Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور با تاکید بر اینکه سد «معشوره» جزو موضوعات جدی و در دستور کار دولت است، گفت: ظرفیت پرورش آبزیان در سد «سیمره» ارتقاء می‌یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد وحیدی عصر دوشنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های شهرستان کوهدشت در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در خصوص سد سیمره چند موضوع مطرح است، یکی اینکه سرمایه گذاری بیشتری در حوزه شیلات در این سد باید انجام شود، اظهار داشت: یک قرارداد اولیه با هزار تُن ظرفیت تولید آبزیان در این سد پیش بینی شده که با صحبتی که با مسئولان «اتکا» شد قرار شد این میزان را به ۲ هزار تُن ارتقا دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بررسی افزایش ظرفیت آبگیری سد «سیمره»

وی با بیان اینکه مطالبه‌ای هست برای زمین‌های کشاورزی که آب سد سیمره برای این اراضی پمپاژ شود و آنها را پوشش دهد، تصریح کرد: در این رابطه باید با وزارت نیرو بحث شود و ببینیم سهمیه‌ای که می‌توانند اختصاص دهند چقدر هست.

وزیر کشور افزود: موضوع سوم حجم آبگیری سد است، سد سیمره ظرفیت این را دارد یک میلیارد مترمکعب بیشتر آبگیری شود و حتی تا کد ارتفاعی ۷۲۳ متر آبگیری شود و این می‌تواند یک میلیارد مترمکعب آب اضافه را جمع کند.

وحیدی یادآور شد: لازمه این امر این است که در برخی روستاهای اطراف سد زمین و خانه خریداری شود که یک منابعی نیاز دارد که باید تأمین شود، این موضوع هم در بازدید امروز مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت باغات «انار» کوهدشت

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه موضوع دیگر ظرفیت بزرگ حوزه باغات انار شهرستان کوهدشت است، اظهار داشت: نزدیک به ۱۲۰۰ هکتار باغات زیر کشت انار در این شهرستان وجود دارد اما متأسفانه صنایع تبدیلی کافی نیست، باید روی این کار کرد و ان شاالله این ظرفیت بسیار بزرگ را به کار بگیریم.

وزیر کشور تصریح کرد: چنین تمرکزی از باغات انار را در کشور نداریم، لذا این یک فرصت برای منطقه است که باید حداکثر استفاده از آن شود.

وحیدی با بیان اینکه امروز از پروژه بیمارستان شهرستان کوهدشت هم بازدید داشتیم، گفت: این بیمارستان ۲۰۰ تخته بود که امروز به ۲۵۰ تخت افزایش یافته و ۲۵ درصد پیشرفت دارد.

پیشرفت ۲۵ درصدی پروژه بیمارستان کوهدشت

وی با تاکید بر اینکه پروژه ساخت این بیمارستان رکود داشت که بعد از سفر هیئت دولت فعالیت آن شروع شده و قرار است دو ساله آن را تحویل دهند که این امر تأمین مالی لازم را می‌خواهد، افزود: البته در سفر رئیس جمهور به لرستان، ۲۰۰ میلیارد اعتبار برای این پروژه مصوب شده مابقی را هم باید با کمک بانک‌ها با استفاده از ماده ۵۶ قانون تأمین کنیم که با تأمین این اعتبارات کار سرعت بیشتری خواهد گرفت.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: پیمانکار و مشاوران این پروژه امروز حضور دارند و قول داده‌اند با سرعت مناسبی کار را جلو ببرند.

سد معشوره برای دوستان ما در وزارت نیرو به عنوان یک پروژه جدی مطرح است

وحیدی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با سد معشوره اظهار داشت: سد معشوره برای دوستان ما در وزارت نیرو به عنوان یک پروژه جدی مطرح است، در سفر رئیس جمهور هم مورد تاکید و تصویب قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این سد منابع مالی قابل توجهی می‌خواهد چون از قبل پیشرفت چندانی نداشته و با همه اتفاقات ۱۰ درصد پیشرفت داشته است، لذا سرمایه بزرگی می‌خواهد؛ تصریح کرد: باید تأمین منابع این پروژه را دنبال کنیم.

وزیر کشور یادآور شد: به هر حال این پروژه سدسازی جزو موضوعات جدی و در دستور کار دولت است؛ وزارت نیرو نسبت به موضوع حساسیت لازم را دارد و امیدواریم بتوانیم راهی برای تأمین منابع آن پیدا کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: وزارت نیرو وزیر کشور سد معشوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۰۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دو برابری ظرفیت انتقال آب به دیلم

ایسنا/بوشهر  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از اختصاص ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه خط انتقال مجتمع آبرسانی دیلم و افزایش دوبرابری ظرفیت انتقال آب به این شهرستان خبرداد.

 ابوالحسن عالی گفت: خط انتقال مجتمع آبرسانی دیلم به طول ۹.۷ کیلومتر و با هفتصد میلیارد ریال اعتبار در دست احداث است.

وی بیان کرد: از مجموع عملیات پروژه یاد شده ۷.۷ کیلومتر آن با لوله ۴۰۰ میلیمتر چدن داکتیل و ۲ کیلومتر آن با لوله ۴۰۰ فولادی اجرا خواهد شد.

عالی ادامه داد: پروژه خط انتقال مجتمع آبرسانی دیلم با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و در قالب پروژه جهاد آبرسانی در دست احداث است و براساس برنامه باید تا تیرماه امسال به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر یادآور شد: در اجرا پروژه یاد شده تاکنون 400 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و روند اجرا آن با سرعت قابل قبولی در حال اجراست.

وی اظهار کرد: اتمام این پروژه در ارتقاء سطح کمی و کیفی آب شرب روستاهای شهر دیلم نقشی قابل توجه ایفا می‌کند و قادر است ظرفیت انتقال آب به این شهرستان را به دو برابر مقدار کنونی افزایش دهد لذا بر همین اساس تلاش می‌شود در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

عالی افزود: امید است با نقش‌آفرینی و مسئولیت‌پذیری بیشتر مشترکان دیلمی شاهد تقویت پایداری آب شرب در این مناطق باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ویدیو/ خبر خوش دولت برای بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • بهادری جهرمی: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تصویب شد
  • تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • بهادری جهرمی: حقوق حداقل بگیران بازنشستگان تأمین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت
  • افزایش دو برابری ظرفیت انتقال آب به دیلم
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • عزم جزم دولت برای به سرانجام رساندن مینی پالایشگاه دهدشت
  • پیشرفت دریایی در کشور هند و پروژه عظیم ساگارمالا
  • افزایش شاخص راه‌های روستایی بیجار در دستورکار است