Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی جعفری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در توزیع مرغ منجمد در استان کمبودی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه قیمت مرغ منجمد برای اتحادیه ۱۸۰ هزار ریال است، تصریح کرد: با قیمت ۲۰۰ هزار ریال به دست فروشنده می‌رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه وقتی مرغ منجمد توزیع می‌شود، کشتارگاه‌های مرغ زنده متضرر می‌شوند، یادآور شد: صادرات مرغ زنده به سیستان‌وبلوچستان درست شده و همچنین کشتارگاه پشتیبانی امور دام موظف به خرید آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفری با بیان اینکه در زمینه مرغ گرم در ایام پایان سال میزان ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تخم نطفه‌دار وارد استان شده و در اختیار مرغداران قرار گرفته است، ادامه داد: قیمت جوجه تولیدی ۶۰ هزار ریال تعیین شده است.

وی با بیان اینکه روزانه ۹۰ تا ۹۵ تن تخم‌مرغ در استان تولید می‌شود، افزود: ما ۳۰ تن مصرف داریم و ۶۰ تن مازاد است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی اضافه کرد: میزان ۷۰ تن گوشت گوساله با قیمت تنظیم بازار در حال توزیع است.

جعفری با بیان اینکه گوشت گوسفندی منجمد ۲۷ تن در حال توزیع است، متذکر شد: موجودی در انبار پشتیبانی امور دام است.

وی از تزریق ۶۵۳ تن برنج هندی تا شنبه هفته آینده در بازار استان خبر داد و گفت: میزان ۴۰۰ تن برنج تایلندی نیز تا این روز وارد بازار می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ذائقه مردم استان ما برنج پاکستانی است، افزود: درخواست برنج پاکستانی شده و موجودی ۶۵۰ تن داریم که در صورت تخصیص، توزیع می‌کنیم.

جعفری قیمت هر کیلو برنج هندی برای مصرف‌کننده را ۱۸۵ هزار ریال عنوان کرد و یادآور شد: قیمت هر کیلو برنج تایلندی ۱۲۵ هزار ریال تعیین شده است.

وی با بیان اینکه یک‌هزار و ۲۰۰ تن شکر موجودی داریم، تصریح کرد: قیمت هر کیلو شکر بسته‌بندی برای مصرف‌کننده ۱۵۴ هزار ریال برآورد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در حوزه اقلام تنظیم بازار نسبت به سال گذشته بیش از ۲۰ درصد افزایش موجودی داریم، افزود: همچنین توزیع ما بیش از ۳۰ درصد افزایش داشته است.

جعفری با اشاره به برنامه‌ریزی در راستای کشیک نوروزی برای نانوایی‌ها و میدان‌های میوه و تره‌بار تصریح کرد: تعداد ۷۴۳ نانوایی و ۶۲۴ میدان میوه و تره‌بار در استان وجود دارد که ۶۵ درصد نانوایی‌ها ۷۲ درصد میادین میوه و تره‌بار در ایام نوروز فعال هستند.

وی با بیان اینکه در مدت دوماه گذشته تاکنون ۱۵۰ جلسه برگزار کردیم، افزود: در این مدت بیش از ۱۳ بازدید از داخل استان و بیش از ۲۶ مورد بازدید از کارخانجات که وابسته به جهاد کشاورزی هستند و بیش‌از ۲۴۰ ساعت سفرهای شهرستانی انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در حوزه نظارت بر بازار ۵۳ میلیارد ریال پرونده تخلفات به سازمان تعزیرات فرستاده شده است، اضافه کرد: این پرونده‌ها مربوط به عدم درج قیمت، گران‌فروشی و سایر موارد بوده است. 

جعفری با بیان اینکه در حوزه آرد و نان ۵ هزار و ۸۹۴ بازرسی انجام شده است، گفت: تعداد ۱۳۶ واحد صنفی منجر به اخذ تعهد شده و برای ۵۵ واحد صنفی پرونده تخلف به مبلغ ۳۵ میلیارد ریال صادر شده است. 

وی با بیان اینکه ۲۱ هزار ۸۴۲ مورد بازرسی در حوزه کالاهای اساسی صورت گرفته است، ادامه داد: تعداد ۸۲۰ واحد صنفی منجر به اخذ تعهد شدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: مبلغ ۱۸ میلیارد و ۲۴۳ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال تشکیل پرونده شده و به تعزیرات حکومتی ارائه شده است.

انتهای پیام/۶۹۰۷۱

منبع: فارس

کلیدواژه: برنج مهدی جعفری خراسان جنوبی توزیع مرغ منجمد رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی مرغ منجمد هزار ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۸۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرس و تکریب نخلستان‌های استان بوشهر با ۹ میلیارد ریال

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برای مقابله با آفت و ایجاد شرایط لازم برای رسیدن به تولید بالا در نخلستان‌‌ها ۹ میلیارد ریال اعتبار برای عملیات هرس و تکریب نخل‌ها تخصیص یافته است. - اخبار استانها -

کبری توکلی در گفت‌وگویی با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به وضعیت نخلستان‌های استان بوشهر یادآور شد: در زمان حاضر 8 هزار هکتار از نخلستان‌های استان بوشهر درجه 2 در شهرستان‌های دشتستان، تنگستان، دشتی، بوشهر و جم وجود دارد که به اصلاح بستر باغ و عملیات نوسازی و بهسازی نیاز دارند.

وی با بیان اینکه مدیریت باغات درجه 2 خرما ضعیف است و برخی از نخل‌ها تکریب نشده‌اند گفت: همین امر عاملی برای ایجاد آفت‌ها شده، بنابراین بهبود سازی و بهینه کردن شرایط باغ برای رسیدن به عملکرد بالاتر الزامی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: با همکاری اعتبار استانی به مبلغ 9 میلیارد ریال با مشارکت باغداران برای اجرا عملیات تکریب نیاز به همت بیشتر باغداران برای همکاری با جهاد کشاورزی داریم.

توکلی تغذیه نخیلات، هرس، تکریب، آرایش و تنک کردن نخیلات و پوشش‌دهی خوشه خرما را یکی از برنامه‌های مهم در مدیریت نخل‌ها دانست و تأکید کرد: حمایت از کشاورزان و رفع مسائل و موانع در جهش تولید مورد توجه ویژه قرار دارد.

وی پایش مستمر ‌بررسی وضعیت آفت قرنطینه‌ای سوسک سر خرطومی حنایی در نخیلات استان بوشهر را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: ردیابی و پایش روزانه نخیلات توسط کارشناسان در حال اجراست و آموزش و توصیه‌های لازم به بهره‌برداران ارائه می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از کشاورزان خواست ضمن پایش مداوم درختان نخل و عمل به هشدار‌ها و توصیه‌های کارشناسان این سازمان، در صورت مشاهده علائم خسارت آفت با مشورت کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی نسبت به مدیریت اصولی کنترل آفت اقدام کنند.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • هرس و تکریب نخلستان‌های استان بوشهر با ۹ میلیارد ریال
  • توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • توزیع یک هزار تن مرغ و گوشت قرمز تنظیم بازاری در مازندران
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار اعلام شد
  • هشت هزار و ۴۱۳ تن برنج و شکر به نرخ دولتی در لرستان توزیع شد