستان و پاکستان دو کشوری هستند که بیماری فلج اطفال هنوز کودکان آنها را تهدید می‌کند، این بیماری ویروسی درمان ندارد، دستگاه گوارش و در بعضی مواقع دستگاه عصبی مرکزی را درگیر می‌کند و فقط با واکسیناسیون قابل پیشگیری است.

رسانه‌های افغانستان نیز پیش‌تر به نقل از گزارش سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده بودند دلیل اصلی گسترش این ویروس رفت‌ و آمدهای نامنظم مردم و بیماران از پاکستان به افغانستان در گسترش این ویروس تاثیرگذار بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • این علائم هشداردهنده ابتلا به سندروم روده تحریک پذیر است
  • احتمال ابتلای مادران باردار به آلرژی در فصل بهار چقدر است؟
  • مشاهده علائم بیماری سفیدک انگور در تاکستان‌های خراسان شمالی
  • تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است
  • نشانه‌ها و علائم بیماری کبد
  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • آشنایی با علائم آبریزش دائمی بینی در بهار
  • ۴ نشانه که خبر از نابودی کبد می‌دهد