Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، بعد از بیانیه وزارت خارجه ترکیه درباره هماهنگی با آمریکا برای یافتن راهکاری جهت بحران اوکراین، ریاست‌جمهوری ترکیه نیز از تلاش برای برقراری آتش‌بس دائمی در این کشور خبر داد.

«ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه امروز (دوشنبه) گفت که ترکیه به طرح‌های خود برای دائمی‌کردن آتش بس در اوکراین و به نتیجه رساندن مذاکرات صلح ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«رجب طیب اردوغان» و «ولادیمیر پوتین» سران کشورهای ترکیه و روسیه روز یکشنبه تلفنی درباره وضعیت اوکراین گفتگو کردند. این گفتگو حدود یک ساعت به طول انجامید.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، کالین در بیانیه‌ای توضیح داد: «ما از آتش‌بس اعلام شده در اوکراین برای تخلیه غیرنظامیان استقبال می‌کنیم. ما به ابتکارات خود با هدایت رییس جمهور [اردوغان] برای دائمی کردن آتش‌بس و به نتیجه رساندن مذاکرات صلح ادامه خواهیم داد».

روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه عملیات نظامی ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. پوتین هدف این عملیات را «حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل‌کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته‌اند»، عنوان کرد. به گفته وی، برای این منظور، برنامه‌ریزی شده که «خلع سلاح و غیرنظامی سازی اوکراین» انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول «جنایت‌های خونین علیه غیرنظامیان» در منطقه دنباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.

به نوشته ریانووستی، وزارت دفاع فدراسیون روسیه نیز گفته که نیروهای مسلح فقط به زیرساخت‌های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می‌کنند، هیچ بخشی از جمعیت غیرنظامی نیز تهدید نخواهد شد.

پیش از این، وزارت امور خارجه ترکیه پس از گفتگوهای معاونان وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو اعلام کرد که آنکارا و واشنگتن در «هماهنگی نزدیک» باقی خواهند ماند زیرا آنها برای راه حل دیپلماتیک برای عملیات نظامی روسیه در اوکراین تلاش می‌کنند. 

منبع: فارس اخبار مرتبط ۰۰:۵۰:۴۱ پوتین می داند زلنسکی کجاست ۱۲:۵۶:۳۹ داستان عکس تکان دهنده از زن اوکراینی ۱۰:۲۸:۲۷ پوتین و بنت درباره جنگ اوکراین و توافق برجام گفت و گو کردند ۰۲:۱۱:۲۰ روسیه شکست خواهد خورد ۰۱:۳۰:۲۰ پنجاه هواپیمای حامل تسلیحات و مهمات در غرب کی یف فرود آمد ۰۱:۰۷:۲۲ ادامه مذاکرات روسیه و اوکراین دوشنبه در مکان قبلی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ترکیه روسیه ولادیمیر پوتین آنکارا ابراهیم کالین وزارت خارجه ترکیه جنگ اوکراین جنگ روسیه اوکراین آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۶۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی روبرو است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «میخائیل اونوفر» معاون فرمانده گردان تیپ ۵ تهاجمی نیروهای مسلح اوکراین در مصاحبه با روزنامه "اوکراینسکایا پراودا" گفت که اوکراین به شدت با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی مواجه است.
به گفته وی، پس از اینکه تجهیزاتی صدمه می بیند از قطعات آن برای تعمیر انواع دیگر استفاده می شود.

امروز سه‌شنبه «داگلاس مک‌گرگور» مشاور سابق وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اعلم کرد که این نگرانی وجود دارد که حتی پیش از حمله بزرگ روسیه، ارتش اوکراین از نظر نیروی نظامی دچار کمبود شدید شود.

وی دراین‌باره نوشت: ارتش اوکراین هم‌اکنون با کمبود سرباز و نیروی نظامی روبروست وحمله روسیه هنوز آغاز نشده است.

مک‌گرگور با اشاره به اینکه ارتش اوکراین روزانه صدها نیروی نظامی را از دست می‌دهد افزود که اوکراین به فروپاشی کامل نزدیک شده است.

وزارت دفاع روسیه دیروز دوشنبه در بیانیه ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: یگان های غرب نیروهای مسلح روسیه ۳ حمله نیروهای مسلح اوکراین را در لوهانسک دفع کردند. دشمن تا ۴۰ پرسنل نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می افزاید: یگان های جنوب مواضع را در خط مقدم بهبود بخشیدند، اوکراین بالغ بر ۳۹۵ پرسنل نظامی و یک هویتزر ساخت آمریکا را در دونتسک از دست داد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: یک کارگاه مونتاژ پهپاد و همچنین نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین در ۱۱۰ منطقه مورد اصابت قرار گرفت.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: یگان مرکزی روسیه، نیروهای اوکراین و مزدوران لژیون خارجی را در دونتسک هدف قرار داد. ۱۰ ضدحمله دفع شد، دشمن ۳۷۰ نظامی را از دست داد.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6092902

دیگر خبرها

  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • پدافند روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی و ۶ «اتاکمز»آمریکایی را سرنگون کرد
  • اوکراین با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی روبرو است
  • تغییر مجدد معادلات جنگ اوکراین
  • دوگین: اوکراین نباید وجود داشته باشد!
  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها