Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، مسعود خلیلی ظهر امروز در مجمع انتخاباتی هیات سوارکاری استان کردستان با اشاره به اینکه  در ۳۱ استان کشور هیات سوارکاری فعال است، اظهار کرد: تمام رشته های ورزشی باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی توسعه متوازن را نیازمند توسعه زیرساخت‌های ورزشی، ارایه آموزش رشته‌های مختلف و فعال کردن تمام کمیته های ورزشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خلیلی با بیان اینکه کردستان از پتانسیل‌های ارزشمندی در حوزه سوارکاری برخوردار است افزود: تمام ابعاد ورزش سوارکاری مسابقات استقامت، پرش با اسب و هنرهای رزمی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی بر فعال کردن تمام رشته‌های سوارکاری تاکید کرد و گفت: بسترهای برگزاری مسابقات ملی سوارکاری به میزبانی کردستان ضروری است و این رویداد می تواند‌ رغبت و انگیزه بیشتری در مردم ایجاد کند.

رئیس فدراسیون سوارکاری با اشاره به اینکه مردم اسب را دوست دارند، فراهم کردن بستر مناسب در خور شان ورزش سوارکاری در استان را ضروری دانست.

وی  با بیان اینکه قانون اجازه نمی‌دهد میدان اسب‌دوانی به بخش خصوصی واگذار شود اظهار کرد: مجموعه اراضی سوارکاری شرکت توسعه و تجهیزات باید به هیات سوارکاری واگذار شود.

وی با اشاره به اینکه نژاد اسب کرد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است تصریح کرد: قاچاق اسب کرد به استان‌های همجوار معضل جدی است.

وی با بیان اینکه گران بودن اسب کرد و پدیده زشت قاچاق و خروج ثروت از کشور به استان آسیب جدی وارد می‌کند افزود: نباید اجازه داد سالانه ۶۰۰ اسب کرد به استان‌های همجوار منتقل شود.

خلیل خواستار تدوین تقویم ورزشی و مجمع سالانه و نیز  تدوین برنامه راهبردی چهار ساله سوارکاری از سوی رئیس هیات جدید شد.

وی بر بهره‌گیری از نظرات و‌پیشنهادات افراد خبره و توانمند و مشورت و تبادل نظر با افراد مختلف تاکید کرد و گفت: جذب مخالفین و بهره گیری از پتانسیل‌های ورزشی هنر مدیریتی است‌.

وی توسعه ورزش سوارکاری را مرهون تغییر نگرش رئیس هیات و جذب منابع مالی دانست.

وی اسب و سوارکار را دو مولفه مهم در ورزش سوارکاری دانست و گفت: از آنجا که اسب نیازمند مراقبت ویژه ای است کمیته دامپزشکی و نظام پزشکی باید فعال شود.

خلیلیی بر تقویت بعد پهلوانی و اخلاق مداری ورزش تاکید کرد و گفت: اگر این بعد در ورزش مورد غفلت واقع شده باید به صورت جدی آسیب شناسی شود.

توسعه سوارکاری نیازمند حمایت تمام مجموعه این رشته است

مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان گفت: توسعه ورزش سوارکاری نیازمند حمایت و همکاری مربیان، داوران و باشگاه داران است.

حامد جولایی با اشاره به اینکه تعداد ۲۵ باشگاه در استان دایر است، باشگاه ها را رکن اصلی توسعه سوارکاری دانست.

وی برخی رشته‌های ورزشی مانند تیراندازی و سوارکاری را جزو رشته‌های سرآمد در استان دانست و گفت: رئیس هیات جدید سوارکاری باید برنامه خوبی در راستای توسعه این ورزش تدوین کند.

وی توجه به بعد همگانی و بعد قهرمانی ورزش باید در اولویت برنامه های هیات قرار گیرد، همچنین زمینه برگزاری مسابقات سوارکاری در بعد قهرمانی و همگانی فراهم شود.

جولایی با اشاره به اینکه اعتبارات مالی ورزش و جوانان بسیار اندک است تاکید کرد: رئیس هیات باید در راستای جذب اسپانسر و حمایت مالی بخش خصوصی تلاش کند.

تقویت بعد قهرمانی سوارکاری و استقلال مالی هدف اصلی هیات سوارکاری است

رئیس هیات سوارکاری استان کردستان تقویت و  توسعه ورزش سوارکاری بویژه در بعد همگانی و قهرمانی و تامین استقلال مالی هیات را جزو اهداف و دغدغه خود عنوان کرد.

فیض‌الله پیری مقوله استعدادیابی و آموزش سوارکاری در سنین پایه را ضروری برشمرد و گفت: آموزش رشته‌های مختلف به رشد این رشته ورزشی کمک می‌کند.

وی با اشاره به فعال بودن ۱۰ هیات سوارکاری در شهرستان‌ها افزود: شهرستان‌های بیجار و سنندج فعالیت پررنگی در این رشته دارند.

به گفته وی، برگزازی جشنواره سوارکاری در شهرستان های بیجار و سنندج را بسیار تاثیرگذار دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس، در این مجمع انتخاباتی فیض‌الله پیری  با کسب ۲۰ رای از مجموعه ۲۴ رای ماخوذه به عنوان رئیس هیات سوارکاری استان برای چهار سال دیگر انتخاب شد.

گشین خالدی نیز با کسب ۲۰ رای به عنوان نایب رئیس بانوان و حسینی با کسب ۲۲ رای از مجموع ۲۴ رای ماخوذه به عنوان خبره ورزشی انتخاب شد. همچنین حمید سردار زاده با کسب ۲۳ رای از مجموع آرا ماخوذه به عنوان هیات رئیسه آقایان انتخاب شد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵

منبع: فارس

کلیدواژه: سوارکاری کردستان فدراسیون هیات سوارکاری ورزش سوارکاری رئیس هیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۸۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب دو مدال برنز توسط بوکسور‌های نوجوان قزوینی

رضا جلیلی رئیس هیات بوکس استان قزوین گفت: مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور از ۵ تا ۱۰ اردیبهشت ماه در سالن ۳ هزار نفری شهر ملایر استان همدان برگزار شد.

وی افزود: پیکار‌های این تورنمنت حکم انتخابی تیم ملی نوجوانان را داشت که با حضور بوکسور‌های تمام استان‌های کشور انجام شد.

رئیس هیات بوکس استان قروین اضافه کرد: از استان قزوین نیز تیمی متشکل از ۷ بوکسور، یک سرپرست و یک مربی در این مسابقات شرکت کرد.

جلیلی به نتایج کسب شده توسط بوکسور‌های قزوینی اشاره کرد و گفت: در این رویداد ملی سید محمد میری در وزن ۴۶ کیلوگرم، امیر علی محمدی در ۵۲ کیلوگرم، امیر حسین آقاجانی در ۶۶ کیلوگرم و ابوالفضل کاظمی در ۷۰ کیلوگرم برابر حریفان خود به پیروزی رسیدند.

وی بیان کرد: در پایان این تورنمنت، سید محمد میری و امیرعلی محمدی توانستند دو مدال برنز مسابقات قهرمانی بوکس نوجوانان را کسب کنند.

رئیس هیات بوکس استان قزوین گفت: ماه آینده نیز بوکسور‌های رده نونهالان و جوانان قزوین نیز به مسابقات قهرمانی کشور اعزام خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • برگزاری نشست کارگروه ورزش حزب موتلفه و کمیته ملی المپیک
  • کسب دو مدال برنز توسط بوکسور‌های نوجوان قزوینی
  • عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • مطیعی: دو و میدانی را با کمترین تنش به رئیس جدید تحویل می‌دهیم
  • رئیس فدراسیون ورزش کارگری: فعالیت خانم‌ها و آقایان یکسان می‌شود/ امسال لیگ کارگری هم خواهیم داشت
  • رئیس فدراسیون ورزش کارگری: فعالیت خانم ها و آقایان یکسان می‌شود/ امسا لیگ کارگری هم خواهیم داشت
  • استان‌ها در ۶۲ رشته طرح زنجیره‌های ارزش راهبردی فعالیت دارند
  • رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • برگزاری همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی در دهه کرامت