Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی رضایی اصفهانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در سالن جلسات عارف الحسینی مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) اظهار داشت: این کنگره در دو نوبت صبح و عصر در سالن قدس مجتمع امام خمینی(ره) واقع در میدان جهاد ترتیب می‌یابد. 

وی با بیان اینکه کنگره مذکور ساعت ۸ صبح شروع می شود، افزود: پخش پیام تصویری رهبر معظم انقلاب، قرائت پیام آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رییس‌جمهوری، سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عباسی رییس جامعه المصطفی(ص) العالمیه و ارایه تعدادی از مقاله‌های برگزیده از جمله برنامه‌های نوبت صبح این کنگره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: در نوبت عصر نیز کمیسیون‌های تخصصی برگزار می‌شوند و در آیین اختتامیه آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سخنرانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیش از یک هزار مقاله علمی به ۱۸ زبان به این کنگره ارسال شده است، گفت: یکی از هدف‌ها و رسالت‌های مهم این کنگره، توجه به بُعد بین‌المللی پیام بیانیه گام دوم بوده که خود زمینه‌ساز تحقق تمدن نوین اسلامی است.

رییس مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث جامعه المصطفی(ص) العالمیه بیان کرد: شورای علمی کنگره با استفاده حداکثری از ظرفیت استادان حوزه و دانشگاه شکل گرفته است.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: برای برگزاری هر چه بهتر این کنگره، بیش از دو سال تلاش صورت گرفته شده و همه همت دست اندرکاران نیز این بوده است که در عمل به منویات رهبر معظم انقلاب در فضای علمی و پژوهشی لبیک بگویند.

وی افزود: از جمله اهداف مهم کنگره مذکور، می توان به تلاش برای زمینه سازی به منظور ترسیم نقشه راه و گفتمان سازی درباره بیانیه گام دوم انقلاب، مستندسازی بیانیه گام دوم با محوریت قرآن کریم و سنت، تولید ادبیات مناسب برای تبیین هر چه بهتر مفاد بیانیه و نیز حمایت از تولیدکنندگان محتوا در این راستا اشاره کرد. 

وی برگزاری این کنگره را یک حرکت جهادی و کار بسیجی به معنای «جهاد تبیین» برشمرد و گفت: لازم است که حرکت های جهادی این گونه؛ با هزینه کم و بهره وری بسیار زیاد مورد توجه قرار بگیرند. 

دبیر علمی کنگره بین‌المللی «گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث» اظهار داشت: نتایج این کنگره می تواند در برنامه‌ریزی‌های کشور مورد استفاده قرار بگیرد.     

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بشری، رییس کمیته بین‌الملل کنگره

۵ مقاله برتر به غیر از زبان فارسی در این کنگره ارایه می‌شود    

رییس کمیته بین‌الملل کنگره بین‌المللی «گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث» (از کشور پاکستان) نیز، با بیان اینکه تاثیرات انقلاب اسلامی ایران به همه دنیا رسیده است، گفت: استکبار جهانی از انقلاب اسلامی ایران می ترسد و تلاش دارد که کشورهای دیگر را از ایران جدا کند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدیعقوب بشری تصریح کرد: رسانه ها نقش بسزایی در رساندن پیام این کنگره به گوش جهانیان دارند.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ مقاله به ۱۸ زبان این کمیته دریافت کرده است، افزود: دو مقاله برتر به زبان های اردو و انگلیسی در نوبت صبح و سه مقاله برتر دیگر به زبان های عربی، اردو و انگلیسی در نوبت عصر در کنگره مذکور ارایه می شوند.

وی خاطرنشان کرد: به صورت همزمان با این کنگره، یک کنگره دیگر نیز در «کراچی» کشور پاکستان برگزار می‌شود.              

بهجت‌پور، رییس کمیته بانوان کنگره

۲۰ مقاله برتر بانوان در یک جلد کتاب منتشر می‌شود 

همچنین رییس کمیته بانوان کنگره بین‌المللی «گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث» گفت: نهادهایی مانند حوزه علمیه خواهران، جامعه الزهرا(س) و دانشگاه های فرهنگیان و قم با این کمیته همکاری داشته اند.

زینب بهجت‌پور افزود: طراحی و پیشنهاد ۴۰۰ موضوع، برگزاری ۶۰ کارگاه آموزشی مقاله نویسی، ۱۱ کرسی ترویجی و چندین نشست تخصصی از جمله فعالیت های این کمیته بوده است. 

وی ادامه داد: بیش از ۶۰۰ مقاله به زبان های گوناگون این کمیته دریافت کرده است که ۲۰ مقاله برتر در قالب یک جلد کتاب منتشر و سه مقاله برتر نیز در روز برگزاری کنگره ارایه می شود.      

حجت‌الاسلام‌والمسلمین امینی، معاون علمی کنگره

معاون علمی کنگره بین‌المللی «گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث» نیز گفت: این کنگره از ۹ کمیته «آینده پژوهی»، «بانوان»، «دانش های قرآنی و حدیثی»، «انقلاب اسلامی از منظر شرق و غرب»، «سبک زندگی»، «تمدن و قرآن و حدیث»، «علوم روز و قرآن و حدیث»، «علوم عقلی» و «بین الملل» تشکیل شده است. 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی امینی تهرانی افزود: برگزاری کارگاه های آموزشی و نشست های علمی توسط کمیته های ۹گانه کنگره و ارزیابی و داوری مقالات رسیده در کمیته ها از جمله فعالیت های انجام شده در این کنگره است.           

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی،دبیر اجرایی کنگره

همچنین دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی «گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث» گفت: در نوبت صبح پس از پخش پیام تصویری رهبر معظم انقلاب و قرائت پیام رییس جمهوری و سخنرانی شخصیت ها، تعدادی از مقاله های برتر ارایه می شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید یوسف موسوی کهنمویی افزود: در نوبت عصر نیز از ساعت ۱۴ تا ۱۶ کمیسیون های ۹گانه فعالیت خود را شروع می کنند و آیین اختتامیه نیز ساعت ۱۸ برگزار می شود.

وی با بیان اینکه کنگره مذکور توسط مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث جامعه المصطفی(ص) العالمیه و با همکاری حدود ۴۰ مرکز علمی و فرهنگی برگزار می شود، گفت: در آیین اختتامیه از ۲۲ جلد کتاب، هفت مجله علمی و یک نرم افزار رونمایی می شود.

«جامعه المصطفی(ص) العالمیه» در سال ۱۳۵۸ هجری خورشیدی تاسیس شده و نهادی علمی و بین‌المللی با هویت حوزه‌ای است که با هدف گسترش علوم اسلامی، انسانی و اجتماعی؛ با رویکرد آموزشی، پژوهشی و تربیتی اهتمام دارد که انبوهی از داوطلبان را از سراسر گیتی زیر پوشش قرار دهد و فرصت کم‌نظیری برای تشنگان زلال معارف اسلامی و هدایت قرآنی در سراسر جهان فراهم آورد تا ضمن تربیت مجتهدان، عالمان و متخصصان پارسا و متعهد، به تبیین، تولید و تعمیق تفکرات و اندیشه‌های اسلامی و نشر و ترویج اسلام ناب محمدی(ص) همت گمارد. 

در این نهاد علمی؛ رشته‌های اسلامی فقه، اصول فقه، قرآن، حدیث، فلسفه، عرفان، اخلاق، کلام و تاریخ اسلام و در حوزه علوم انسانی رشته‌ها و گرایش‌هایی همچون علوم تربیتی، حقوق، روانشناسی، اقتصاد، جامعه‌شناسی، علوم سیاسی، بانکداری، ارتباطات، مدیریت و زبان و ادبیات زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی، فرانسوی و روسی با رویکرد اسلامی ارایه می‌شود.

«مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث جامعه المصطفی(ص) العالمیه» از سال ۱۳۷۸ هجری خورشیدی فعالیت خود را شروع کرده است و در حال حاضر نیز بیش از یک هزار طلبه مشغول تحصیل دارد و دارای چهار مجله علمی (پژوهشی) و سه مجله تخصصی است.           

برچسب‌ها حوزه علميه انقلاب اسلامی ایران قم جامعه المصطفی العالمیه رهبر معظم انقلاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه انقلاب اسلامی ایران قم حوزه علميه انقلاب اسلامی ایران قم جامعه المصطفی العالمیه رهبر معظم انقلاب حجت الاسلام والمسلمین مجتمع آموزش عالی رهبر معظم انقلاب کنگره بین المللی جامعه المصطفی ص برگزار می شود حجت الاسلام کنگره مذکور رییس کمیته مقاله برتر علمی کنگره نوبت صبح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۹۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دبیر برگزاری کنگره شهدا، این کنگره را مهمترین راه خنثی سازی تهدیدات دشمنان در محیط های دانشگاهی دانست و گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب نیز همواره تاکید دارند؛ باید شهدا را به عنوان الگوی جوانان معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: مشق مشاوره پیش از ورود به بازار کار/ فارغ‌التحصیلان واحد تهران شمال به مراجعان خدمات روانشناسی ارائه می‌دهند

محمد آدیگوزل زاده، اظهارکرد: در هفته‌های اخیر در راستای اجرای برنامه‌های "سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران"به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، اقدامات موثری صورت گرفته از جمله یادواره‌ها، همایش‌ها و برنامه‌های فرهنگی و دیدار با خانواده معظم شهدای دانشگاه که با مدیریت کنگره در سطح استان در حال اجرا است.

وی افزود: اقدامات مختلفی از قبیل ساخت یادمان شهدای استان در واحد تهران شمال، فضاسازی، دیوارنگارها، نصب عکس شهدا، نامگذاری اماکن به نام شهدا، تبلیغات شهری به مناسبت کنگره شهدا انجام و پیش بینی شده است.

این مسئول ادامه داد: به همین منظور هماهنگی‌هایی در خصوص ساخت تیزر تبلیغاتی اجلاسیه، تولید و پخش مستند روایی از شهدای استان تهران، ضبط مستند شفاهی خانواده شهدا و منسوبین و پادکست زندگینامه شهدا در دست اقدام است.

وی اظهار کرد: جلسات استانی با مجموعه اعضای دست‌اندرکار این کنگره بزرگ در حال انجام بوده و آمادگی لازم برای برگزاری "سومین کنگره دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران" در روز دهم خرداد وجود دارد.

دبیر دبیرخانه کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران به برگزاری یادواره‌های شهدا در واحد های استان اشاره و تأکید کرد: همچنین بخش زیادی از اسناد و آثار شهدا در راستای اجرای کنگره جمع‌آوری و مستندسازی شده و تعداد زیادی از زندگینامه‌ها و آثار شهدا تبدیل به ‌کتاب شده است.

آدیگوزل زاده تأکید کرد: پیش از این تولیداتی با محوریت شهدا شامل ابعاد مختلف زندگی و وصیت‌نامه‌های شهیدان تولید و در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده است، البته با برگزاری این کنگره ۲۰ مستند از مجموعه ۷۰ شهیدگرامی، تولید و آماده پخش است و به نحو ویژه‌تری تولیدات در حوزه شهدا استمرار می‌یابد.

وی گفت:تمامی ارکان و تولیدات کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، همچون دو دوره قبل با محوریت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در حال انجام است و این یکی از دستاوردهای بزرگ کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی است. پیش از این نیز شورای سیاست گذاری و کمیته های این کنگره از جمله کمیته مالی، فرهنگی، تدارکات و پشتیبانی، فناوری و فضای مجازی، روابط عمومی و تبلیغات، انتظامات و نظارت و بازرسی فعالیت خود را آغاز کرده اند. همچنین به زودی اهم فعالیت های کمیته اجرایی اعلام و در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228567 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران دهم خرداد برگزار می‌شود
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای درقم برگزارمی شود
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود