Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام گفت: ۳۷ عنوان برنامه در نقاط مختلف استان ایلام با محوریت تکریم و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا در گرامیداشت روز شهدا برگزار می‌شود.

«جمال اسدی» در نشست مطبوعاتی با تعدادی از اهالی رسانه استان اظهار کرد: استان ایلام را در حوزه دفاع مقدس باید جزء اولین‌ها دانست چرا که قبل از آغاز رسمی جنگ، اولین عملیات‌ها و اولین حضور رزمندگان و عشایر در دفاع از کیان اسلامی در استان به وقوع پیوست و اولین فرمانده شهید در دوران دفاع مقدس در استان به فیض شهادت نائل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با اشاره به بمباران زمین فوتبال شهر چوار و دیگر وقایع دوران هشت سال دفاع مقدس در استان ایلام، افزود: به خودمان افتخار می‌کنیم که استان ایلام جزء اولین‌ها در حوزه ایثار و شهادت و دفاع از کیان اسلامی بوده است.

وی تصریح کرد: وظیفه اصلی این نهاد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و در این راستا نیز خدماتی در حوزه‌های مختلف از جمله درمان به خانواده های شهدا و ایثارگران ارائه می شود که این خدمات هم در راستای ترویج این فرهنگ مهم و ارزشمند در سطح جامعه است.

اسدی با بیان اینکه حضور مردم در مراسمات گرامیداشت و یادواره‌های شهدا نشان می‌دهد که قدر شهدای عزیز را به خوبی می‌دانند، اضافه کرد: اولین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان در سال جاری با حضور مسئولان و فرمانده‌ها نظامی و انتظامی تشکیل شد و در این نشست مصوب شد که مبلغ ۴ میلیارد تومان به ساماندهی گلزار شهدا اختصاص یابد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام گفت: به مناسبت ۲۲ اسفند مراسم تجلیل از همسران جانبازان شهید در سطح کشور و در سطح استان با حضور ریاست محترم جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود که در استان ایلام ۲۳ همسر جانباز شهید ۷۰ درصد داریم.

وی با بیان اینکه ۳۷ عنوان برنامه در راستای گرامیداشت روز شهدا در سطح استان ایلام برگزار می‌شود، گفت: برگزاری یادواره شهدای ماربره، تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی و دیدار و سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا از جمله این برنامه‌ها است.

 اسدی تاکید کرد: ما در طول دوران هشت سال دفاع مقدس اسوه‌های داریم که افسانه نیستند و خود تاریخ هستند که باید اهل قلم آنها را روایت و تبیین کنند، افرادی که شاید در باور دیگر جوامع افسانه باشند اما رسالت بزرگ رسانه‌ها و فضای مجازی این است که این بزرگان را از جمله شهدای انقلاب و دفاع مقدس را به جامعه معرفی کنند.

وی با بیان اینکه اعتقاد داریم که هر چه با اصحاب رسانه تعامل وجود داشته باشد می‌توان بیشتر در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موفق شد، افزود: اصحاب رسانه و مطبوعات به عنوان مروجین فرهنگ، نقش مهمی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند و در صف اول این جبهه قرار دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه ایلام بزرگداشت روز شهدا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۱۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانداران استان ایلام به ساماندهی گلزار شهدا توجه داشته باشند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رحیمی ظهر دوشنبه در دیدار با فرماندار ویژه شهرستان دهلران، خادمی خانواده شهدا و ایثارگران را افتخاری برای کارکنان این مجموعه ذکر کرد و گفت: تعامل سایر دستگاه‌ها موجب تسریع در امورات بنیاد شهید و امور ایثارگران خواهد شد.

وی بر ضرورت ساماندهی گلزار شهدا و اقداماتی در این زمینه اشاره و افزود: اختصاص اعتبار برای ساماندهی گلزار شهدای شهرستان و بویژه گلزارشهدای امامزاده سید اکبر (ع) از مطالبات است.

لطیف صادقی فرماندار ویژه دهلران نیز به رسالت بنیاد شهید در خادمی خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران اشاره و افزود: وظیفه همه ما و دستگاه‌های اجرایی شهرستان است که خادم خانواده شهدا و ایثارگران باشیم و دیدار و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا وایثارگران کمترین کاری است که از دست ما بر می‌آید.

وی انقلاب اسلامی را حاصل خون شهدا و رشادت ایثارگران عزیز ذکر کرد و افزود: ما باید در عمل و خدمت به مردم ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

کد خبر 6098249

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود
  • فرمانداران استان ایلام به ساماندهی گلزار شهدا توجه داشته باشند
  • همایش یاد یاران، فرصتی برای جهاد تبیین است
  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند
  • شهادت مدال افتخاری که بر سینه شهید محبعلی می‌درخشد
  • تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • پلیس هر لحظه در معرض شهادت است
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اهواز