Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@21:36:58 GMT

پنج توصیه طب سنتی برای مبتلایان به اُمیکرون

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۳۷۴۷۷

پنج توصیه طب سنتی برای مبتلایان به اُمیکرون

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، یک متخصص طب سنتی به بیان توصیه‌هایی برای مبتلایان به امیکرون پرداخت و گفت: توصیه‌های عمومی ما با توصیه‌های پزشکان طب مدرن تفاوت چندانی ندارد، نباید اینگونه فکر کنیم که امیکرون قرنطینه ندارد و چنانچه دچار علائم این بیماری هستید و یا حتی اگر علائم ندارید باید ۱۰ تا ۱۴ روز قرنطینه شوید چرا که تعداد موارد ناقلین بدون علامت بسیار افزایش یافته است و همچنین به همه افراد توصیه می‌شود که هنگام خروج از منزل استفاده از ماسک را فراموش نکنند و شیوه‌های بهداشتی را به خوبی رعایت نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زهره مرتجی ضمن اشاره به اینکه اگر به این بیماری مبتلا شدید خیلی نگران نباشید چرا که امیکرون تا کنون سویه خطرناکی گزارش نشده، اما همه‌گیری بسیار بالایی داشته و با انجام واکسیناسیون عمومی میزان ابتلای خطرناک به این بیماری کاهش یافته است، ادامه داد: در صورت ابتلا باید باتوجه به علائم هر فردی عمل شود که از علائم آن می‌توان به بدن درد، خستگی و سردرد اشاره کرد.

 

این متخصص طب سنتی با بیان اینکه بیشتر این بیماران با رعایت چند نکته به سرعت بهبود می‌یابند، افزود: در زمان بیماری باید حجم غذای مصرفی کاهش یابد و این در حالی است که اغلب افراد فکر می‌کنند که هنگام بیماری باید تقویت شویم و مقدار مواد غذایی که مصرف می‌کنیم باید افزایش یابد، ولی تقویت بدن مربوط به زمان بعد از طی شدن دوره بیماری است و در دوره بیماری زمان تقویت بدن نیست و از این رو توصیه می‌شود که در زمان بیماری آش و سوپ به همراه مقداری بال و گردن مرغ، هویج، جعفری، گشنیز و مقداری گندم و جو مورد استفاده قرار گیرد و به خوردن این مواد غذایی بسنده شود و استراحت در طول دوره بیماری افزایش یابد.

این پزشک متخصص با اشاره به اینکه اگر بیماری دچار گرفتگی دستگاه تنفسی فوقانی هست، می‌تواند از بخور بنفشه و پنیرک ۳ تا ۴ مرتبه در روز استفاده کنند، اظهار کرد: اگر این بیماران دچار علائم التهابی حلق و حنجره هستند بهتر است از دمنوش‌ها و جوشانده‌های ختمی و پنیرک استفاده کنند و اگر بیماری باردار است به هیچ عنوان هیچ نوع دمنوش و داروی گیاهی را بدون مشورت با پزشک مورد استفاده قرار ندهند چرا که مصرف این دارو‌ها می‌تواند با عوارضی در دوران بارداری همراه باشد.

منبع: خبرگزاری میزان

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: امیکرون طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۷۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی زبردست امروز سه‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری ویروسی و مشترک بین انسان و دام است که از راه‌های مختلف به انسان انتقال پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: باتوجه‌به فرارسیدن فصل بهار و تابستان و افزایش میزان زاد ولد حشرات و انگل‌های خارجی امکان انتقال بیماری از جمعیت دامی به جوامع انسانی وجود دارد.

مدیرکل دامپزشکی لرستان، افزود: این بیماری در جمعیت دامی فاقد هرگونه نشانه و علائم بالینی است؛ اما در صورت بروز بیماری در انسان سبب علائم مختلف و متفاوتی خواهد شد.

زبردست از جمله راه‌های انتقال بیماری را تماس با دام آلوده، تماس با خون و ترشحات دام بیمار، کشتار غیرمجاز دام و گزش توسط کنه ناقل بیماری برشمرد و اضافه کرد: افراد در معرض خطر این بیماری چوب‌داران، دامداران، قصابان، سلاخان و دامپزشکان هستند.

وی از جمله راه‌های پیشگیری از شیوع این بیماری را سم‌پاشی بدن و جایگاه دام، مبارزه با جمعیت انگل‌های خارجی دام، رعایت پوشش شخصی و فردی در هنگام تماس با دام و ترشحات دام‌ها و همچنین نگهداری گوشت به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال اعلام کرد.

مدیرکل دامپزشکی لرستان، گفت: باتوجه‌به اقدامات صورت‌گرفته موردی از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه و کنگو در استان گزارش نشده است.

کد خبر 6093183

دیگر خبرها

  • مشاهده علائم بیماری سفیدک انگور در تاکستان‌های خراسان شمالی
  • تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است
  • نشانه‌ها و علائم بیماری کبد
  • ۴ نشانه که خبر از نابودی کبد می‌دهد
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • با عوارض ناشی از گازگرفتگی حیوانات چه باید کرد؟
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون