Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود معتقد است که کاهش موارد فوتی، مبتلایان و بستری‌ها در دو شهرستان تحت پوشش این دانشگاه گویای فاصله‌گیری از نقطه اوج پیک ششم است.

دکتر حسین شیبانی با بیان اینکه تاکنون هیچ کودکی بر اثر ابتلا به سویه اُمیکرون در شاهرود و میامی فوت نکرده است، اظهار کرد: هشت کودک در بخش‌های عادی و مراقبت ویژه بیمارستان های این شهرستان بستری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو ستاد استانی مقابله با کروناویروس به کاهشی شدن شدن روند مراجعه بیماران سرپایی و بستری در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اشاره کرد و به رسانه ها افزود: طی هفته گذشته پاسخ نمونه‌های آزمایشگاهی ارسالی مثبت این شهرستان از ۶۰ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافت.

وی با بیان اینکه شرایط کنونی نشان دهنده فاصله‌گیری از اوج همه‌گیری در پیک ششم است، ادامه داد: اگرچه روند تعداد مبتلایان و بستری شدگان در شرق استان سمنان کاهشی بود اما این شرایط بسیار شکننده است.

دکتر شیبانی با اشاره به اینکه طی هفته گذشته ۶ بیمار کووید۱۹ در شاهرود جان باختند، اظهار کرد: هیچ یک از افراد فوت شده، دُز سوم واکسن را تزریق نکرده بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: بیمارانی که نوبت سوم واکسن را تزریق کردند به نسبت دیگر افراد کمتر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‌شوند و فوت می‌کنند.

وی با بیان اینکه افراد فوت شده طی هفته گذشته از تزریق دز دوم آنها ۶ ماه گذشته بود، افزود: این امر نشان می‌دهد اثر واکسن نوبت دوم به طور کامل پس از ۶ ماه از بین می‌رود.

 دکتر شیبانی به عید نوروز و نیمه شعبان و آیین‌های آخر سال اشاره کرد و گفت: اگر شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه پرهیز از دورهمی، استفاده موثر از ۲ لایه ماسک و فاصله گذاری فیزیکی رعایت نشود، روند کاهشی ابتلا و بستری دوباره صعودی خواهد شد.

وی با بیان اینکه دو بیمارستان‌های امام حسین (ع) و بهار شاهرود به بیماران کرونایی اختصاص دارد تصریح کرد: هم اکنون شهرستان شاهرود در وضعیت نارنجی و شهرستان میامی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها علوم پزشکی شاهرود شاهرود میامی پیک ششم کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۸۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: هلال احمر واکسیناسیون زائران حجاج شهرستان‌های خدابنده و ابهر را فردا /جمعه /آغاز می کند.

جواد خرم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: امسال یک هزار و ۲۶۰ نفر از استان زنجان به زیارت خانه خدا مشرف خواهند شد.

وی یادآوری کرد: واکسیناسیون مننژیت برای حجاج سایر شهرستان‌های استان انجام شده است.

وی تاکید کرد: زائران پس از تزریق واکسن، کارت زرد رنگ دریافت و باید آن را به مسئول کاروان تحویل دهند.

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: معاینه یکهزار و ۲۶۰ زائر خانه خدا در این استان انجام و به پایان رسیده است.

خرم خاطرنشان کرد: امسال ۱۰ کاروان از زنجان به خانه خدا مشرف خواهند شد که از این تعداد یک کاروان در ابهر با ۱۲۰ نفر، خدابنده نیز یک کاروان ۱۶۵ نفری و مابقی نیز در مرکز استان است.

وی ادامه داد: فردا واکسیناسیون این حجاج در شهرستان‌های خدابنده و ابهر انجام خواهد شد.

نماینده مرکز پزشکی حج و پزشکی جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: حجاج برای تزریق واکسن به هلال احمر شهرستان‌های ابهر و خدابنده در صبح و بعدازظهر مراجعه کنند.

خرم افزود: یک‌هزار و ۲۶۰ زائر عازم خانه خواهند شد که برای این تعداد و سایر عوامل یک‌هزار و ۳۰۰ واکسن مننژیت وارد زنجان شد.

کد خبر 747986

دیگر خبرها

  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌های سمی؛ ۱۴نفر بستری شدند
  • رشد ۳برابری مسمومیت با قارچ‌های سمی/ ۱۴نفر بستری شدند
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • مرگ ۲ تن در ۲ تصادف رانندگی به فاصله ۱۰ دقیقه در پایتخت
  • ۱۵ نقطه حادثه خیز قم در سال گذشته ایمن سازی شد
  • لکه‌های سفید روی ناخن‌ها چه معنایی دارند؟
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • نخستین کاروان حج عمره استان سمنان اعزام شد
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند