Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-08@03:06:22 GMT

یارانه کم‌درآمدها ۳ برابر می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۰۰۹۴

نمایندگان مجلس شورای اسلامی شرایط افزایش سه برابری یارانه فرزندان خانواده‌های دارای سه فرزند را مشخص کردند. ناطقان: در نشست علنی بعدازظهر روزدوشنبه (۱۶ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۱، نمایندگان با بند (ب) تبصره (۱۴) لایحه بودجه ۱۴۰۱ موافقت کردند.

بر اساس بند (ب) تبصره (۱۴) لایحه بودجه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری سازمان هدفمندسازی یارانه ها و با استفاده از پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان مکلف است حداکثر ظرف سه(۳) ماه پس از ابلاغ این قانون، ضمن دهک بندی درآمدی کلیه خانوارهای یارانه بگیر از طریق شاخص ها و اطلاعات و داده های متقن و ثبتی قابل اتکاء نسبت به حذف یارانه نقدی و طرح معیشتی خانوارهای پر درآمد اقدام نماید، شناسایی و دهک بندی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سه دهک بالای درآمدی نسبت به افزایش یارانه فرزندان خانواده های دهک های اول تا چهارم دارای حداقل ۳ فرزند تحت تکفل که هیچکدام از والدین در دستگاه های مذکور ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه ایران شاغل نمی باشند، به میزان ۳ برابر یارانه مصوب سایرین دریافت نمایند.

در ادامه بند (ب) آمده است: سازمان هدفمندسازی یارانه ها موظف است نسبت به ثبت نام افراد جدید متقاضی یارانه طبق ضوابط اقدام نماید.

در این بند نمایندگان مصوب کردند که کلیه دستگاه های اجرائی ماده(۲۹) قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران از جمله بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی، سازمان بورس و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف به همکاری و ارائه اطلاعات به صورت آنلاین و رایگان به وزارت مذکور می باشند.

براساس بند (ج) تبصره ۱۴ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور که به تصویب نمایندگان رسید، منابع ارزی مندرج در بخش منابع  جدول  این تبصره بلافاصله توسط شرکت های تابعه وزارت نفت به حساب ارزی افتتاح شده توسط خزانه‌داری کل کشور نزد بانک مرکزی به نام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها واریز و به محض وصول توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به نرخ سامانه معاملات الکترونیکی(ای.تی.اِس) تسعیر و مستقیماً به حساب ریالی سازمان مذکور واریز و به صورت کامل صرف  مصارف جدول این تبصره می‌ شود.

در ادامه بند (ج) آمده است: آیین نامه اجرائی این تبصره توسط سازمان برنامه و بودجه کشور با همکاری وزارتخانه های نفت، امور اقتصادی و دارایی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهیه و به تصویب هیأت وزیران می رسد. منبع: ایرنا برچسب ها: یارانه ، سه برابری ، سه فرزند

منبع: ناطقان

کلیدواژه: یارانه سه برابری سه فرزند لایحه بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۰۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد سازمان‌های سرمایه‌گذاری مختص پارک‌های علم و فناوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس۲۰۲۴، امروز ۱۸ اردیبهشت‌ماه در پارک فناوری پردیس، آغاز به کار کرد. 

مهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک فناوری پردیس در حاشیه این نمایشگاه و فروم قانونگذاری، درباره «قانون ارزش افزوده برای پارک‌های علم و فناوری» توضیح داد: موضوع بودجه برای زیرساخت‌های پارک علم و فناوری کشور موضوع پر اهمیتی است و کشور هم توان تامین گسترده این بودجه را ندارد. 

صفاری‌نیا ادامه داد: نیاز است به‌صورت جداگانه‌ در قانون جهش تولید دانش‌بنیان‌ها، بودجه اختصاصی برای توسعه زیرساخت‌های دانش‌بنیان‌ها، لحاظ شود. 

وی ادامه داد: همچنین شهرداری‌ها برای پارک‌های علم و فناوری که داخل شهر مستقر نیستند و خدمت‌رسانی به آنها سخت‌تر است، خدمات زیرساختی ارائه نمی‌کند. 

رئیس پارک فناوری پردیس به ضرورت قانون ارزش‌افزوده اشاره کرد و گفت: درواقع شرکت‌ها برای استفاده از خدمات زیرساختی مختص شرکت‌های دانش‌بنیان، مبلغ ارزش افزوده را پرداخت می‌کنند. 

صفاری‌نیا با اشاره به میزان نقدینگی و بودجه اختصاص‌یافته به پارک‌های علم و فناوری در سال جدید گفت: به‌طورکلی مبلغ هزار و سیصد میلیارد تومان بودجه اختصاصی برای پارک‌های علم و در سال ۱۴۰۲ فناوری است. 

وی افزود: اما امسال مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان توسط شرکت‌های دانش‌بنیان به‌عنوان سهم ارزش افزوده 
پرداخت شد. هر شرکت دانش‌بنیان، به‌ازا و براساس میزان فروشی که دارد باید سهم ارزش افزوده خود را پرداخت کند.

رئیس پارک فناوری پردیس با بیان اینکه در قانون جهش تولید دانش‌بنیان‌ها، تا حد زیادی چالش‌های مربوط به قانون‌گذاری‌ها، رفع شده است، گفت: 
۵ محور اصلی معافیت مالیاتی، حقوق مربوط به کارکنان شرکت‌ها، درآمد‌های اتفاقی، اختلافات حقوقی میان شرکت‌های دانش‌بنیان و ارگان‌های دولتی از جمله موارد قانونی پیگیری شده بوده است.

وی گفت: همچنین ایجاد سازمان‌های سرمایه‌گذاری مختص پارک‌های علم و فناوری از جمله مواردی است که در قانون جهش تولید دانش‌بنیان‌ها پیگیری و به تصویب رسیده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرپرست اداره کل دارو منصوب شد
  • پیشنهادهای اصناف برای تدوین بخشنامه تبصره ماده ۱۰۰
  • ایجاد سازمان‌های سرمایه‌گذاری مختص پارک‌های علم و فناوری
  • توجه به اصلاح بودجه سازمان غذا و دارو تا ۱۸۰ همت
  • چگونه دانشجویان، اساتید و طلاب بن خرید نمایشگاه کتاب را فعال کنند؟ + عکس
  • واریزی مددجویان تحت پوشش در سال جدید چند برابر شد؟
  • فوری | واریزی مددجویان تحت پوشش ۳ برابر شد
  • واریزی مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی ۳ برابر شد
  • برخورد قاطع با عرضه خارج از شبکه لاستیک خودروی یارانه‌ای
  • قرارداد ۲.۷میلیارد دلاری با پتروشیمی‌ها برای تولید بنزین