Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@23:01:33 GMT

واحدهای نهضت ملی مسکن در ایوانکی، ویلایی است

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۳۹۱۰۷

واحدهای نهضت ملی مسکن در ایوانکی، ویلایی است

وزارت راه و شهرسازی احداث ۴۰ شهرک را در دستور کار قرار داده که بخشی از آنها قرار است در اطراف مراکز صنعتی از جمله ایوانکی در محدوده سمنان و تهران و همچنین سواحل مکران ساخته شود. به گفته وزیر راه و شهرسازی، واحدهای در نظر گرفته شده در قالب نهضت ملی مسکن برای شهر جدید ایوانکی از نوع ویلایی خواهد بود.

به گزارش ایسنا، وزارت راه و شهرسازی در نظر دارد علاوه بر ۱۸ شهر جدید فعال در کشور، ۱۸ شهر جدید دیگر و ۴۰ شهرک را با ظرفیت جمعیت‌پذیری حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر احداث کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این تعداد قرار است سه شهرک در اطراف تهران ساخته شود.

آنطور که رستم قاسمی ـ وزیر راه و شهرسازی ـ امروز در بیست‌ویکمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران گفته است؛ در اجرای طرح نهضت ملی مسکن اساسا سیاست بر آن است تا کنار شهرک‌های صنعتی، شهرک‌های مسکونی برای کارگران، مهندسان و دیگر اقشار ایجاد شود.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه سیاست وزارتخانه این است که در کنار صنعت و محل کار، شهرک‌های مسکونی ایجاد شود، توضیح داد: در مکران، تیس و در سایر شهرهای جدیدی که ایجاد خواهند شد ایجاد شهرک‌های مسکونی در کنار شهرک‌های صنعتی در دستور کار خواهد بود.

قاسمی ادامه داد: به عنوان نمونه در طرح نهضت ملی مسکن برای ساکنان شهر تهران و شهر ایوانکی استان سمنان که مراکز صنایع است، برنامه‌ریزی شد که در آن شهر اراضی به شکل ویلایی واگذار شود. این کار با این هدف انجام شده است تا تردد کارکنان صنایع ساکن در شهر تهران محدود شود و کارکنان صنایع در نزدیکی محل کار خود ساکن شوند.

بنا بر این گزارش، در حال حاضر ۱۸ شهر جدید فعال با جمعیت بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در کشور وجود دارد که شرکت عمران شهرهای جدید در نظر دارد ۱۸ شهر با ظرفیت جمعیتی یک میلیون و ۴۶۴ هزار نفر و ۴۰ شهرک با جمعیت‌پذیری ۴۳۵ هزار و ۲۵۲ نفر را بر اساس تکنولوژی‌های نوین، انرژی پاک و دوستدار محیط زیست احداث کند. برنامه این است که مجموعا در آینده ۳۶ شهر جدید و ۴۰ شهرک با هدف‌گذاری اولیه جذب حدود هفت میلیون نفر جمعیت ایجاد شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نهضت ملی مسکن طرح جهش تولید و تامین مسکن قانون جهش تولید و تامین مسکن وزارت راه و شهرسازي شهر جدید ایوانکی ایوانکی ويلا راه و شهرسازی نهضت ملی مسکن شهر جدید ۴۰ شهرک ۱۸ شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۹۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخذ سند تک برگی تمامی اراضی ملی در محدوده شهر زهک

رئیس اداره راه و شهرسازی زهک گفت: سند تک برگی تمامی اراضی ملی در محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، مرتضی باغبانی اظهار داشت: سند تک برگی تمامی اراضی ملی در حریم و محدوده این شهرستان به نام سازمان ملی زمین و مسکن اخذ شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی زهک افزود:در حال حاضر کل وسعت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در شهرستان زهک(محدوده و حریم شهر) بیش از 284 هکتار است که سند این اراضی در راستای افق شهرسازی آینده این منطقه و بر اساس ماده 9 قانون جامع حدنگار به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن به نام دولت صادر شده است.

وی تثبیت مالکیت اراضی، کاهش دعاوی قضایی و تامین زمین مورد نیاز جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن را از مهم ‌ترین اهداف و مزایای اجرای قانون حدنگاری یا کاداستر اراضی ملی و دولتی برشمرد.

رئیس اداره راه و شهرسازی زهک خاطرنشان کرد: همچنین افزایش ضریب حفاظتی، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن، به‌روزرسانی اطلاعات نقشه‌ها و کاهش اختلافات حقوقی مردم از دیگر مزایای اجرای قانون حدنگاری یا کاداستر است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۵۶۸ هزار واحد عبور کرد
  • جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • سند تک برگی تمام اراضی ملی در محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • اخذ سند تک برگی تمامی اراضی ملی در محدوده شهر زهک
  • پشت پرده خرید زمین در شهرک‌های صنعتی؛ به نیت احتکار زمین می‌خرند!
  • دریافت مجوز شهرک صنعتی زرند بعد از ۱۷ سال
  • حکایتی دیگر از مشکلات متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن
  • واگذاری قابل توجه زمین در زنجان برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • رشد ویلایی‌سازی با استفاده از مشارکت‌های مردمی در ایوانکی