Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@14:45:57 GMT

اضافه‌کار ناکارآمدی مسئولان بر دوش رسانه است

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۳۸۹۱۸

اضافه‌کار ناکارآمدی مسئولان بر دوش رسانه است

به گزارش ایرنا، عباس محمدیان روز دوشنبه در مراسم اختتایمه سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر مازندران افزود : اصحاب رسانه به معنای واقعی سنگرسازان بی‌سنگری هستند که همواره بدون چشمداشت به حراست از حقوق جامعه و ارزش‌های نظام پرداختند و در حالی که همه قشرها از نظام طلبکارند ، تنها قشری که بدون چشمداشت و با وجود همه سختی‌ها به کارش ادامه می‌دهد و نقش مؤثری هم دارد اصحاب رسانه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد : با این که صدای شکستن استخوان‌های اصحاب رسانه به گوش می‌رسد ، اما این قشر با همه مشکلاتی که دارند اجازه نمی‌دهند استخوان انقلاب خرد شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: رسانه‌ها پرچمدار هدایت در جامعه بزرگ انقلاب هستند و باید در مسیر جهاد تبیین به مسائل فرهنگی و اجتماعی با جدیت ورود کنند. انتظار ما این است که رسانه‌ها و اصحاب رسانه به جهاد تبیین نه به عنوان یک نظریه، بلکه به عنوان یک رویداد جاری در جامعه نگاه کنند و برای ترویج و تحقق اهداف آن بکوشند.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با تأکید بر ضرورت مستقل بودن رسانه‌ها و پرهیز از وابستگی رسانه تصریح کرد: رسانه‌ای می تواند در جهاد تبیین جلب مخاطب داشته باشد که مستقل باشد. متاسفانه سیاسی شدن رسانه‌ها در شرایطی که مظهر کار در رسانه فعالیت فرهنگی است به هویت و اثرگذاری این اهرم مهم دموکراسی آسیب وارد می‌کند. معتقدم هر رسانه‌ای که به هر جریان سیاسی وابستگی داشته باشد مزدور است.

محمدیان افزود: امروز عمده تیترهای رسانه‌ها در کشور سیاسی است ، در حالی که مظهر رسانه‌ها کار فرهنگی بود. ما در سنگر جنگ رسانه‌ای، ابتدا باید هویت‌بخشی در رسانه را ارتقاء دهیم و بعد به هویت بخشی در افکار عمومی بیندیشیم. تا زمانی که رسانه‌ها به انسجام و وحدت لازم نرسند، بخش زیادی از مشکلات آن‌ها پابرجا خواهد ماند.

وی اظهار کرد: هیچ کس در درستی نظام جمهوری شک ندارد. مشکل در اجراست. این رسانه‌ها هستند که باید با مطالبه‌گری مشکلات موجود را رصد کنند. بسیج رسانه با هدف تقویت گفتمان مطالبه‌گری بر اساس صراحت، صداقت و صلابت پشتیبان رسانه‌های کشور و اصحاب رسانه است. در واقع فلسفه تشکیل بسیج رسانه ایجاد جبهه رسانه تراز انقلاب است.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با تأکید بر این‌که رسانه‌ها در تبیین مسائل اجتماعی باید همت کنند و می‌توانند اثرگذار باشند، خاطرنشان کرد: من با این دیدگاه که دوران مطبوعات به سر آمده مخالفم و حاضرم با کارشناسانی که این دیدگاه را مطرح می‌کنند نیز بحث و گفت‌وگو کنم. ژاپن پرتیراژترین روزنامه‌های دنیا را دارد که هنوز مخاطب دارند. مشکل ما در فقر محتواست. دلیل این که روزنامه‌های ما افت تیراژ دارند این است که محتوای مناسب تولید نمی‌شود.

محمدیان تصریح کرد: البته چالش‌های زیادی وجود دارد که سبب می‌شود چنین وضعیتی وجود داشته باشد. حمایت ناکافی از رسانه‌ها یکی از این دلایل است. چرا هنوز جامعه رسانه در برنامه‌ریزی‌های حمایتی مستقل از جامعه هنر دیده نمی‌شود؟ در حوزه رسانه‌ها کاهش ۴۰ درصدی بودجه را داشتیم. چرا نمایندگان مجلس در این زمینه مطالبه نمی‌کنند؟ مشکلات متعدد سبب شده که امروز از ظرفیت رسانه‌ای موجود در کشور به درستی استفاده نشود و مسیر فعالیت‌ها از آن‌چه که باید باشد تغییر کند.

وی افزود: بسیج رسانه در کنار خانه مطبوعات کشور به عنوان دو رفیق و نه دو رقیب تلاش می‌کنند که حمایت‌های مناسبی از اصحاب رسانه انجام شود. امیدواریم که اصحاب رسانه نیز با رسیدن به انسجام لازم در حوزه فعالیت‌ها، نقش اثرگذارتری در حوزه‌های اجتماعی و به ویژه تحقق اهداف جهاد تبیین ایفا کنند.

برچسب‌ها جهاد تبیین رسانه سواد رسانه ای مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جهاد تبیین رسانه سواد رسانه ای جهاد تبیین رسانه سواد رسانه ای مازندران اصحاب رسانه جهاد تبیین بسیج رسانه رسانه ای رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۸۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتگری جزء اولویت‌های مسئولان باشد

رییس شورای اطلاع رسانی دولت با اشاره به اینکه روایت گری جزء اولویت‌ های مسئولان باید باشد گفت: فرصت سوزی و خستگی برای امروز کشور ما ممنوع است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سپهر خلجی در نشست شورای اداری استان ایلام با اشاره به اینکه روایت اقدامات انجام گرفته در دولت برای مردم لازم و ضروری است اظهار داشت: تبیین، رفع شبه و روایت گری جزو اولویت‌های مسؤولان باید باشد،، خستگی و فعالیت زیاد نباید مسئولان را ازخدمت به مردم بازدارد.

وی عنوان کرد: آرایش رسانه‌ای دشمن آفندی شده است، یعنی علاوه بر برجسته کردن نقاط ضعف، حتی به نقاط قوت کشور هم حمله رسانه‌ای می‌کنند.

رییس شورای اطلاع رسانی دولت افزود: درگیر جنگ رسانه‌ای و روایت‌ها هستیم، اکنون حوزه جنگ رسانه‌ای دشمن بیشتر در بخش اقتصادی است .

خلجی یادآور شد: جهش در تولید بر روی ریل پیشرفت قرارگرفته به گونه‌ای که هم اکنون رشد بالای ۶ درصد در کشور را تجربه کردیم و این میزان به هشت درصد خواهد رسید.

وی در ادامه مطرح کرد: پیشرفت کشور در بخش‌های مختلف مثل فضایی، ارتباط با کشورهای خارجی، قابل توجه است.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با اشاره به اینکه هر مدیر مسئول اصلی اطلاع رسانی دستگاه‌های اجرایی خود است عنوان کرد: باید طرح‌های سرمایه‌گذاری در استان ایلام پیوست اطلاع رسانی تعریف شود.

خلجی با عنوان اینکه باید حوزه اطلاع رسانی اولویت شناخته شود یادآورشد: دستگاه‌های اجرایی از افراد توانند برای روابط عمومی استفاده کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دولت بزرگ‌ترین کنش‌گر رسانه‌ای و ارتباطی در کشور است
  • سردار شکارچی: مسئولان و فعالان رسانه‌ای کشور باید آرایش تهاجمی بگیرند
  • روایتگری جزء اولویت‌های مسئولان باشد
  • درخواست جدید سردار شکارچی از مسئولان
  • مسئولان و فعالان رسانه‌ای کشور باید آرایش تهاجمی بگیرند
  • روایت گری جزء اولویت‌های مسئولان باشد
  • نقش اصحاب رسانه در تبیین حفظ زیست عفیفانه و جایگاه متعالی زن، مادر و خانواده حائز اهمیت است
  • «بر بلندای حضور» برگزیدگان خود را شناخت
  • گزارشی از آخرین تمرین تیم فوتبال ذوب‌آهن برای مصاف با نساجی با حضور اصحاب‌رسانه
  • اصحاب رسانه برای رضای خدا و خدمتگزاری به مردم قلم بزنند