Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@04:45:44 GMT

قطعه «نوروز» با اجرای گروه موسیقی روناک

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۰۲۹۲

قطعه «نوروز» با اجرای گروه موسیقی روناک

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گروه موسیقی روناک با انتشار قطعه‌ای بهاری با نام «نوروز»، به استقبال بهار و سال نو رفت.

روناک به رهبری و سرپرستی کیوان علی‌محمدی، در این قطعه نیز مانند دیگر آثار خود سعی در شناساندن موسیقی نواحی ایرانی به اقوام مختلف دارد.

«نوروز»، قطعه‌ای محلی است که کیوان علی‌محمدی و اعضای گروه روناک برای سال نو آماده کرده‌اند تا سهمی کوچک در شادی بهاری مردم داشته باشند و همچنین نقبی دیگر بر شعار این گروه با مضمون  « با هر لهجه و گویش و زبان و در هر لباسی که باشیم، ایرانی هستیم» زده باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ویدئو این قطعه، جواد انصافی، هنرمند نمایش‌های سنتی هم حضور دارد.

گروه موسیقی روناک درسال ۹۵، آلبومی با نام «حاجی فیروز» منتشر کرده بود. قطعه «نوروز» از قطعات منتشر شده در این آلبوم است.

این گروه که فعالیت خود را از ۱۳۸۰ آغاز کرده است، از نوازندگان مختلف زن و مرد برای شناساندن موسیقی نواحی مختلف ایران به مخاطب فعالیت می‌کند.

۵۷۵۷

کد خبر 335982

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: موسیقی نواحی موسیقی ایرانی نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۰۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آواز علیرضا قربانی در استادیوم فوتبال؛ جدی می‌فرمایید؟

در اینکه انتخاب موسیقی بر مبنای سلیقه شخصی افراد است و شاید درباره تعریف موسیقی مناسب در فضای معین به تعریف مشخصی نرسیم، شکی نیست؛ اما اینکه قبل از شروع یک فوتبال پر هیجان برای تماشاچیان در استادیوم آواز علیرضا قربانی پخش کنیم، قطعا کج‌سلیقگی است!

به گزارش ایسنا، شامگاه گذشته (۷ اردیبهشت‌ماه) پرونده رقابت‌های دور یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور با صعود سپاهان و حذف پرسپولیس بسته شد. یکی از حساس‌ترین رویداهای فوتبالی شب گذشته بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک بود که اتفاقا به میزبانی اراکی‌ها برگزارشد.

بسیاری از علاقمندان فوتبال در این شب پر هیجان ورزشی راهی استادیوم شدند تا تیم مورد علاقه خود را تشویق کنند. معمولا در همه دنیا رسم بر این است که قبل از بازی‌های فوتبال برای حاضران در استادیوم موسیقی‌های پر هیجان پخش می‌کنند تا تماشاچی با فضا همراه شود و رخوتی در استادیوم ایجاد نشود؛ گاهی هم بسته به اهمیت بازی خوانندگان مطرح پاپ به استادیوم دعوت می‌شوند تا قبل از شروع بازی شور و هیجان مضاعف به تماشاچی تزریق کنند.

اما شب گذشته در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک بدون توجه به تمام این موضوعات برای حاضران موسیقی نواحی و آواز علیرضا قربانی (خواننده کلاسیک ایرانی) پخش شد؛ آن هم در شرایطی که نه مخاطب برای شنیدن آواز ایرانی حاضر شده است و نه آواز ایرانی قرار است به فضای استادیوم هیجان ببخشد!

درست است که موسیقی برای عده زیادی از مردم تنها جنبه سرگرمی دارد اما نباید از تاثیر موسیقی بر ذهن غافل شد. اینکه در تمام این سال‌ها موسیقی ورزشی مناسبی برای چنین رویدادهایی ساخته نشده است، قطعا جای بحث مفصل دارد اما کاش برگزارکنندگان مسابقه شب گذشته فقط کمی به اثربخشی موسیقی مهیج برای مخاطب فوتبالی احترام می‌گذاشتند و با کج‌سلیقگی نه جایگاه موسیقی ایرانی را تنزل می‌بخشیدند و نه حوصله تماشاچیان فوتبال را سر می‌بردند!

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وحید اسداللهی رِنگ‌های آذربایجانی را به تالار وحدت می‌آورد
  • این صدا برای بچه‌های ایران است/ جزییات یک کنسرت باتربیت!
  • علیرضا طلیسچی: وضعیت موسیقی در ایران خوب است
  • ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک
  • آواز علیرضا قربانی در استادیوم فوتبال؛ جدی می‌فرمایید؟
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است
  • حال موسیقی ایران خوب است
  • سنندج؛ خاستگاه فرهنگ و هنر اصیل ایرانی
  • نظر علیرضا طلیسچی درباره حضورش در شب‌های زودیاک و آهنگ پرطرفدارش «پاقدم»
  • داستان تیتراژ سریال دلیران تنگستان