Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، مسعود حق لطفی سرپرست این سازمان از تعمیرات اساسی خطوط تولید ۲۰۰ تنی کارخانجات آسفالت این سازمان خبر داد.  

وی با بیان آنکه خطوط تولید ۲۰۰ تنی (ظرفیت اسمی) کارخانجات آسفالت سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، محصول شرکت ویبائوی آلمان است، یادآور شد یکی از این واحدها ضمن تعویض درایر، سیستم فیلتراسیون، گیربکس، میکسر و الواتور اصلی مصالح، با هزینه ای بالغ بر ۳۸ میلیارد ریال مورد تعمیر اساسی قرار گرفته و هم اکنون با ظرفیت واقعی ۱۵۰ تن بر ساعت فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حق لطفی با یادآوری اینکه دیگر کارخانه ۲۰۰ تنی این سازمان در تابستان سال ۱۳۹۸ مورد تعویض بخش درایر (خشک کن) قرار گرفته، از آغاز مرحله دوم تعمیرات اساسی این واحد تولیدی خبر داد و گفت: مجموعه قطعات میکسر، گیربکس، لوله کشی ها (مسیر انتقال قیر از فلاسک قیر تا میکسر کارخانه) و مخزن قیر کنار میکسر با هزینه ای بالغ بر ۲۷ میلیارد ریال در حال تعویض و نوسازی است و تلاش خواهد شد عملیات مونتاژ قطعات مذکور تا پایان اسفندماه سال جاری به اتمام برسد.

سرپرست سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، در تشریح سایر اقدامات انجام شده در زمینه مرمت و به روز رسانی کارخانجات آسفالت سازمان از برنامه ریزی به منظور تعمیرات اساسی واحد ۲۴۰ تنیِ محصول شرکت آمان سوییس خبر داد و گفت: تعویض الکتروموتورها، سنسورها، قطعات برقی و الکترونیکی این واحد با برآورد اولیه ۲۰۰ میلیارد ریال در دستور کار قرار دارد و  بزودی شاهد تعمیرات اساسی کارخانه مذکور خواهیم بود.

به گفته وی، تعمیر و اجرای امور مربوط به نگهداری کارخانه ۱۶۰ تنی سازمان مهندسی و عمران نیز در دستور کار قرار دارد. اخیرا با صرف هزینه ای بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال، یک استخر جدید قیر به ظرفیت یک هزار و ۲۰۰ تن برای این واحد تولیدی احداث شده است.

ابلاغ دستورالعمل «استقبال از بهار» با بیش از ۵۰۰ برنامه

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران از آغاز اجرای طرح «استقبال از بهار» در مناطق ۲۲ گانه با بیش از ۵۰۰ برنامه در حوزه های امور اجتماعی و فرهنگی، خدمات شهری و حیط زیست، حمل و نقل و ترافیک، فنی و عمران و شهرسازی و معماری خبر داد.  

حسین نظری ضمن اعلام این خبر گفت: دستورالعمل آماده سازی پایتخت برای استقبال از بهار به مناطق ۲۲ گانه ابلاغ شده و به دنبال آن آماده سازی هشت ورودی شهر تهران، ارتقاء زیبایی بصری شهر، دیوارنگاری، مرمت و جانمایی نمادهای نوروزی، تعمیر مبلمان شهری و بهسازی معابر سطح شهر در دستور کار قرار گرفته است.  

وی ضمن تبریک فرا رسیدن ایام مبارک ماه شعبان گفت: در حوزه های اجتماع، فرهنگی و خدمات شهری برنامه های متنوعی به مناسبت اعیاد ماه شعبان به ویژه روز نیمه شعبان تدارک دیده شده است. این برنامه ها که برای تمامی اقشار جامعه در نظر گرفته شده با محوریت معاونت های اجتماعی و فرهنگی و خدمات شهری شهرداری تهران در مناطق ۲۲ گانه برگزار می شود.  

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران ادامه داد: تورهای گردشگری و برنامه های ورزشی، سلامتی، تفریحی و اسکان مهمانان نوروزی نیز از دیگر برنامه های اجتماعی، فرهنگی و خدماتی در نوروز ۱۴۰۱ است.  

وی با اشاره به آماده سازی بوستان های پایتخت در آستانه سال نو گفت: مناطق ۲۲ گانه با کاشت گل و درخت در بوستان ها، ایجاد فرش گل در حاشیه بزرگراه ها و معابر اصلی و بهسازی وسایل ورزشی و بازی کودکان در بوستان ها به استقبال بهار می رود.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران عنوان کرد: توسعه جنگلکاری در اراضی پیرامون شهر، تحویل نهال به شهروندان در هفته منابع طبیعی در مناطق ۲۲ گانه آغاز شده است. همچنین کاشت نهال در منازل شهروندان در دستور کار است و در هفته درختکاری نیز برنامه های ویژه ای در دست اجراست.  

نظری زیبایی بصری شهر را در ایجاد نشاط شهروندان در آستانه سال نو موثر دانست و افزود: تامین روشنایی، رنگ آمیزی و ایمن سازی و رفع نقص آب نمای بوستان ها، جمع آوری کارگاه های غیر ضروری و ترمیم دیوارهای حائل کارگاهی و نصب بنر در اطراف کارگاه ها با موضوع استقبال از بهار بخشی از اقدامات شهرداری تهران با هدف زیباتر شدن شهر برای استقبال از بهار است.  

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران تردد و استفاده از حمل و نقل عمومی در ایام نوروز را یکی از مسائل مهم برای شهروندان دانست و گفت: برقراری گشت های منظم، افزایش ساعات کار روزانه در خطوط دارای تقاضای سفر، استقرار گشت های ثابت و سیار به منظور نظارت بر سرویس رسانی ویژه تفرجگاه ها، افزایش ظرفیت جا به جایی در روزهای پایانی سال با اعزام قطارهای فوق العاده و تسهیلات ویژه در پنجشنبه پایان سال از اهم برنامه های حوزه حمل و نقل است.  

نظری با تاکید بر اینکه اقدامات ابلاغ شده با همت معاونت های خدمات شهری و محیط زیست، حمل و نقل و ترافیک، فنی و عمران، امور اجتماعی و فرهنگی، شهرسازی و معماری و مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران انجام می شود، گفت: تمامی همکارانم در شهرداری تهران تلاش می کنند تا شهروندان عزیز سال نو را با نشاط و آرامش آغاز کنند.

مترو تهران در بیست و سه سالگی

۱۶ اسفند سال ۱۳۷۷ بود که اولین قطار در خط پنج مترو تهران و حومه به حرکت در آمد و تلاش‌های بسیاری از کارگران و مهندسان شریف ایرانی در دو دهه‌ی پرفراز و نشیب، برای ساخت قطارشهری در کشور به ثمر نشست. زمانی که صحبت‌های کارکنان قدیمی که شاهد ساخت و راه‌اندازی مترو بودند را می‌شنویم یک جمله در بین آنها مشترک است: "خدا را شکر که توانستیم این پروژه عظیم را به انتها برسانیم، خیلی‌ها باورشان نمی‌شد. "

 بیست و سه سال از اولین حرکت قطار از تهران به سمت کرج گذشته و اکنون متروی تهران و حومه با تکمیل پروژه‌های عمرانی، ۱۴۲ ایستگاه در ۷ خط دارد و در طول این ایام قریب به ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون سفر در این شهر زیرزمینی انجام شده است.

۸۷ هزار میلیارد ریال صرفه‌جویی در مصرف سوخت ارمغان توسعه مترو در پایتخت

گسترش حمل‌ونقل پاک در هر شهری فواید بسیاری هم از لحاظ زیست‌محیطی و هم از لحاظ اقتصادی دارد. متروی تهران و حومه هم در طول دوران فعالیت خود باعث صرفه‌جویی‌های بسیاری در هزینه‌های شهری شده است. ۸۷۴۳۲ میلیارد ریال هزینه صرفه‌جویی در مصرف سوخت در اثر بهره‌برداری از خطوط مترو تهران و حومه است. صرفه‌جویی در هزینه بهداشت، درمان و پاکیزگی به دلیل کاهش آلودگی هوا هم رقم ۴۶۵۳۱ میلیارد ریال را به خود اختصاص می‌دهد.

رتبه‌های جهانی 

پیشتاز در کشور و پیشرو در منطقه در ارائه خدمات و کسب رضایت مشتریان و مؤثر در توسعه حمل‌ونقل ریلی؛ این چشم‌انداز شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه است؛ مترویی که بر اساس طول خط رتبه اول خاورمیانه، رتبه شانزدهم آسیا و رتبه بیستم جهان را داراست. این ناوگان بر اساس تعداد ایستگاه، رتبه اول خاورمیانه، جایگاه هفدهم آسیا و بیست و پنجم در جهان را به خود اختصاص می‌دهد.

ظرفیت متروی تهران و حومه برای جابه‌جایی مسافران چقدر است؟

۲۵۸ کیلومتر طول خطوط مورد بهره‌برداری در مترو تهران و حومه است که روزانه حدود ۲ هزار و ۱۴۰ حرکت قطار بر روی آن انجام می‌شود و ظرفیت جابه‌جایی بیش از ۳ میلیون مسافر در روز را دارد. شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه نیز خود را موظف می‌داند تا با به‌کارگیری تمام توان، مأموریت اصلی خود یعنی امکان سفر ایمن و ارائه خدمات رضایت‌بخش را در تمام این سفرها رقم بزند اما در کنار این خدمات حمل‌ونقلی، اتفاقات فرهنگی و اجتماعی بسیاری هم در شهر زیرزمینی رخ می‌دهد به‌طوری‌که مسافران در کنار سفرهای سریع و ارزان بتوانند از خدمات متنوع دیگری هم بهره‌مند شوند.  

در واقع شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه به‌عنوان اولین و بزرگ‌ترین شرکت ارائه‌دهنده خدمات حمل‌ونقل ریلی درون‌شهری در کشور خود را در مواردی چون مسئولیت‌پذیری در قبال شهروندان، کارکنان و ارزش‌آفرینی برای ذی‌نفعان، حراست از سرمایه‌های اجتماعی، جلب رضایت ذی‌نفعان و خشنودسازی آنها با خدمات‌رسانی سریع، دقیق و دلسوزانه، عدالت اجتماعی در ارائه خدمات، حفظ کرامت بانوان مسافر و ترویج و اعتلای فرهنگ اسلامی ایرانی و پاسخگو بودن در قبال مردم مسئول می‌داند.

همچنین این شرکت به‌عنوان اولین بهره‌بردار مترو در کشور با جدیت هر چه بیشتر تلاش می‌کند تا با همکاری مؤثر، بهره‌برداری از صنعت ریلی درون‌شهری در سایر کلان‌شهرهای کشور افزایش یابد و در این راستا چه در انتقال دانش فنی و چه در سایر مسائل از هیچ کمکی دریغ نمی‌کند.

حمایت‌هایی که انجام نشد 

مترو تهران به‌عنوان بزرگ‌ترین شبکه حمل‌ونقل ریلی درون‌شهری در کشور بی شک برای نگهداشت و گسترش خدمات خود نیازمند حمایت‌های مالی دستگاه‌های دولتی است و این در حالی است که در این سال‌ها هزینه بهره‌برداری از متروی تهران و حومه بیشتر بر دوش شهرداری بوده و سهم دولت دراین‌بین بسیار کم است.

بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران دولت باید از سال ۱۳۸۶ تا بهمن‌ماه سال جاری ۳۶ هزار و ۹۰۶ میلیارد ریال و بابت مصوبه بودجه سالانه کشور در مجلس شورای اسلامی ۹ هزار و ۸۱۷ میلیارد ریال به شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه پرداخت می‌کرد که تاکنون تنها بخش ناچیزی از آن (۳۷۲۰ میلیارد ریال) پرداخت شده است.

بخش زیادی از شبکه مترو تهران در طول دو دهه بهره‌برداری مستهلک شده و برای ادامه خدمات‌رسانی نیازمند رسیدگی جدی است. تأمین نشدن قطعات و بودجه موردنیاز باعث شده تا اورهال یا همان تعمیرات اساسی قطارها به تعویق بیفتد به‌طوری‌که در حال حاضر حدود ۷۰۰ واگن نیازمند اورهال است، جدا از اورهال قطارها، کمبود واگن، فرسودگی سایر قطعات و ابنیه هم باید مورد توجه قرار گیرد. هرچند با تلاش‌های صورت‌گرفته در ماه‌های اخیر اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده اما قطعاً پرداخت بخشی از معوقات مترو می‌تواند کیفیت خدمت‌رسانی به شهروندان را بهبود بخشد.

اختصاص فضایی از بوستان بزرگ ولایت به احداث باغ شهدای ایران

شهردار منطقه ۱۹ در مراسم کاشت ۳۱۳ نهال به یاد شهدای شاخص استان‌های کشور در بوستان ولایت، از طراحی باغ شهدای ایران در این بوستان خبر داد.

مهدی هدایت با اشاره به تهیه پیوست فرهنگی این باغ طی سه ماه آینده با رویکردی جدید افزود: با توجه به موقعیت خاص باغ شهدا در کنار باند قدیمی فرودگاه قلعه مرغی که جزو اثرات ملی است، این باغ برای همیشه در مسیر گردشگری قرار خواهد گرفت و همه شهروندان و مسافران از نقاط مختلف ایران می توانند ضمن بازدید از بوستان فراملی ولایت از یادمان شهدای شاخص کشورمان نیز در این بوستان بازدید کنند.

در این مراسم سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری به بحث نگهداشت محیط زیست و حفظ منابع طبیعی بیان کرد: تبدیل بوستان ولایت به یک فضای سبز که جزو حقوق عامه نیز محسوب می شود، به دستور ایشان صورت گرفته است.

نماینده مردم تهران در مجلس ضمن تشکر از اهمیت شهرداری منطقه ۱۹ به موضوع درختکاری و غرس ۳۱۳ نهال، کاشت نهال‌های مثمر به یاد شهدای شاخص شهرها و استان ها را اقدامی بسیار مهم و مثبت دانست و بر نهادینه شدن این فرهنگ در کشورمان تأکید کرد.  

به گفته رفیعی کاشت نهال‌های مثمر باعث به کارگیری بهینه آب و خاک این کشور و جلوگیری از هدر رفت این منابع طبیعی می‌شود و می‌تواند ضمن اینکه مانع واردات گیاهان غیر بومی از دیگر کشورها شده، به تأمین امنیت غذایی نیز کمک مؤثری کند.  

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در ادامه خواستار شناسایی نقاطی که با کمبود سرانه فضای سبز مواجه هستند به منظور احداث اولین بوستان قرآنی شد. بوستانی که در آن ترتیب و توالی کاشت هفت گونه نهال مثمر که در قرآن به آنها اشاره شده رعایت و بتواند الگویی برای احیای فضای سبز این منطقه محسوب شود.

از افتتاح گلستان عدالت تا کاشت نهال توسط کودکان کار

در آستانه فرارسیدن بهار طبیعت و همزمان با هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، آیین غرس درخت در بوستان کوهسار با حضور حجت الاسلام و المسلمین محسن ابراهیم معاون فرهنگی قوه قضائیه، احسان شریفی شهردار منطقه ۵، جمعی از خانواده شهدا، مدیران قضایی و معاونین و شهرداران نواحی منطقه ۵ برگزار شد.

در این مراسم پروژه گلستان عدالت، به مساحت صدهزار متر مربع، واقع در ارتفاعات بوستان کوهسار افتتاح و در فاز اول آن، ۴۷۰ اصل نهال از سوی امور فرهنگی قوه قضائیه و با مشارکت شهرداری منطقه ۵، کاشته شد شایان ذکر است که این بوستان ظرفیت ۲۰ هزار اصل نهال را دارا است.

از سوی دیگر، به صورت همزمان مراسم ایران سر سبز، با شعار هر ایرانی یک درخت، به یاد هر شهید هزار نهال در بوستان کوهسار منطقه پنج نیز برگزار شد، این مراسم با حضور مسعود منصور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و مدیران شهرداری منطقه ۵ برگزار شد. هدف از این مراسم، کاشت میلیون ها نهال در عرصه منابع طبیعی در راستای نقش آفرینی و مشارکت در سرسبزی میهن اسلامی، عنوان شد.

اما هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در نواحی هفت گانه منطقه پنج شهرداری تهران نیز با برگزاری برنامه های گوناگون گرامی داشته شد، در همین راستا، شهرداران نواحی و خانواده های شهید حاج فتاح و شهید شرق آزادی در محوطه شهرک بهاران، سرای محله کوهسار و سایر بوستان¬های سطح نواحی، اقدام به کاشت تعدادی نهال کردند.

از سوی دیگر، مقرر شد در بوستان سرداران شهید، روزانه ۱۰۰ اصله نهال مثمر در طول هفته درختکاری، توزیع  گردد. این اقدام با هدف بهبود سیمای شهری، کاهش آلودگی هوا و جلب رضایتمندی شهروندان، به صورت رایگان انجام می شود. لازم به ذکر است که این گونه‌ گیاهی با شریط اقلیمی شهر تهران سازگار است.

همچنین سید قاسم موسوی مدیر اداره ورزش منطقه پنج نیز از مراسم غرس نهال در بوستان شرق آزادی در روز درختکاری، خبر داد. به گفته موسوی، در حاشیه این مراسم از دو پیشکسوت ارزنده ورزش کشور امیر آقاجانی بازیکن اسبق و مربی فعلی تیم سایپا و محمود خاوران پیشکسوت کشتی، تقدیر شد.

همچنین در ناحیه هفت منطقه پنج نیز، مراسم غرس درخت توسط کودکان کار مدرسه پرتو نیز به مناسبت روز درختکاری گرامی داشته شد و کودکان این مدرسه تعدادی نهال به زمین هدیه کردند.

نصب تندیس سروقامتان سلامت در بوستان های منطقه ۲

شهردار منطقه دو گفت: به منظور تلاش های ایثارگرانه مدافعان سلامت و گرامیداشت  یاد شهدای سلامت، تندیس سروقامتان سلامت تهیه و نصب می شود.

مهدی صالحی، در نشست شورای سلامت منطقه با حضور حمیدصاحب مدیر کل سلامت شهرداری تهران، ,جمعی از معاونین و مدیران و شهرداران نواحی برگزار شد، توجه به سلامت شهروندی  را یکی از سیاست های کلی مدیریت شهری برشمرد و گفت: منطقه دو  به لحاظ وسعت و ویژگی های جمعیتی، از فرهنگ و سبک زندگی متفاوتی برخوردار است و برهمین اساس فرایندهای متفاوتی را در ارائه خدمات شهری می طلبد.

وی با اشاره به ظرفیت های سلامت محور در محلات منطقه وآمادگی مدیریت شهری برای توسعه خدمات دراین حوزه گفت: موضوع سلامت شهری و شهروندی یکی از سیاست های کلی شهردار تهران است و ما تلاش داریم در فرایند خدمت رسانی به شهروندان توجه ویژه ای به موضوع  سلامت داشته باشیم.

صالحی در ادامه به همکاری مدیریت شهری در اجرای برنامه های پیشگیرانه شیوع کرونا و همچنین انجام واکسیناسیون گفت: مدافعان سلامت دردوران شیوع کرونا ایثارگرانه تلاش کردند و مدیریت شهری به منظورارج نهادن به مقام والای شهدای مدافع سلامت، تهیه و نصب تندیس سروقامتان سلامت  و کاشت نهال سرو سلامت را دردستور کار قرار داده است.

شهردار منطقه دو با اشاره به فعالیت کانون های مردمی سلامت محور در سطح محلات گفت: همزمان با برنامه های استقبال از بهار، برنامه هایی همچون بازدید از سالمندان تنها، خانواده های دارای عضو معلول و اختصاص غرفه به افراد دارای معلولیت کارآفرین با همکاری کانون های مردمی انجام می شود.

همچنین مدیر کل سلامت شهرداری تهران، در ادامه این جلسه با اشاره به رویکرد مدیریت شهری در توسعه برنامه های سلامت محور از طریف کانون های مردمی گفت :  خانه های سلامت به لحاظ ارتباط مستقیم با شهروندان از ظرفیت های ارزشمندی است که در محلات فرصت بهره مندی از پتانسیل های مردمی را برای تقویت برنامه های سلامت محور فراهم کرده است.

حمید صاحب افزود:در کنار وظایف ذاتی و خدماتی، به نوعی باید به روح شهر و شهروندان  نیز توجه کنیم و می توانیم برای کمک به خانواده های درگیر خشونت، سالمندان داری مشکل و نوجوانان برنامه ریزی کنیم و شرایط بهتری برای این عزیزان فراهم کنیم.  

مدیر کل سلامت شهرداری تهران خاطرنشان کرد: ترویج سبک زندگی سالم، افزایش توانمندی شهروندان با آموزش مهارت های زندگی و مهارت های ارتباطی ازدیگر  برنامه های این حوزه است و باید فعالیت های ما به نحوی باشد که شهروندان مطلع و توانمند شده تا با آگاهی بخواهند و بتوانند از خود مراقبت کنند.

کاشت نخل های کهنسال  به یاد  شهدا در منطقه ۱۳ 

همزمان با آغاز جشنواره شهید باکری در منطقه ۱۳ و به مناسبت هفته منابع طبیعی، درختان نخل  با عمر ۴۰ ساله  به روش روت بال  با حضور رئیس کمیسیون سلامت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران و شهردار منطقه ۱۳ در بوستان سیمرغ کاشته شد.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اهمیت درختکاری از نظر اسلام ، ائمه معصومین و نگاه رهبری گفت : فرهنگسازی درختکاری و حفاظت از آن، در سلامت محیط زیست ، پاکی هوا و تندرستی شهروندان تاثیر زیادی داشته و ضامن ارتقای بهداشت روانی و افزایش نشاط و شادابی شهروندان است.

همچنین شهردار منطقه ۱۳ نامگذاری جشنواره شهردار شهر عشق  را بر اساس، ویژگی های اخلاقی شهید باکری و  فداکاری های  نمونه شاخص و اسوه ای از خانواده خدوم شهرداری ایران برشمرد و افزود : با توجه به اهمیت نکوداشت قهرمانان و اسوه های فداکاری و ایثار، برگزاری جشنواره و این آیین ها موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می شود .

محمد هادی علی احمدی با بیان اینکه این جشنواره ۱۶ اسفند ماه مقارن با ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانبار در مقبره الشهدای گمنام بوستان سیمرغ آغاز و تا ۲۵ اسفند ماه همزمان با شهادت سردار مهدی باکری ادامه دارد افزود: این جشنواره به مدت ۱۰ روز در قالب یادواره شهدای گمنام ، شهر تهران و افتخار محلات با شعار آزادگی ، ولایتمداری و شجاعت ، اخلاص و عبادت ، پاک دستی و حسن خلق برگزار و در مدت زمان مذکور ، طرح ها و خدمات مختلفی با همکاری همه معاونت های اجرایی ، روابط عمومی، حوزه بسیج منطقه و نواحی چهار گانه ارائه می شود .

شهردار منطقه ۱۳ ادامه داد: در نخستین روز برگزاری این جشنواره در منطقه چهار درخت نخل با عمر چهل سال به یاد شهید مهدی باکری ، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی  و دو شهید گمنام آرام گرفته از طریق روت بال  در بوستان سیمرغ کاشته شده است.

وی در خصوص روش روت بال توضیح داد : روت بال ، روش نوینی است که بدون آسیب رسیدن به تنه و ریشه ،درخت به همراه ریشه و خاک از محل پرورش به محل کاشت منتقل می شود، پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران توسط مارش نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ، رونمایی از تندیس جشنواره ،شروع دیوارنگاری از شهدای هشت سال دفاع مقدس، کاشت گل شاخص در اطراف مقبره شهدای گمنام،نصب آبخوری ویژه معلولین ، برپایی غرفه های خاطره نویسی از شهدا، نقاشی کودکان، آموزش های زیست محیطی و.... از دیگر اقدامات اجرایی در نخستین روز جشنواره شهید باکری بود که با محوریت معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۳ به اجرا درآمد.

برچسب‌ها شهرداری منطقه نوزده تهران شهرداری منطقه سیزده تهران شهرداری منطقه دو تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری منطقه دو تهران شهرداری منطقه دو تهران معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران شرکت بهره برداری مترو سازمان مهندسی و عمران متروی تهران و حومه مترو تهران و حومه هفته منابع طبیعی استقبال از بهار دستور کار قرار تعمیرات اساسی شهرداری منطقه مناطق ۲۲ گانه شورای اسلامی روز درختکاری شهردار منطقه میلیارد ریال دستور کار انجام می شود خدمات شهری ارائه خدمات مدیریت شهری آماده سازی سلامت محور منطقه پنج برگزار شد شهر تهران محیط زیست بوستان ها برنامه ها صرفه جویی کاشت نهال حمل و نقل منطقه ۱۳ منطقه دو حمل ونقل منطقه ۵ بر اساس روت بال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۹۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم

به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان،مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم اظهار کرد: در چند سال اخیر مدیریت شهری و سازمان سیما، منظر در راستای استفاده از ظرفیت‌های موجود علاوه بر اینکه کاشت درختان مثمر مانند زیتون و پسته در عرصه‌های جنگلی را آغاز کرده، گونه‌های سودمند مانند گل محمدی را نیز در عرصه‌های مناسب مدنظر قرار داده است.

به گفته وی، از روز گذشته برداشت گل محمدی از چهار هکتار از عرصه ۱۱ هکتاری بوستان گل محمدی واقع در کمربندی امام علی (ع) آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود که در هر هکتار دو تن گل محمدی برداشت شود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم ابراز کرد: سیاست ما استفاده از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه و استفاده از گونه‌های مثمر است که امیدواریم این روند در سال‌های آتی ادامه داشته باشد.

وی عنوان کرد: دو عرصه بزرگ کاشت گل محمدی در شهر قم در بوستان غدیر و بزرگراه امام علی (ع) واقع‌شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • انتصابات جدید در مناطق یک و چهار همچنین سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه
  • ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت
  • توزیع ۱۴ هزار تن آسفالت در معابر شهری تبریز
  • آخرین وضعیت ساخت دو بزرگراه بروجردی و یادگار امام در تهران | میدان جی موقت بسته می شود
  • منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود
  • آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم
  • ارزیابی ایمنی حدود ۱۵۰۰ بوستان در پایتخت و شناسایی بیش از ۱۵ هزار مورد ناایمن
  • کارخانجات آردسازی مازندران درجه‌بندی می‌شوند
  • آماده‌باش کامل شهرداری شیراز برای بارندگی‌های پایان هفته جاری
  • ایجاد ۱۰۴ بوستان در پایتخت/ اکوپارک فرحزاد خرداد افتتاح می‌شود