Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان«هادی حسنعلی» اظهار داشت: بدیهی است که بخشی از معیارهای انتخاب در این جشنواره، بر موارد ذکر شده در فراخوان متمرکز شده بود، بنابراین در وهله نخست، مباحث مطرح شده در فراخوان مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اینکه در این دوره از جشنواره، محدودیتی در انتخاب موضوعات وجود نداشت، ما سعی کردیم که مواردی مانند ذوق و ارزش‌گذاری گروه و اعضای آن را نسبت به کار مد نظر قرار دهیم و کیفیت نیز از جمله مباحثی بود که در بخش‌های مختلفی نظیر نمایشنامه‌نویسی، کارگردانی، طراحی صحنه، بازیگری مورد توجه ویژه هیات انتخاب قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیات انتخاب بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، درباره سطح آثار این دوره از جشنواره، بیان کرد: مشخص است که در این دوره نیز نظیر تمام جشنواره‌های دیگر، کارهای خوب، متوسط و ضعیف وجود داشت اما به دلیل شیوع بیماری کرونا طی دو سال اخیر و مشکلات بسیاری که گروه‌ها با آن مواجه بودند، می‌توان گفت که برخی از هنرمندان نتوانستند به شکل دلخواه کار کنند.

به گفته او امکان مقایسه این دوره با سال‌های گذشته وجود ندارد، زیرا شرایط بسیاری سختی بر فضای هنر تئاتر در ابعاد مختلف اقتصادی و سلامتی حاکم بود و در واقع هنرمندان به دلیل اتفاقاتی که رخ داد، نتوانستند در شرایط بحران به درستی کار کنند، البته این به معنای این نیست که آثار خوبی در این دوره وجود نداشت.

حسنعلی خاطرنشان کرد: در این دوره به لحاظ کمی آثار زیادی به دبیرخانه رسید و در بخش کیفی نیز آثار با کیفیتی وجود داشت که به معیارهای هیات انتخاب نزدیک بود و مورد تائید نیز قرار گرفتند.

وی گفت: به نظرم جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان به دو گروه سنی کودک و نوجوان کمک می‌کند تا بتوانند از طریق هنر، درک بهتری از دنیای اطراف و آینده خود به دست آورند.

عضو هیات انتخاب بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان ادامه داد: به نظرم این جشنواره فضایی برای ارائه کار هنرمندان تئاتر و مشاهده آثار یکدیگر است؛ بنابراین می‌توان گفت که این فضای تعاملی باعث رشد روند کاری گروه‌های هنری می‌شود اما به طور کلی هر چقدر فراوانی آثار نمایشی برای کودکان و نوجوانان بیشتر باشد، این جشنواره نیز مفیدتر خواهد بود، بنابراین باید تلاش کنیم که کودکان بیشتری بتوانند این آثار را ببینند.

حسنعلی تصریح کرد: به نظر من روند کار این دوره از جشنواره بسیار مرتب و منظم بود و شرایط خوبی نیز برای دیدن آثار توسط هیات انتخاب ایجاد شد که جای تشکر و تقدیر دارد.

او خواستار نمایش گسترده آثار این جشنواره در سطح کشور شد و ابراز امیدواری کرد شرایطی فراهم شود تا بچه‌های بیشتری بتوانند این آثار را ببینند و امکان اجرای عمومی در شهرهای مختلف و استان‌های گوناگون برای این گروه‌ها فراهم شود، زیرا زمانی که همه بچه‌ها بتوانند تئاتر و نمایش ببیند، خوشایندترین اتفاق ممکن رخ می‌دهد.

به گزارش ایرنا، بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، با هدف تقویت مهارت، رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش، در اردیبهشت سال ۱۴۰۱ به دبیری امیر مشهدی عباس و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی ایران ، با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

برچسب‌ها جشنواره تئاتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جشنواره تئاتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان جشنواره تئاتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان تئاتر کودک و نوجوان همدان فرهنگ و ارشاد اسلامی هیات انتخاب اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۰۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر آغاز شد

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جشنواره تیتر سیزدهم صبح امروز (یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور برخی از مسئولان و معاونت‌های فرهنگی و دانشجویان در دانشگاه فردوسی مشهد افتتاح شد.

برگزاری نمایشگاه نشریات دانشجویی، نشست کارشناسان نشریات دانشگاه‌ها و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای دانشجویان و کارشناسان از جمله برنامه‌های محوری این جشنواره بوده و در پایان از آثار برتر شرکت کننده در جشنواره تقدیر می‌شود.
فرایند ارسال آثار برای این دوره از جشنواره از ابتدای آبان ۱۴۰۲ آغاز شد و علاقمندان تا ۳۰ آذر وقت داشتند با مراجعه به وبسایت titrfestival.dmsrt.ir آثار خود را برای داوری ارسال کنند.



بخش ویژه این دوره از جشنواره نیز شامل موضوعات دانشگاه و حل مسائل ملی، دانشجو و امید به آینده، دانشجو و روایت پیشرفت، دانشجو، انتخابات و مشارکت آگاهانه، دانشجو و آرمان‌های گام دوم انقلاب اسلامی بود که علاقمندان می‌توانستند آثار خود را در یکی از چهار قالب گزارش، یادداشت، مصاحبه و مقاله در سامانه بارگذاری کنند.


در ۴۲ دسته ۱۲۰ اثر برتر در حوزه علمی، ادبی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، تیتر و لید خبر، گزارش، یادداشت، سرمقاله و مقاله و نشریات برتر در رسته‌های مختلف به سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی ارسال شده است.

یازدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی به میزبانی وزارت علوم برگزار و دوازدهمین دوره به میزبانی وزارت بهداشت با شعار «عینیت در خبر، انصاف در تحلیل، آزادی در بیان» سال ۱۴۰۰ برگزار شد.

سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت فرهنگی واجتماعی وزارت علوم از امروز (یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت) در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز شد و سه شنبه (۱۸ اردیبهشت) به کار خود پایان می‌دهد.

دانشجویان می‌توانستند آثار خود را که از اول شهریور ۱۴۰۰ تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ منتشر شده در بخش رقابتی و در قالب اثر برگزیده، نشریه برگزیده، بخش مجازی، سایت یا وبلاگ، نشریات صوتی یا پادکست، نشریات کاغذی-الکترونیک، نشریه چندرسانه ای، آفلاین و الکترونیکی، گرافیک و موشن گرافیک، فیلم خبری و فتوکلیپ ارسال کنند.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • دبیر اجرایی و دبیر هنری جشنواره ملی تئاتر ایثار معرفی شدند
  • گروه محوری را در دستور کار این دوره از جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد قرار دادیم
  • تئاتر بچه‌های مسجد باید در چهار گوشه ایران شکل بگیرد/ حضور ۱۴ گروه نمایشی در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • چرا دختران و پسران با مسجد قهر کردند؟/ تاثیر اجرای تئاتر در مساجد
  • رقابت ۱۴ گروه در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد/ جایزه ویژه فرج‌الله سلحشور اعطا می‌شود
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر آغاز شد
  • قطار جشنواره هنر‌های نمایش کانون همدان در ایستگاه پایانی
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر
  • همدان خاستگاه شاعران حوزه کودک و نوجوان است
  • عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا به عنوان جوان برتر همدان انتخاب شد