Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-02@02:20:05 GMT

سامسونگ مورد هدف حمله سایبری قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۳۷۳۴۶

سامسونگ مورد هدف حمله سایبری قرار گرفت

به گزارش صدای ایران این بیانیه پس از ادعای آخر هفته گروه هک LAPSUS$ مبنی بر سرقت اطلاعات از شبکه‌های شرکت انویدیا و دسترسی به اطلاعات سامسونگ منتشر شد. این شرکت کره ای هکرهایی که به سیستمهای این شرکت نفوذ کردند را شناسایی نکرده است. سخنگوی سامسونگ اعلام کرد اقداماتی برای جلوگیری از رخنه انجام شده و اطلاعات شخصی مشتریان لو نرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یک رخنه امنیتی مربوط به بعضی از اطلاعات داخلی شرکت



سامسونگ اعلام کرد یک رخنه امنیتی مربوط به بعضی از اطلاعات داخلی شرکت روی داده است. طبق تحلیل اولیه ما، این رخنه شامل برخی از کدهای منبع مربوط به فعالیت دستگاههای گلکسی بوده است اما شامل اطلاعات شخصی مشتریان یا کارمندان‌مان نمی شود. در حال حاضر انتظار نداریم این رویداد روی کسب و کار ما یا مشتریان‌مان تاثیر بگذارد. ما اقداماتی را برای جلوگیری از وقوع چنین وقایعی انجام داده‌ایم و همچنین به مشتریانمان بدون اختلال خدمات رسانی می‌کنیم.



به گزارش صدای ایران بر اساس گزارش بلومبرگ، هکرهای LAPSUS$ ۱۹۰ گیگابایت فایل تورنت را اواخر روز جمعه در کانال تلگرام خود منتشر کرده و مدعی شدند حاوی کد منبع محرمامه سامسونگ است که سیستمهای امنیتی دستگاه این شرکت را به خطر می‌اندازد. در میان موارد مورد اشاره، الگوریتم احراز هویت بیومتریک تلفن هوشمند سامسونگ وجود دارد.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: حمله سایبری سامسونگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۷۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی

رئیس سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه با رئیس جمهوری سومالی درباره تقویت همکاری‌های امنیتی اطلاعاتی میان دو کشور گفت وگو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، « ابراهیم کالین» رئیس سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه در کاخ ریاست جمهوری سومالی با « حسن شیخ محمود» رئیس جمهور این کشور دیدار و درباره گسترش همکاری‌های اطلاعاتی امنیتی میان ترکیه و سومالی با او گفت‌وگو کرد.

به نوشته روزنامه سومالی جدید، در این دیدار دو طرف در خصوص تقویت همکاری راهبردی ترکیه - سومالی در زمینه‌های مورد علاقه دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

مبارزه با تروریسم بخصوص گروه تروریستی الشباب، افزایش ثبات و امنیت در شاخ آفریقا و گسترش همکاری اقتصادی میان ترکیه و سومالی از دیگر محورهای مورد بحث میان شیخ محمود و کالین بود.

موقعیت راهبردی سومالی و رویای ترکیه برای نفوذ در شاخ آفریقا

 رئیس سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه در سفر به موگادیشو با همتای سومالیایی خود دیدار و درخصوص راه‌های تقویت همکاری اطلاعاتی و امنیتی میان دو کشور با وی گفت وگو کرد.

ترکیه در سال 2108 توافقنامه تاسیس یک پایگاه نظامی در سومالی را  با دولت مودگادیشو امضای کرد و 24 فوریه 2024 توافقنامه تقویت همکاری‌های نظامی امنیتی میان ترکیه و سومالی امضاء شد. این توافقنامه شامل برگزاری رزمایش‌های مشترک، تبادل اطلاعات امنیتی و کمک‌های بشردوستانه است.

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • ۵ اقدام برای جلوگیری از آلوده شدن تلفن همراه به بدافزار
  • سامسونگ در فصل اول ۲۰۲۴ به‌لطف هوش مصنوعی، سود خود را ۱۰ برابر کرد
  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی
  • گشتی در اقتصاد جهان | افزایش سود سامسونگ با هوش مصنوعی
  • سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت
  • سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین
  • هشدار سایبری: از USB نامطمئن استفاده نکنید، بدافزار خطرناک PlugX در حال گسترش است
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • حمله به یک کشتی در سواحل یمن
  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند