Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-28@20:42:28 GMT

زندگینامه: مهدی آژیر (۱۳۲۱-۱۳۶۶)

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۳۸۹۱۰

زندگینامه: مهدی آژیر (۱۳۲۱-۱۳۶۶)

به گزارش همشهری آنلاین،  مهدی آژیر، زادهٔ ۱۳ آبان ۱۳۲۱، تهران دوبلور و مدیر دوبلاژ تلویزیون و سینمای ایران و گوینده‌ای حرفه‌ای در دوبلاژ کارتون بود. او در ۱۶ اسفند ۱۳۶۶در تهران بر اثر سکته قلبی در ۴۵ سالگی درگذشت.

 مهدی آژیر به جای تنسی تاکسیدو در کارتون ماجراهای تنسی تاکسیدو و چاملی، شیلا در کارتون سندباد، به‌جای دارکوب در سریال وودی وودپکر و بانکو در کارتون ماجراهای گالیور اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در سال ۱۳۴۷ با ناهید شعشعانی که او نیز دوبلور بود ازدواج کرد و از او دارای دو فرزند به نام‌های شیده و شیلا گردید که هر دو گویندگی هم کرده‌اند.

کارنامه حرفه‌ای دنیای شگفت‌انگیز والت دیزنی دانلد داک معاون کلانتر وینس (موش کور) صد و یک سگ خالدار راجر ماجراهای تنسی تاکسیدو و چاملی  تنسی تاکسیدو ماجراهای گالیور بانکو دارودسته یوگی (در ایران: یوگی و دوستان)   بو-بو خرسه رابین هود (دوبله دوم)   تریگر (کرکس نگهبان) + لاک‌پشت سندباد  شیلا بچه خرس‌های قطبی (میشکا و موشکا)   اورا (بچه سیل) مهاجران    آقای پتی‌بل بچه‌های کوه آلپ    پدر آنت ماجراهای ساتورنن    ساتورنن (جوجه اردک) مجموعهٔ عروسکی نخودی    نخودی مجموعهٔ عروسکی هادی و هدی    پدر موش کوهستان    روباه قرمزی (در چند قسمت) پینوکیو    روکو دارکوب (در چند قسمت) عصر حجر  نقش‌های مهمان گوریل انگوری  نقش‌های مهمان ماجراهای تام سایر نقش‌های مهمان بل و سباستین   نقش‌های مهمان
  کد خبر 662427 برچسب‌ها مجله دوبله ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نقش های مهمان تنسی تاکسیدو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۸۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژیر خطر در کریات شمونا از بیم حمله پهپادی به صدا درآمد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رسانه های رژیم صهیونیستی از شنیده شدن صدای آژیر خطر در کریات شمونا و شهرک های اطراف آن در اصبع الجلیل در شمال فلسطین اشغالی از بیم حمله پهپادی خبر دادند.

همزمان منابع خبری از حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به کفرشوبا در جنوب لبنان خبر دادند.

همچنین جنگنده های رژیم صهیونیستی یک منطقه را در حدفاصل میان عیتاالشعب و القوزح در جنوب لبنان هدف قرار دادند.

با شروع عملیات «طوفان الاقصی» از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین، جنبش حزب‌الله لبنان در جهت سرگرم کردن نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در همین ارتباط، رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اذعان کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه به دام افتاده است.

کد خبر 6090253

دیگر خبرها

  • آژیر خطر در کریات شمونا به صدا درآمد/ حمله جدید به المالکیه
  • آژیر خطر در کریات شمونا از بیم حمله پهپادی به صدا درآمد
  • «یمن» به جای «هند» مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • معرفی یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • یمن مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود
  • ماجراهای کنسرت «سیروان خسروی» در اهواز تکرار نمی‌شود
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • پیروزی 5 بر 0 آرسنال مقابل چلسی به روایت کارتون / فیلم