Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، محمدامین توکلی زاده در حاشیه بازدید از شانزدهمین رویداد کارآفرینی زنان و تولید ملی اضافه کرد: بعد از مدت ها انتظار شرایطی فراهم‌شد تا بانوان کارآفرینی که تولید داشتند اما محلی برای عرضه نداشتند و از این بابت متضرر شده بودند، بتوانند با حضور در یک محیط نمایشگاهی دور هم جمع شوند و محصولات خود را برای عرضه به نمایش بگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه برپایی این رویداد کارآفرین باعث تقویت روحیه زنان سرپرست خانوار شده است، افزود: بانوان کارآفرین و سرپرست خانوار در دوران کرونا در شرایط سختی قرار داشتند اما این رویداد باعث شد تا مشکلاتی که برای آنها ایجاد شده تا حدودی برطرف شود و بتوانند با حضور در این محل با فروش محصولات، معیشت خود را تا حدی تامین کنند.

معاون شهردار تهران بیان کرد: همت اداره کل امور بانوان شهرداری تهران باعث شد که با یک بررسی مناسب و شناسایی توانمندی ها، عرصه بروز و ظهور این توانایی ها فراهم شود. خوشبختانه مجموعه های کوثر شهرداری توانسته اند تعداد زیادی از زنان سرپرست خانوار را تحت پوشش داشته باشند و خلاقیت هایی که بانوان مختلف در گوشه و کنار شهر دارند و کمتر دیده شده را بتوانیم در این محل به نمایش بگذاریم.

توکلی زاده ادامه داد: با همتی که بین دستگاه های حمایتی دیگر ایجاد شده مجموعه اقوام هم در این رویداد حضور دارند و توانسته اند محیط خوبی را در آستانه نوروز ۱۴۰۱ ایجاد کنند تا مردم هم بتوانند با حضور در این فضای شاد علاوه بر کنار هم جمع شدن، خریدهای خود را هم انجام دهند و به خلاقیت هایی که در حوزه بانوان ایجاد شده است، کمک کنند.

معاون شهردارتهرن با تاکید بر این که در حوزه توانمندسازی و حمایت ما در کنار بانوان سرپرست خانوار خواهیم بود، گفت: برای حمایت از بانوان تلاش جدیدی در حوزه بازاریابی در شهرداری تهران شکل گرفته و به دنبال این هستیم که بتوانیم با توجه به فضاهای مختلف شهر برای ساماندهی مشاغل خیابانی غرفه برپا می کنیم و سهمی از آن را به حوزه بانوان و زنان سرپرست خانوار اختصاص دهیم.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اضافه کرد: قرار است تعداد نمایشگاه ها افزایش پیدا کند. همچنین به دنبال این هستیم که در فروشگاه های شهروند و میادین میوه و تره بار بتوانیم سهم و بخشی از فضاهای موجود را برای حضور بانوان سرپرست خانوار در نظر بگیریم. تلاش داریم که در حوزه شبکه توزیع هم سهم مشاغل خانگی، زنان سرپرست خانوار و کسب و کارهای خانگی و خرد را در اقتصاد شهری تعریف کنیم. از لحاظ تولید وضعیت خوبی داریم اما هرچقدر بازاریابی بیشتر شود و بازار فروش ایجاد شود شرایط بهتر خواهد شد.

براساس گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، توکلی زاده تصریح کرد: هم اکنون توان پشتیبانی زیاد است به همین دلیل درخواست کردیم که با دستور شهردار تهران بخشی از شهروند، میادین میوه و تره بار و همچنین نمایشگاه هایی که در راستای ساماندهی مشاغل ایجاد می شود به این حوزه اختصاص پیدا کند.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در مورد برنامه شهرداری تهران برای حمایت بیشتر از زنان سرپرست خانوار، مشاغل خانگی و کسب و کارهای خرد گفت: شهرداری تهران اصلا به دنبال کسب درآمد از حوزه زنان سرپرست خانوار و کارآفرین نیست و خود را حامی تلاش این بانوان می دانیم. با همتی که در مجموعه اداره کل بانوان وجود دارد و سیاست گذاری که در شهرداری شکل گرفته و حمایت شهردار تهران اقدامات ارزشمندی انجام خواهد شد.

کد خبر 662449 برچسب‌ها شهرداری زنان سرپرست خانوار رفاه تهران مدیریت شهری زنان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شهرداری زنان سرپرست خانوار رفاه تهران مدیریت شهری زنان زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۰۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری

فضل‌الله رحمتی  با اشاره به وجود ۳۰ محصول صادرات محور اظهارداشت: خوراک آبزیان، شیرخشک، اسکیم (پودر پایه شیر خشک نوزاد)، پودر بستنی، چربی‌های گیاهی، کاشی، سرامیک، لوله موکت، کفپوش از نمد، سیمان، کیلنکر، سنگ ساختمانی، چینی بهداشتی، ورق گالوانیزه، کابل شبکه، سیلندر گاز، محصولات فولادی و ادوات کشاورزی از جمله محصولات صادراتی چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود.

وی یکی از مشکلات چهارمحال و بختیاری را نبود خط ریلی عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به فاصله جغرافیایی این استان با مرز‌های کشور و بالابودن هزینه حمل و نقل، امید می‌رود با همت مسوولان این زیرساخت مهم و اساسی در بخش اقتصادی در استان فراهم شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری یکی دیگر از مشکلات این استان را فعال نبودن منطقه ویژه اقتصادی عنوان کرد و گفت: فعالیت منطقه ویژه اقتصادی کمک مهمی به صادرات محصولات استان می‌کند.

رحمتی در خصوص اهمیت حضور در نمایشگاه‌های مختلف اظهار داشت: سال گذشته چهارمحال و بختیاری با هدف شناخت مقاصد صادراتی، معرفی گروه‌های کالایی، تنوع بخشی به بازار‌های صادراتی در پنجمین نمایشگاه ایران اکسپو حضور یافت و نتیجه این حضور جهش صادراتی در استان بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به حضور این استان در ششمین نمایشگاه "ایران اکسپو" گفت: تلاش می‌شود در این دوره از نمایشگاه ایران اکسپو که با حضور ۲ هزار شرکت تجاری برگزاری می‌شود مشتریان و هدف‌های جدید صادراتی برای محصولات این استان شناسایی شود.

رحمتی با اشاره به حضور ۴۱ شرکت تولیدی در چهارمحال و بختیاری تولید کننده محصولات صادراتی و موفق به گرفتن استاندارد‌های جهانی در ۶ گروه کالایی شده‌اند، افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده میز توانمندی‌های صادراتی را در غرفه زنجیره ارزش استان در اختیار گرفته شده که بتوانیم از این طریق توانمندی صادراتی استان را به بازرگانان و شرکت‌کنندگان حاضر در این نمایشگاه از ۸۰ کشور دنیا ارائه شود.

وی ادامه داد: ۶ واحد و شرکت تولیدی برای حضور در نمایشگاه "ایران اکسپو" به صورت مستقیم دارای غرفه‌های مجزا هستند.

رحمتی یادآور شد: افزون بر این ۲۰ محصولی که امکان افزایش تولید در صورت وجود بازار صادراتی دارند انتخاب شده که در غرفه ارائه توانمندی‌های صادراتی به صورت مستقیم با ۲ هزار نفری که از ۸۰ کشور دنیا در این نمایشگاه حضور دارند وارد مذاکره می‌شویم.

بیشتر بخوانید

رفع موانع تولید ۱۵ واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری

وی تاکید کرد: حضور در نمایشگاه ایران اکسپو موجب معرفی محصولات استان، ایجاد مشتری‌های جدید، افزایش مقاصد صادراتی و تنوع بخشی به گروه‌های کالایی می‌شود.

رحمتی با بیان اینکه نمایشگاه ایران اکسپو در ۲ بخش حاکمیتی و خصوصی برگزار می‌شود، گفت: در بخش حاکمیتی در غرفه ۴۱ همه استان‌ها دارای غرفه هستند و هر غرفه دارای سه بخش شامل زنجیره‌های ارزش استان، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و ظرفیت‌های صادراتی است که اداره کل صمت استان مسئولیت جایگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری را برعهده دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • طرح‌های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • برپایی جشنواره بیتا در یزد
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • شهرداری همدان ۵۰ میلیارد تومان به حوزه پژوهش اختصاص داد
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار