Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز با اشاره به اینکه سیستم هوشمند سازی ناوگان تاکسی (TMS)  در دو بخش کارایی و عملکرد با پرداخت کرایه تاکسی بصورت الکترونیکی باعث رفع چالش پول خرد در ناوگان تاکسیرانی  شهر شیراز می شود گفت :در این سامانه  برای قابل دسترسی بودن پرداخت الکترونیکی کرایه ، چندین روش پرداخت مدنظر قرار گرفته است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش دریافتی آریا از شیراز، پیمان باباخانی، تصریح کرد:  پرداخت با کارت شتاب ،کارت شهروندی و‌ کد  QR با توجه به اپلیکیشن که در اختیار  رانندگان و مسافران است امکان  پرداخت کرایه   فراهم است ، اما چهارمین روش کیف پول الکترونیکی متمرکز است .
 باباخانی از تفاهم نامه با بانک  برای نصب دستگاه های پرداخت الکترونیک برروی  ناوگان  تاکسیرانی خبر داد و تصریح کرد: وام 10 میلیون تومانی  با باز پرداخته سه سال و‌سود 4درصد برای نصب دستگاه برروی تاکسی ها به رانندگان اختصاص داده می شود که اقساط این وام از تراکنش صورت گرفته طی چند سال کار کسر می شود .
او با بیان اینکه پرداخت الکترونیک کرایه مطالبه عمومی شهروندان شیرازی بوده است  ، خاطر نشان کرد : دستگاه تی ام اس  در 7 هزار دستگاه تاکسی  نصب می شود .
 باباخانی در ادامه  از ارائه خدمات همراه با تخفیف به ناوگان تاکسیرانی بعنوان برنامه های در دستور سازمان  و ازطریق خانه های خدمات خبر داد و افزود : با توجه به عملکرد رانندگان تاکسی در سطح شهر خدمات خودوریی و تسهیلات برای خرید تجهیزات ناوگان در نظر گرفته شده است که این خدمات از طریق  2 خانه خدمات  شامل خانه   خدمات  زنده یاد زهتاب زاده درمیدان شهید شیرودی  و خانه خدمات مطهری جنوبی  به رانندگان  ارائه می شود .
  ریس سازمان مدیریت  حمل و نقل مسافر عنوان کرد : ارایه خدمات به رانندگان طبق  پیمایش مسیر و امتیازهای کسب شده  تعلق میگیرد و هر راننده ای که  بیشترین تراکنش را کسب نماید قطعا از امتیازهای بیشتری برخوردار هست  که در این روش خدمات براساس عدالت  در عملکرد بین رانندگان توزیع می شود .
باباخانی از ارائه تخفیف ها به رانندگان با توجه  به قیمت های مصوب در مرکز خانه خدمات تاکسی  اشاره کرد و ادامه داد :   برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی  برنامه ریزی جهت اختصاص وام نوسازی هزار دستگاه تاکسی در مرحله اول  در دستور کار سازمان قرار دارد و این امتیاز براساس ناوگان فعال و غیر فعال تعیین میشود که  از دیگر  مزایای هوشمند سازی ناوگان تاکسیرانی است .
 باباخانی همچنین  از فاز دوم هوشمند سازی ناوگان  تاکسیرانی  شامل کرایه براساس پیمایش  مسیر خبر داد و عنوان کرد: با پرداخت کرایه براساس پیمایش مسیر ، اختلاف کورس که مورد چالش بین مسافر و راننده است مرتفع خواهد شد که  با نصب نرم افزار  برروی تاکسی ها ، ورود مسافر به راننده تاکسی اعلام می شود و در پایان مسیر نیز  کرایه محاسبه می شود .
او همچنین  از اختصاص اپلیکیشن  سرو برای  تاکسی  تحت نظارت سازمان خبر داد و گفت :  اپلیکیشن  تاکسی های اینترنتی شهرداری به نام  سرو یک اپلیکیشن واحد است  که  اتوبوس ها  و تاکسی ها می توانند خدمات را به مسافران بصورت اینترنتی ارائه دهند.
  باباخانی  از رونمایی  اپلکیشن سرو در  اردیبهشت و هفته شیراز  خبر داد .
 ریس سازمان تاکسیرانی با تاکید بر این مطلب که شهرداری متولی حمل و نقل عمومی در شهرشیراز  است  خاطر نشان کرد : تاکسی ها در سطح شهر ویترین هستند ، پس  توجه به زیبایی و فرهنگی بودن تاکسی ها ،د در انتقال  فرهنگ بسیار تاثیر گذار است .
وی همچنین از نوسازی و هوشمند سازی  ناوگان اتوبوسرانی یا همان BMS  که ازبرنامه های  در دستور کار سازمان است  خبر داد و تصریح کرد : فاز اول  این سیستم سال 92 شروع شد اما فاز اول دوم تاکنون محقق نشده است و هم اکنون طرح کامل و جامع فاز دوم  آماده سازی شده است و در دستور اجرا قرار دارد .
ریس سازمان حمل و نقل مسافر  تصریح کرد :
با نصب این اپلیکیشن   علاوه بر نظارت بر عملکرد رانندگان ناوگان اتوبوس زمان  رسیدن به مبدا و مقصد ، عدم توقف درطول مسیر ، سرعت زیاد و کم توسط مرکز مانیتورینگ ساز مان رصد می شود .
او ادامه داد : با توجه  به نظارت هوشمند بر عملکرد ناوگان اتوبوسرانی کلیه رفتارهای راننده اتوبوس بررسی می شود و هرگونه تخلف  با جریمه همراه میباشد .
 باباخانی با اشاره بر این مطلب که  در سال 94 و براساس اخرین سرشماری  12/8درصد  شهروندان از اتوبوس برای تردد استفاده می کنند عنوان کرد :  به دلیل شیوع کرونا  و تعطیلی چند باره اتوبوس ها  این درصد پایین  امده است که با تزریق واکسن و کنترل شیوع بیماری  کرونا امیدواریم  در سال آینده سفرها به 12/8درصد برسد
 باباخانی همچنین از تزریق 50 دستگاه اتوبوس به ناوگان خبر داد و گفت :
این اتوبوس ها جدید وارد خطوط  می شوند اتوبوس های جدید گازسوز نیستند

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شیراز ناوگان تاکسیرانی ناوگان تاکسی سازی ناوگان هوشمند سازی اتوبوس ها حمل و نقل تاکسی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۰۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ قصه پُر غُصۀ بیماران برای پرداخت الکترونیکی

قصۀ پُر غُصۀ بیماران برای پرداخت الکترونیکیِ بیمه‌های تکمیلی.

دریافت 3 MB

دیگر خبرها

  • وعده‌های عملی نشده شهرداری و دولت درباره خودروهای برقی در حمل و نقل عمومی/ برقی شدن ناوگان به این زودی شدنی است؟ (فیلم)
  • ممنوعیت افزایش کرایه تاکسی‌های ابهر تا تعیین‌تکلیف نرخ مصوب
  • پیگیری وضعیت نرخ کرایه تاکسی در استان سمنان
  • نرخ کرایه تاکسی‌ در قزوین کاهش یابد
  • اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد
  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • برخورد ­سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تخلفات در افزایش نرخ کرایه ها
  • شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی را گزارش دهند
  • فیلم/ قصه پُر غُصۀ بیماران برای پرداخت الکترونیکی
  • استمرار فعالیت خطوط شبانه ناوگان اتوبوس‌رانی شیراز