Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید وحید حسینی روز دوشنبه در چهارصد و نود و پنجمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ دانشگاه علوم پزشکی شیراز، برلزوم  تکمیل برنامه واکسیناسیون گروه هدف با دریافت دُز سوم، در آستانه تعطیلات نوروز تاکید کرد. 

او با بیان اینکه در آستانه سال جدید قرار داریم، تاکید کرد: لازم است در همین راستا، ایمنی خود را در برابر خطر ابتلا به کرونا افزایش دهیم که در کنار رعایت جدی پروتکل های بهداشتی، مهم ترین راهکار اثربخش در این زمینه، تکمیل برنامه واکسیناسیون با دریافت دز سوم واکسن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی در ادامه با بررسی روند انجام برنامه واکسیناسیون علیه کرونا در پایگاه ها و مراکز استان، بر اهمیت جلب مشارکت عمومی در تزریق دز سوم واکسن علیه این بیماری تاکید کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اثربخشی واکسیناسیون بر جلوگیری از شدت یافتن بیماری کووید۱۹ و کاهش موارد فوت ناشی از این بیماری، گفت: تحلیل های آماری، نشانگر تاثیر واکسیناسیون علیه کرونا در کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری و بستری مبتلایان است و ضرورت دارد مردم استان با دقت نظر نسبت به سلامت خود و جامعه، اهمیت دریافت واکسن ویژه دُز سوم را جدی بگیرند.

 وی با توجه آمارهای به دست آمده از ابتلای کودکان به سویه اُمیکرون، از خانواد ها خواست تا فرزندان بالای پنج سال خود را برای ایمنی بیشتر در برابر کرونا واکسینه کنند و آنان را از خطرات و آسیب های این بیماری آگاه سازند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به امکانات مناسب و زیرساخت های دانشگاه علوم پزشکی شیراز در امر واکسیناسیون علیه کرونا بیان کرد: لازم است افرادی که تاکنون برای دریافت واکسن مراجعه نکرده اند، هر چه سریع تر اقدام کنند تا به ایمنی عمومی در استان دست یابیم

 وی همچنین بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در برابر کروناویروس از سوی تمامی گروه های سنی در اقشار مختلف جامعه تاکید کرد و گفت: دستیابی به ایمنی بالا در برابر کرونا، تنها با مشارکت تمامی افراد جامعه در برابر این بیماری محقق می شود و این امر در ایام قبل از تعطیلات نوروز از اهمیت بالاتری برخوردار است تا بتوانیم نوروز را با سلامت و آرامش آغاز کنیم.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز هم طی اطلاعیه ای، آخرین وضعیت کرونا در استان فارس را از ابتدای شیوع تا  شانزدهم اسفند ۱۴۰۰، اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، در این اطلاعیه آمده است: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۷۵ هزار و ۹۵۲ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۱۲ هزار و ۶۵۸ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۷۱۳ هزار و ۹۳۷ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۱۰ هزار و ۱۴۰ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون ۳۶۲ هزار و ۱۵ مورد تست سریع انجام شده و ۱۰۲ هزار و ۵۱۸ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۱۰۸ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۷۲۲ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۵۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

 در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ هم استانی دیگر در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به هفت هزار و ۸۷۸ نفر رسید.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۹۸ هزار و ۷۱۰ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هفت میلیون و ۸۶۶ هزار و ۹۶۲ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۳۷۷ هزار و ۵۶ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۵۸ هزار و ۸۹۲ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۴۳۱ هزار و ۱۴ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

برچسب‌ها کرونا اومیکرون ویروس کرونا شیراز دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز پروندهٔ خبری اُمیکرون ؛ سویه تازه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا اومیکرون ویروس کرونا کرونا اومیکرون ویروس کرونا شیراز دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز دانشگاه علوم پزشکی شیراز ابتدای شیوع بیمار مثبت سوم واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۰۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، ۶ تا ۱۳ اردیبهشت، هفته جهانی واکسیناسیون نام گذاری شده است و در این راستا مجتمع حضرت رسول اکرم (ص) نیز براساس آمار سال ۱۴۰۲ بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون ارائه کرده است.

خدمت واکسیناسیون از بدو تولد تا دوره سالمندی براساس پروتکل کشوری و به صورت رایگان انجام می‌شود.

واکسیناسیون روشی برای کنترل حذف و ریشه کنی بیماری‌های واگیردار است. واکسن با پیشگیری از ابتلا به عفونت‌ها و برخی سرطان‌ها و بیماری‌ها مانند فلج اطفال سطح کیفی زندگی را بهتر می‌کند. واکسیناسیون به نوعی آمادگی سیستم ایمنی بدن انسان را افزایش می‌دهد و نه تنها برای کودکان بلکه برای تمام سنین مورد نیاز است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شیراز میزبان رویداد تخصصی بازساختی پزشکی آینده
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • ‌رویداد تخصصی بازساختی ـ پزشکی آینده در شیراز برگزار می‌شود
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آغاز رقابت بیش از ۳۶ هزار نفر در فارس در رشته تجربی