Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@00:17:35 GMT

جشن کتاب ۱۴۰۱ در فارس برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۱۹۱۵

جشن کتاب ۱۴۰۱ در فارس برگزار می‌شود

حجت الاسلام حسین امیدی گفت: ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون‌های مساجد را پیش رو داریم که به طور خاص برنامه‌هایی برای بزرگداشت این روز در استان فارس در نظر گرفته شده است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس گفت: در سالی که گذشت در سامانه «بچه‌های مسجد»، ۱۱ کانون مساجد فارس حائز رتبه برتر کشوری شدند و در موضوع قلم، کانون «منتظران ظهور» شهر کازرون رتبه برتری کشور را اخذ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او، بدین ترتیب در رواق نمایش و تولید تئاتر‌های فاخر، کانون «حضرت موسی ابن جعفر (ع)» رتبه اول را کسب کرد و در کارآفرینی برای زنان بدسرپرست و بی سرپرست، کانون «شهدای سلطان آباد» در شیراز مقام اول را کسب کرد.

امیدی گفت: در بخش فیلم نیز کانون «فاطمه زهرا (س)» در زرقان برتر شد و کانون «شهید علی اصغر اتحادی» شیراز در آموزش قرآنی به برتری دست یافت.

به گفته او، کانون «فداییان ولایت» اقلید در سرود حایز رتبه برتر کشور شد و در رواق رسانه، کانون «شهید رابع» استهبان برتری یافت و کانون «شهید سلیمانی» کوهچنار در رواق دانش و ترویج مطالعه مقام برتر را کسب کرد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس گفت: کانون «شهید رجایی» کازرون در رواق همدلی و کمک‌های معیشتی منتخب شد و در بحث رواق کتاب از شهر کازرون، کانون «سیدالشهدا (ع)» منتخب شد.

او گفت: در رواق فناوری، کانون «شهید حسین عبداللهی» شیراز حائز منتخب شد و در این رواق ابتکارات بچه‌های مسجدی در فناوری‌های روز، نرم افزار‌های مختلف و ... محوریت دارد که نمونه آن کانون مسجد «سیدالشهدا (ع)» شهرک جوادیه شیراز است که در رواق فناوری عملکرد مطلوبی دارد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس به برگزاری رویداد «فهما» هم اشاره و گفت: این رویداد، مسابقه‌ای بین تمام کانون‌های مساجد کشور است که امسال برای سومین سال برگزار شد و شاهد برتری این کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس در آن بودیم.

امیدی گفت: در سطح استان یک هزار و ۲۵۲ کانون فرهنگی مسجد داریم و تعداد اعضای ثبت شده این کانون‌ها ۸۲ هزار و ۳۸۴ نفر است و همچنین در مساجد استان ۶۸۰ کتابخانه داریم که یک هزار و ۲۴۰ نفر اعضای ثابت کتابخانه‌ها هستند.

او گفت: برخی از این کتابخانه‌ها با کتابخانه‌های عمومی استان رقابت می‌کنند و دارای تنوع موضوعی هستند که نمونه ان کتابخانه مسجد «حضرت ابوالفضل (ع)» واقع در پشت باغ جنت شیراز است.

امیدی گفت: در سالی که گذشت سه شنبه‌های تکریم با هدف بزرگداشت خانواده‌های معظم شهدای استان برگزار شد و اکران فیلم‌ها به صورت ویژه و فیلم‌های جشنواره «عمار» برای کانون‌های مساجد استان اکران شد و اکران ویژه فیلم در تالار «حافظ»، مخصوص کانون‌ها را در نظر داریم و نمایش «بیرق ماندگار» برای کانون‌ها امسال اکران شد.

به گفته او، در مسابقه قرآنی مدهامتان، ۸۰۰ دانش آموز زیر ۱۶ سال کانون‌های فرهنگی مساجد فارس شرکت کردند که در رشته صوت و لحن، فارس رتبه کشوری آورده است.

امیدی گفت: امور مساجد دهه فجر و دهه کرامت توسط ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس به انجام رسید و در بحث مبارزه با کرونا، روحانیون کانون‌های مساجد در تغسیل بیماران کرونایی اقدامات موثری به انجام رسانده‌اند.

او گفت: در توزیع بسته‌های معیشتی، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با همکاری سپاه و بسیج به صورت ماهانه فعالیت دارند و در بحث پرداخت معوقات و اجاره‌ها، کانون «مدینه النبی» شیراز به صورت ویژه عمل کرد که مورد توجه رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.

امیدی گفت: در رسیدگی به بیماران کرونایی و همراه بیمار بودن، برگزاری یادواره برخی شهدای دفاع سلامت مانند شهید «رحیمی»، شهیده مدافع سلامت، تجلیل از خانواده شهدای امنیت مانند شهید «جعفری» و شهید «رنجبر» با حضور در منزل شهدا، در حوزه مسایل ورزشی برگزاری چندین دوره مسابقه بین مساجد به صورت جام فوتبال و فوتسال سردار سلیمانی و سایر سرداران شهید، کانون‌های فرهنگی مساجد همواره میدان داری کرده‌اند.

او به برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی نیز اشاره و گفت: ۸۶ برنامه برای این برش فرهنگی در فارس تعریف شده که در سال جدید در حوزه فرهنگ، هنر و ... دستگاه‌های فرهنگی موظف به اجرای آن‌ها هستند و عمده برنامه‌ها، خانواده محور است که خانواده متعالی رویداد شاخص آن است.

امیدی گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مجری اصلی این طرح‌ها محسوب می‌شود و چهار هزار و ۷۳۷ مسجد درگیر این ۸۶ طرح خواهند بود و محوریت کار خانواده متعالی، مسجد محور و محله تولید است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فارس گفت: در کشور برای طرح تعالی خانواده ۱۲ هزار میلیارد تومان تصویب شده، اما بودجه فارس در این خصوص هنوز مشخص و اعلام نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ستاد کانون های مساجد فارس جشن کتاب سال 1401 ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس مدیر ستاد کانون های فرهنگی کانون های مساجد امیدی گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۱۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی، امروز دوشنبه در جلسه استانی ستاد گرامیداشت دهه کرامت که در استانداری لرستان و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، اظهار داشت: مردم ایران اسلامی ارادت ویژه‌ای به آقا و ولی‌نعمت خود حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) دارند و دهه کرامت بهترین زمان برای ابراز ارادت و ادای احترام به ساحت اهل‌بیت (ع) است.

وی افزود: در دهه کرامت امسال تمامی مساجد استان میزبان برگزاری برنامه‌های دهه کرامت و با محوریت خود مردم خواهند بود و برنامه ویژه‌ای برای تجلیل از دختران موفق و نام‌آور در سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) در سطح استان برگزار خواهد شد.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان، گفت: پرداختن به فریضه عفاف و حجاب از مهم‌ترین رویکردهایی است که باید در این دهه موردتوجه و بازشناسی جدی قرار گیرد.

کد خبر 6090799

دیگر خبرها

  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • برگزاری ۶۰ برنامه فرهنگی در سیستان و بلوچستان
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • اماکن مرتبط با مقاومت در کتاب‌های درسی معرفی شوند
  • آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا