Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@09:10:26 GMT

تاکید دولت بر شایسته‌سالاری در انتصابات

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۱۶۳۹

تاکید دولت بر شایسته‌سالاری در انتصابات

وزیر کشور گفت: انتصاب و جذب نیرو بدون توجه به شایسته‌سالاری، مغایر ارزش‌های انقلاب و مغایر ارزش‌های دولت مردمی و انقلابی سیزدهم است.

به گزارش برنا؛ احمد وحیدی شامگاه دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه سرمایه بزرگ ما مردم عزیز هستند، اظهار داشت: سرمایه‌هایی که به لحاظ فرهنگی، معنوی، ایمانی و اعتقادی و تاریخ پرافتخار لرستان دارد و در مرحله بعد طبیعت ارزشمند این استان، جای شکر نعمت دارد و باید بتوانیم خدمت رضایت‌بخشی را برای مردم داشته باشیم و کاستی‌ها را برطرف کنیم و رضایت مردم بزرگ و شهیدپرور لرستان را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه جزو وظیفه‌های ماست ظرفیت‌های بزرگ را شکوفا کنیم، تصریح کرد: بعد از سفر رئیس جمهور و طرح‌های مصوب در این سفر، تلاش عزیزان در دولت این بود که منابع را تأمین کنند و تاکنون نیز نزدیک به ۱,۰۰۰ میلیارد تومان به شکل نقد تخصیص داده شده است.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه ان‌شاءالله همه بخش‌ها فعال هستند و باز هم تخصیص‌ها در قالب‌های مختلف و تسهیلات انجام خواهد شد، افزود: در همین سفر امروز دوستان مختلف در تماس‌هایی که داشتیم، تقبل مسئولیت‌هایی کردند که ان‌شاءالله هرکدام در جای خود انجام شود و کار در استان به خوبی انجام شود.

وحیدی با اشاره به اینکه حرکت، تلاش، پیگیری و اخلاص در کار برای حل مشکل مردم وظیفه همه ماست، گفت: در لرستان صنایع راکد یکی از دغدغه‌هاست که باید راه بیافتند.

وی با بیان اینکه ما از حوزه وزارت کشور مسائل را ارزیابی و پیگیری می‌کنیم، تصریح کرد: طبیعت بکر و بسیار ارزشمند موجود در لرستان باید به کار گرفته شود؛ ظرفیت‌های حوزه انجیر و انار و بهره‌برداری بهتر از آنها را صحبت کرده‌ایم و باید زمینه را برای فعالیت صنایع فراهم کنیم؛ همچنین حوزه شیلات را می‌توان توسعه داد.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه بحث آسیب‌های اجتماعی حتماً مسئله مهمی است و این جزو وظایف ماست و حتماً پیگیری می‌شود، افزود: هیچ اقتصادی به حرکت نمی‌افتد مگر اینکه جنبشی در حوزه مسائل فرهنگی اتفاق بیفتد، بدون حرکت در حوزه فرهنگی حوزه اقتصادی هم تحول عمده‌ای پیدا نخواهد کرد.

وحیدی با اشاره به اینکه فرهنگ خودباوری، فرهنگ کار و وجدان کار و وجدانی که تلاش‌ها را پشت سر هم شکل دهد بسیار مهم است و هستند کشورهایی که زیر پای آنها گنج است ولی در فقر به سر می‌برند؛ گفت: مردم ما، کارآفرینان ما و فعالان اقتصادی ما بیشترین مسئولیت اجتماعی را به عهده دارند که این جریان را راه بیاندازند، این جنبش تحرک مردمی برای شکل دادن یک اقتصاد مردمی و شکوفاسازی همه ظرفیت‌ها به منظور تحقق جریان پیشرفت مبتنی بر الگوی پیشرفت بومی هر منطقه بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه همه باید احساس کنند باید در میدان باشند، این احساس که همه کارها را باید دولت مرکزی انجام دهد حتماً منجر به نتیجه مطلوب و جهشی که نیاز است نخواهد شد، تصریح کرد: همه باید احساس کنند شهر و روستا و استان خود را باید بسازند، جنبشی که اینگونه شکل بگیرد حرکت اقتصادی را راحت جلو می‌برد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: لرستان همه منابع لازم را دارد، ان‌شاءالله همین جریان فرهنگی و جنبش فرهنگی به منظور زیرساخت اساسی یک حرکت اقتصادی بزرگ هم بیش از پیش ظهور یابد.

وحیدی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص صحبت‌های نماینده ولی فقیه در لرستان در رابطه با انتصابات و جذب نیروها اظهار داشت: حتماً هیچ‌گونه تبعیضی پذیرفتنی نیست، هیچکس مجاز نیست غیر از شایسته‌سالاری کسی را جذب و کسی را منصوب کند؛ غیر از آن مغایر ارزش‌های انقلاب و مغایر ارزش‌های دولت مردمی و انقلابی سیزدهم است.

وی با تاکید بر اینکه باید هم مراقبت کرد و هم همه باید بدانند چنین چیزی مورد پذیرش و قابل قبول نیست، یادآور شد: اگر مواردی هم در سابق اتفاق افتاده باید همه بدانند در این دولت چنین چیزی قابل قبول نیست و اگر مشاهده شود با آن برخورد می‌کنیم.

وزیر کشور با بیان اینکه الحمدلله در سطح استان در این چند ماهی که دولت انقلابی شکل گرفته چنین چیزی را نشنیده‌ام و گزارشی نداشته‌ام، تصریح کرد: در عین حال تذکر نماینده ولی فقیه در لرستان درست و به‌جاست و ان‌شاءالله باید همگی در مسیر انتخاب بهترین‌ها حرکت کنیم و در هر حال همیشه از ارشادات روحانیت معظم استان که حرف مردم را می‌زنند و خواست مردم را دنبال می‌کنند در کنار نمایندگان انقلابی دلسوز مجلس شورای اسلامی استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه سرمایه طبیعت شکر رئیس جمهور دولت وزارت کشور فقر اقتصاد ولی فقیه انقلاب مجلس شورای اسلامی وزارت کشور وزیر کشور فعالان اقتصادی کارآفرینان نماینده ولی فقیه در لرستان شایسته سالاری مغایر ارزش ان شاءالله وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۱۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها پل ارتباطی دولت و مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛ استاندار لرستان گفت:شوراها پل ارتباطی دولت و مردم هستند و می توانند زمینه ی مشارکت مردم را در حکمرانی با دعوت و تشویق آنها به وجود آورند.
 ابوطالب شفقت با اشاره به اینکه شهرداران و شهرداری ها مسئول ایجاد نشاط اجتماعی فردی و عمومی هستند، افزود: همه ی اقدامات شهرداری ها از جمله ایجاد فضای سبز، ایجاد نماهای شهری، کاهش ترافیک و تنظیف زمینه ساز نشاط فردی و اجتماعی هستند.
وی با بیان اینکه شوراها محل مطالعات نظری و عملی شهرداران هستند.گفت:در شهرهای کوچک باید شرایطی فراهم شود که باعث تشویق مردم برای مهاجرت به آنها شوند.
استاندار لرستان همچنین در خصوص نقش شهرداری ها در گردش اقتصادی داخل استان افزود: با توجه به ازدیاد  طرح های خرد در شهرداری ها برای گردش مالی در داخل استان برای اجرای آنها از پیمانکاران بومی استفاده شود.
شفقت با اشاره به حادثه خیز بودن استان در  بحران سیل گفت: آبخیزداری و آبخوان داری در مناطق سرچشمه ی ایجاد سیل باید توسط دستگاه های مربوطه انجام شده و در شهرهایی مانند خرم آباد و پلدختر که رودخانه ها از میان شهر عبور می کنند باید تعاملات لازم با دستگاه های ذیربط انجام شوند.
استاندار لرستان با اشاره به نقش مهم نمایندگان شهرهای کوچک در مجلس شورای اسلامی برای تدوین قوانین محرومیت زدایی در این شهرها افزود:نمایندگان شهرهای کوچک در مجلس می توانند با تشکیل فراکسیون های لازم قوانینی را برای ایجاد زیرساخت ها و محرومیت زدایی از این شهرها تدوین کنند.




دیگر خبرها

  • تقسیم استان تهران به دو استان شرقی و غربی در حال پیگیری است
  • استاندار : مردم سالاری جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • اجرای ۴۲۵ میلیارد تومان طرح آبرسانی در روستاهای لرستان
  • مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • تذکرات لازم در زمینه انتصابات را به شهردار قزوین داده ایم
  • شوراها پل ارتباطی دولت و مردم
  • مبنای انتصابات در دستگاه‌ها شایسته سالاری است
  • ملاک انتخاب ها شایسته سالاری است/ لزوم سوق استان به سمت توسعه
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است