Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از چاینا دیلی، ماهواره مخابراتی یک ماهواره مصنوعی است که سیگنال‌های ارتباط از راه دور رادیویی را از طریق یک ترانسپوندر و رله تقویت می‌کند. این ماهواره یک کانال مخابراتی بین یک فرستنده منبع و یک گیرنده در مکان‌های مختلف روی زمین ایجاد می‌کند. از ماهواره‌های مخابراتی برای تلویزیون، تلفن، رادیو، اینترنت و کاربردهای نظامی استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  این ماهواره‌ها که توسط یک شرکت خصوصی سازنده ماهواره در پکن به نام "GalaxySpace" طراحی و ساخته شده است، سوار بر موشک لانگ مارچ ۲ سی و در ساعت ۲:۰۱ بعد از ظهر روز شنبه از مرکز پرتاب ماهواره شیچانگ در استان سیچوان به مدار نزدیک زمین در ارتفاع حدود ۵۰۰ کیلومتری از زمین پرتاب شدند.

وزن هر یک از این شش ماهواره حدود ۱۹۰ کیلوگرم است و ظرفیت انتقالی معادل ۴۰ گیگابایت در ثانیه در باندهای مختلف را دارند.

ماهواره مخابراتی آمریکا با موشک روسیه پرتاب شد

این ماهواره‌ها با  مجموعه ماهواره "GalaxySpace ۱" که در ژانویه ۲۰۲۰ پرتاب شد، کار خواهند کرد تا یک شبکه مخابراتی آزمایشی به نام "صورت فلکی عنکبوت کوچک" (Mini Spider Constellation) تشکیل داده و فناوری‌های اینترنت باند پهن این کشور را ارتقا دهند.

به گفته مهندسان، در این شبکه آزمایشی هر بار که کاربران با پایانه‌هایی مانند تلفن همراه و لپ تاپ و از طریق ایستگاه‌های زمینی به سیستم ماهواره‌ای متصل شوند، ۳۰ دقیقه و بدون توقف به اینترنت باند پهن دسترسی خواهند داشت.

GalaxySpace ۱ که به طور گسترده به عنوان اولین ماهواره با قابلیت نسل پنجم شبکه تلفن همراه یا ۵جی(۵G) این کشور در نظر گرفته می‌شود، آزمایش‌های متعددی را در مدار با ایستگاه‌های زمینی انجام داده است و به طور موثری سبب ارتقا بخش تحقیقات و توسعه فناوری اینترنت مبتنی بر ماهواره شده است. GalaxySpace ۱ همچنان در مدار فعال است و قدرتمندترین ماهواره مخابراتی مدار نزدیک زمین چین به شمار می‌رود و همچنین بزرگترین فضاپیمایی است که توسط یک شرکت خصوصی چینی ساخته شده است.

در آینده نزدیک، GalaxySpace قصد دارد یک سیستم ماهواره‌ای تجاری در مدار نزدیک زمین با پوشش جهانی بسازد که اینترنت باند پهن و سایر خدمات مخابراتی را ارائه خواهد داد.

کد خبر 662325 برچسب‌ها چین تکنولوژی (فناوری) اینترنت ماهواره

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: چین تکنولوژی فناوری اینترنت ماهواره ماهواره مخابراتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۹۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۸ فقره سرقت در دیر/ سارق دستگیر شد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مهدی نظریه صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت تجهیزات مخابراتی در سطح شهرستان دیر، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار، کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس آگاهی با انجام تحقیقات میدانی و به کارگیری شیوه و شگردهای پلیسی، یک نفر سارق را با هویت معلوم شناسایی و در یک عملیات منسجم دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی دیر با بیان اینکه متهم در تحقیقات انجام شده به ۸ فقره سرقت کابل مخابراتی اعتراف داشت، خاطر نشان کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و در حال رسیدگی است.

کد خبر 6090784

دیگر خبرها

  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • کشف ۸ فقره سرقت در دیر/ سارق دستگیر شد
  • مبارزه با تغییرات اقلیمی با استفاده از پوشش گیاهی
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج ۱۴۰۳
  • فیلمی از برافراشته شدن بادبـان خورشیدی ناسا در فضا | علم تا کجا پیش می‌رود؟
  • ببینید| برافراشته شدن بادبان خورشیدی ناسا در فضا
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه
  • نفت در مدار رشد؟
  • آسیب ریزسیارک ها به آزمایشگاه فضایی چین در مدار زمین