Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@23:50:44 GMT

فاضلاب چرمشهر محیط زیست ورامین را تهدید می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۰۴۹۵

فاضلاب چرمشهر محیط زیست ورامین را تهدید می‌کند

به گزارش ایرنا، محمد فریدی روز دوشنبه در جریان بازدید امام جمعه موقت ورامین از اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان گفت: فاضلاب خام شهرک صنعتی چرمشهر، سال‌هاست که بدون تصفیه رها شده و آسیب جدی به محیط زیست منطقه وارد کرده است.
وی افزود: این فاضلاب تهدیدی جدی برای محیط زیست ورامین است که اگر بر اساس قول‌های داده شده، در سال آینده به صورت سیستمی دفع شود، بسیاری از مشکلات این حوزه از میان می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ورامین با اشاره به ظرفیت‌های تالاب بند علیخان ورامین در حوزه زیست‌‎بوم کویر گفت: متاسفانه برخی افراد با اهداف خاص افتصادی، اقدام به برداشت بی رویه و بدون مجوز از آب تالاب بند علیخان کرده و یا اجازه ورود حقآبه آن را از محل رودخانه شور و شیرین را نمی‌دهند که این امر آبگیری آن را با مشکل جدی مواجه کرده است.
وی تصریح کرد: جلسات تخصصی متعددی برای اختصاص حقابه تالاب بندعلیخان برگزار شده تا بتوان این تالاب مهم که نقش مهمی در پیشروی از کویر و احیا مراتع بر عهده دارد را زنده کرد.
فریدی افزود: در گذشته، حوزه محیط زیست شهرستان ورامین حدود ۷۵۰ هزار هکتار بود که با برخی از مدیریت‌ها در گذشته که برخی ناخواسته انجام شده، ۵۰۰ هزار هکتار به استان سمنان واگذار شد و هم اکنون این محدوده محیط به حدود ۲۵۰ هزار هکتار رسیده است.
وی در خصوص جمعیت وحوش محیط زیست ورامین اظهار داشت: بدلیل خشکسالی‌های اخیر، وضعیت حیات وحش مطلوب نیست و جمعیت وحوش و پرندگان مهاجر بسیار اندک است که امیدواریم با تدابیر اتخاذ شده و حمایت از گونه‌های بجای مانده ،بتوانیم این جمعیت را افزایش دهیم.
امام جمعه موقت ورامین نیز در این دیدار گفت: محیط زیست نفس هر منطقه است و همه موظفند تا از آن به عنوان امانت‌های الهی محافظت کنند.
حجت الاسلام سیدمحسن محمودی افزود: شهرستان ورامین از ظرفیت‌های ویژه‌ای در حوزه محیط زیست برخودار است که با  استفاده از توان داخل شهرستان می‌توان آن را محافظت و در صورت لزوم آن را احیا کرد.
وی تصرح کرد: اگر مردم از تهدیدات محیط زیست و وضعیت حیات وحش منطقه اطلاع کافی داشته باشند، خود به عنوان حامیان محیط زیست وارد میدان شده و از آن حراست می‌کنند.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست ورامین حیات وحش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست ورامین حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست ورامین حیات وحش محیط زیست ورامین محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۰۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید

علی بخش نجاتی رئیس اداره محیط زیست شهرستان اقلید اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون، یگان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید ۸ نفر از افراد متخلف را دستگیر و تحویل مقامات قضایی کرده است.

او با بیان اینکه از این متخلفان ۷ قبضه سلاح مجاز ساچمه زنی و گلوله زنی و همچنین ۱۵۰ قطعه ماهی کپور کشف شده است، تصریح کرد: پرونده ابن افراد در مراجع قضایی شهرستان در حال رسیدگی است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان اقلید، برخی فعالیت‌های غیرمجاز در طبیعت و محیط زیست را برشمرد و گفت: صید و شکار بی رویه گاهی آسیب‌هایی بر جای می‌گذارد که تا سال‌ها اثرات مخرب آن باقی می‌ماند.

نجاتی با بیان اینکه متخلفان به ادوات پیشرفته همچون جی پی اس، بی سیم، تلفن همراه و قایق‌های تندرو مجهز شده اند، افزود: انواع تور‌ها و طناب‌های مورد نیاز صید از جمله امکانات و تجهیزاتی است که این افراد آن‌ها را در اختیار کسانی دیگر قرار داده و در مقابل از آن‌ها می‌خواهند که به طور شبانه روزی و بدون وقفه به صید انواع آبزیان ارزشمند یا شکار بپردازند.

او، خواستار برخورد قاطع با متخلفان در مناطق تحت مدیریت شد و افزود: یکی از نکات بارز این افراد این است که آن‌ها حتی در صورت برخورد با نیرو‌های گشت حفاظت به مقابله با این نیرو‌ها بر می‌خیزند و از هیچ اقدامی هم فرو گذار نیستند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد
  • سلاجقه: تاکنون ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید
  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد