Web Analytics Made Easy - Statcounter

فارس پلاس؛ روایت روز: مذاکرات وین به ایستگاه پایانی نزدیک می‌شود. «حسام‌الدین آشنا» مشاور روحانی و رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک دفتر رئیس جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم،‌ در حساب توئیتری خود نوشت: «حاصل همسویی و همکاری میدان و دیپلماسی در حال نمایان شدن است». 

 

کلیدواژه «همسویی» در این دولت احتمالاً به معنای «همسو نبودن» در دولت قبل به کار رفته و اشاره به بهانه‌تراشی‌هایی دارد که برجامیان برای فرار از پاسخگویی بدان متوسل شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خط واحد حامیان برجام از ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ این بود: مقصر موشک‌ سپاه است!

حرف صریح این جریان نیز از سوی «علی مطهری» روز ۹ مرداد ۱۳۹۷ پس از افزایش افسارگسیخته نرخ دلار اعلام شد که گفت: «مسئول وضعیت جاری کشور آنهایی هستند که با هوا کردن موشک تلاش کردند برجام اجرا نشود که البته به هدف‌شان هم رسیدند.»

امّا تعداد شلیک موشک در مذاکرات ۲ ساله برجام در دوره روحانی چقدر بود؟

آمار شلیک‌ها را به روایت آمریکایی‌ها بررسی کنیم بهتر است.

سازمان «ابتکار درباره تهدید هسته‌ای» (NTI) یک اندیشکده آمریکایی است که  ریاست آن را «ارنست مونیز» وزیر انرژی دولت اوباما برعهده دارد. او یکی از اعضای هیئت مذاکره کننده آمریکا به ریاست جان کری در گفتگوی مستقیم ایران و آمریکا بود.

اندیشکده «ابتکار درباره تهدید هسته‌ای» (NTI) پایگاه داده‌ای از مجموع شلیک موشک توسط نیروهای مسلّح ایران ارائه کرده است. این آمار شامل تمام آزمایش‌های نظامی، پرتاب ماهواره، حمله به پایگاه ارتش آمریکا و داعش است.


بازه زمانی: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۷۰ تا روز حمله به پایگاه ارتش آمریکا در ۱۸ دی۱۳۹۸
تعدا کل شلیک موشک توسط قوای نظامی ایران: فقط ۱۷۳ شلیک!

 

آمار این اندیشکده درباره آزمایشات نظامی ایران در دوران روحانی از این قرار است: نیروهای مسلّح از شهریور ۹۲ (استقرار دولت روحانی) تا شهریور ۹۴ (دو ماه بعد از توافق برجام) تنها ۱ آزمایش موشکی انجام داده‌اند. سال ۲۰۱۴ میلادی (دی ۹۲ تا دی ۹۳) حتی یک پرتاب موشک نیز ثبت نشده است.

 


۲ سال ابتدایی دولت روحانی| تعداد آزمایش نظامی ایران: فقط یک بار!

 

امّا مقایسه دو سال آخر دولت احمدی‌نژاد و ۲ سال اول روحانی موضوع را جالب تر کند:‌

تعداد شلیک موشک (آزمایش‌ نظامی و نه پرتاب ماهواره‌بر) در بازه زمانی ۲ سال آخر دولت احمدی‌نژاد ۱۲ برابر دو سال ابتدایی دولت روحانی است!
ایران از تابستان ۱۳۹۰ تا ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ (روز تحلیف ریاست جمهوری روحانی) ۱۲ آزمایش موشکی با رویکرد نظامی به ثبت رسانده است.


۲ سال آخر دولت احمدی‌نژاد| تعداد آزمایش نظامی ایران: ۱۲ بار

 

در ایام مذاکرات دوره روحانی و ظریف بر خلاف ادعای اصلاح ‌طلبان تنها یک آزمایش موشکی انجام شده است در حالی که ایران در دولت رئیسی شبیه‌سازی حمله ترکیبی موشک‌های بالیستیک و پهپاد علیه تاسیسات اتمی دیمونا اسرائیل را در رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (دی ۱۴۰۰) اجرا کرد. همزمان نیز تیم مذاکره کننده کشورمان در وین با ۱+۴ درحال مذاکره هستند. 

 

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مذکرات وین قدرت موشکی موشک آزمایش موشکی آشنا آزمایش موشکی شلیک موشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۷۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصابت موشک روسیه به قلعه هری پاتر + فیلم

در حمله موشکی روسیه به مرکزی در بندر اودسا در حاشیه دریای سیاه، ساختمانی که به سبک گوتیک ساخته شده بود و مردم محلی آن را «قلعه هری پاتر» می‌نامند در شعله‌های آتش سوخت و دود سیاه به سمت آسمان بلند شد.

در این حمله موشکی چهار نفر کشته و ۲۸ نفر زخمی شدند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت دیپلمات مجروح حمله اسرائیل به سفارت ایران + عکس
  • پایه‌های «پاتریوت آمریکایی» فرو ریخت
  • ظریف: اسرائیلی‌ها به آمریکایی‌ها هم لگد زدند | اسرائیل به هیچ کس رحم نکرد | آنانکه دل‌شان برای آمریکا لک می‌زند باید بدانند آمریکا چه کرد
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • اصابت موشک روسیه به قلعه هری پاتر + فیلم
  • حضور ویرانگرِ آمریکا | افغانستان
  • زهر چشمی که ایران از نتانیاهو گرفت، بی‌سابقه بود
  • زهر چشمی که ایران در حمله به «نواتیم» از نتانیاهو گرفت، بی‌سابقه بود