Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای بهداد گفت: طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در آذربایجان شرقی با حضور ۶۳ اکیپ ثابت و سیار از از ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ آغاز شده است و تا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ ادامه دارد.

 هدف از اجرای این طرح افزایش نظارت و ارتقای کیفیت مواد خام دامی از کشتارگاه‌های دام و طیور تا مراکز بسته‌بندی و عرضه شامل قصابی‌ها و مرغ‌فروشی‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 روزانه سه هزار راس دام سبک، پنج هزار دام سنگین و حدود ۱۲۰هزار قطعه طیور در آذربایجان شرقی ذبح می‌شوند که این نظارت‌ها از مرحله کشتار در کشتارگاه‌های استان تا عرضه در بازار و سبد غذایی مردم به طور دقیق انجام می‌شود.

 ۲۸ کشتارگاه در استان فعالیت می کنند.

از این تعداد ۱۷ کشتارگاه دام صنعتی (پنج واحد) و غیرصنعتی و ۱۱ کشتارگاه طیور هستند که ناظران بهداشتی، شرعی و اکیپ‌های طرح کنترل و نظارت بهداشتی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی از صفر تا ۱۰۰ بر فعالیت آن‌ها نظارت دارند.

 بازرسان اداره کل دامپزشکی استان در این کشتارگاه‌ها بر تمام مراحل کشتار از مرحله ذبح تا پوست کنی، ثبت مهر کشتارگاه، صدور مجوز خروج از کشتارگاه پس از مرحله پیش سرد، قطعه بندی و عرضه در ۱۰ هزار مرکز توزیع فرآورده‌های گوشتی بازار نظارت کامل دارند.

 از مردم درخواست می شود برای ارسال گزارش تخلفات واحد‌های مختلف صنفی در این خصوص با شماره‌های تلفن ۱۵۱۲ و ۳۴۴۴۵۰۰۰ تماس بگیرند و موارد تخلف را به صورت شبانه روزی گزارش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اداره دامپزشکی تشدید نظارت ها آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۳۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقاضای ارتقاء جایگاه مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی در جلسه هم اندیشی نیشابور

 
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی،  حاضرین در جلسه هم اندیشی مسئولین فنی بهداشتی شرکت‌ها، کارخانجات و مراکز عرضه مواد پروتئینی با رئیس شبکه دامپزشکی و کارشناسان اداره کل خواستار ارتقاء جایگاه حقوقی، مالی و اداری مسئولین فنی بهداشتی شدند.

در این جلسه که با حضور بیش از ۳۰ نفر از مسئولین فنی بهداشتی در محل شبکه دامپزشکی برگزار شد دکتر سلیمانی رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور ضمن خیر مقدم به حاضرین گفت: مسئولین فنی بهداشتی بازوی توانمند بخش دولتی در تحقق سلامت و امنیت غذایی در سطح جامعه می‌باشند و بایستی جایگاه آنها از هر نظر ارتقاء یابد.

سپس دکتر رضا افشاریان کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان در ارتباط با تعهد، حضور بموقع مسئولین در سر کار، گزارش دهی مستمر و نمونه برداری بصورت ادواری و غیر ادواری مطالبی ارائه کرد.

در ادامه مسئولین فنی بهداشتی حاضر در جلسه نقطه نظرات خود در ارتباط با افزایش تعرفه‌های حقوقی، بیمه، مالیات وسختی شرایط کار  را بیان کردند.

دیگر خبرها

  • رفع یک مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • رفع مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • همدلی خیران هلال احمر آذربایجان شرقی در سیل سیستان و بلوچستان
  • تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • تقاضای ارتقاء جایگاه مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی در جلسه هم اندیشی نیشابور