Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس محمدیان گفت: فلسفه وجودی تشکیل بسیج رسانه تشکیل جبهه واحد رسانه تراز انقلاب است و در تربیت کادر سانه‌ای در تزار انقلاب باید حمایت شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ؛ عباس محمدیان عصر امروز در آیین اختتامیه سومین جشنواره ابوذر مازندران با اشاره به ضرورت پرداخت رسانه‌ای به موضوع مهم «جهاد تبیین»، اظهار کرد: متاسفانه نگاه به فرمایشات مقام معظم رهبری همچون یک رویداد است که باید به یک روند تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: امروز اضافه بار ناکارآمدی مسئولان کشور بر دوش جامعه رسانه است؛ امروز اگر بیانیه گام دوم با کم‌کاری مواجه است، اضافه بارش بر روی دوش اصحاب رسانه است.
رئیس بسیج رسانه کشور، ادامه داد: همه دولت‌ها آمدند و از قشر رسانه، بهره‌برداری کردند و این روند تا زمانی که خود اصحاب رسانه به یک وحدت رویه و قدرت واحد نرسد، ادامه دارد و دچار تزلزل افکار عمومی خواهیم بود.
محمدیان تصریح کرد: امروز رسانه‌ای می‌تواند در «جهاد تبیین» سخن بگوید و جلب مخاطب داشته باشد که مستقل باشد و باید در آرامش رسانه‌ای‌مان بازنگری کنیم.
رئیس بسیج رسانه کشور، گفت: رسانه‌ها باید در تبیین مسئولیت اجتماعی، همت کنند، ذائقه مخاطبین را از افراط سیاسی دور کنند و به رسالت اصلی انقلاب که فرهنگ و انقلاب است؛ برگردانید.
این مسئول افزود: تیتر غالب امروز رسانه‌ها، سیاسی است، رسانه‌های فرهنگی در حال از دست دادن هویت‌شان هستند؛ مظهر رسانه‌ها کار فرهنگی است، بیگانگان برای فرهنگ ما نسخه می‌پیچنند.
محمدیان عنوان کرد: ما در سنگر جنگ رسانه‌ای باید هویت‌بخشی خودمان را ارتقا ببخشیم و سپس به هویت‌بخشی افکار عمومی بپردازیم؛ ما در مقابل کسانی که قانون‌های انقلاب را با خون‌شان به ما هدیه داده‌اند چه کرده‌ایم؟ کاغذ گران می‌شود، صفحه شهدا حذف شده است! ما باید در جنگ ادراک، تغییر آرایش بدهیم.
وی با بیان اینکه دشمن با اسلام سیاسی مخالف است نه با اسلام سکولار، اعلام کرد: فلسفه وجودی تشکیل بسیج رسانه تشکیل جبهه واحد رسانه تراز انقلاب است؛ ما در تربیت کادر سانه‌ای در تزار انقلاب ضعف داریم.
رئیس بسیج رسانه کشور، افزود: نهضت آموزش رسانه‌ای ما تعطیل شده است، اگر امروز شاهد ریزش مخاطبان رسانه‌های مکتوب هستیم به دلیل فقر غنا در تولیدات محتوا است.
این مسئول تاکید کرد: باید صندوق هنر و رسانه از یکدیگر تفکیک شود، جامعه رسانه باید هویتش، استقلال پیدا کند؛ چرا باید در بودجه سال 1401 شاهد کاهش 40 درصدی بودجه بخش رسانه باشیم، آن هم در زمانی که به فرموده مقام معظم رهبری در جنگ رسانه‌ای قرار داریم.
محمدیان متذکر شد: امروز باید ساختار رسانه‌ای کشور از هر زمان دیگری قوی‌تر شود و نباید شاهد کوبیدن طبل اختلاف میان خانه مطبوعات و بسیج رسانه باشیم؛ چرا که این دو همچون دو بال و رفیق هستند نه رقیب.
وی افزود: رسانه‌ها برای امرار معاش روزانه دچار بحران است، اما سلبریتی‌ها و هنرمندان دارای درامدهای میلیاردی معاف از مالیات هستند.
رئیس بسیج رسانه کشور، یادآور شد: برنامه فعالیت‌های بسیج رسانه در 5 سال آینده، مبارزه با فساد، تجلیل از فعالان رسانه‌ای فعال در حوزه مبارزه با فساد، بی عدالتی و تبعیض، است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس بسیج رسانه کشور رسانه ای رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۹۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس درباره اعتبارات فرهنگی گفت: بر اساس شاخص‌های موجود، باید طی پنج سال حداقل ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی کشور اضافه شود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نایب‌ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد بودجه فرهنگی اظهار داشت: براساس تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، یک درصد از کل اعتبارات شرکت‌های دولتی و بانک‌ها باید در حوزه فرهنگ و هنر و دین هزینه شود؛ پیش‌تر مشخص نبود که یک درصد از هزینه نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی که حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان یا ۲۵ همت است، کجا هزینه می‌شود؛ لذا این را در اختیار سازمان‌ها و نهاد‌های فرهنگی قرار دادیم و دیوان محاسبات را موظف به نظارت بر این دستگاه‌ها کردیم.

وی افزود: بر اساس شاخص‌های موجود، باید طی پنج سال حداقل ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی کشور اضافه شود. این افزایش اعتبار ممکن است بودجه فرهنگی را به شاخص سه درصد و حتی بیشتر، از بودجه عمومی کشور برساند.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: همه مشکلات، ناشی از کمبود بودجه نیست، بلکه در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی، موازی‌کاری‌ها، سازمان‌ها و نهاد‌ها دچار مشکل هستیم. هزینه‌کرد برخی دستگاه‌های فرهنگی، خصوصاً در شاخص‌های فرهنگی خارج از کشور که هزینه‌های بسیار زیادی در پی دارد، تأثیرات مثبتی ندارد و حتماً باید یک سازماندهی مجدد در برخی از دستگاه‌های فرهنگی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر جلوی موازی‌کاری گرفته شود و هرکس در زمینه خاص خودش کار کند، قطعاً می‌توانیم یک بخش مهمی از اسراف‌های هزینه‌کرد بودجه را مدیریت کنیم.

دیگر خبرها

  • سردار شکارچی: مسئولان و فعالان رسانه‌ای کشور باید آرایش تهاجمی بگیرند
  • درخواست جدید سردار شکارچی از مسئولان
  • مسئولان و فعالان رسانه‌ای کشور باید آرایش تهاجمی بگیرند
  • ببینید | تذکر مهم رهبر انقلاب به مسئولان کشور
  • قیمت طلا و سکه امروز 12 اردیبهشت 1403
  • بازبینی مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی شورایعالی انقلاب فرهنگی
  • گزارشی از آخرین تمرین تیم فوتبال ذوب‌آهن برای مصاف با نساجی با حضور اصحاب‌رسانه
  • باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود
  • افزایش ۱۰ درصدی وام ودیعه مسکن دانشجویی در سال تحصیلی آینده
  • ضرورت تعامل صنعتگران با رسانه ها برای جهش تولید