Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@18:08:10 GMT

۲۵۶ هزار و ۷۷۱ دُز واکسن در قشم تزریق شد

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۳۳۰۵

۲۵۶ هزار و ۷۷۱ دُز واکسن در قشم تزریق شد

یاسر مرادی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ۱۰ روز گذشته تعداد چهار هزار و ۱۸۴ نفر از ساکنان جزیره قشم دُز نخست واکسن خود را دریافت کردند که با احتساب آن تا کنون ۱۱۹ هزار و ۸۴۳ نفر در نخستین نوبت واکسیناسیون شرکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: با وجود این هنوز کسانی هستند که در طرح واکسیناسیون کرونا شرکت نکرده‌اند که با توجه به خطراتی که برای خود آنان و نیز جامعه پیشبینی می‌شود باید هرچه سریع‌تر در این طرح شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شبکه بهداشت قشم تصریح کرد: همچنین به  ۱۰۲ هزار و ۴۶۹ نفر دُز دوم واکسن نیز تزریق شده است که فاصله افزون بر ۱۷ هزار نفری نسبت به کسانی که یک بار واکسن زده‌اند،وجود دارد.

وی افزود: همچنین تا کنون  ۳۴ هزار و ۴۵۹ نفر دُز سوم خود را دریافت کرده‌اند که نشان از استقبال نکردن مردم از واکسیناسیون است.

مرادی ادامه داد: علت مرگ‌های اخیر بیماران کرونایی در هفته‌های اخیر از این امر حکایت دارد که دریافت نکردن واکسن و یا حتی دریافت نامرتب هر سه دُز واکسن تاثیر منفی بر مقاومت بدن در برابر کرونا می‌گذارد.

وی با اشاره به آغاز مسافرت‌های نوروزی و ورود گردشگران به جزیره قشم خاطرنشان کرد: از تمام مردم که تا کنون در واکسیناسیون شرکت و یا آن سه نوبت واکسن خود را دریافت نکرده‌اند، درخواست می‌شود تا با مراجعه به مراکز واکسیناسیون همگانی، نسبت به انجام این مهم اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۲ بیمار کرونایی در بیمارستان قشم بستری هستند و خدمات دریافت می‌کنند.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است

برچسب‌ها طرح واکسیناسیون کرونا هرمزگان قشم خلیج فارس تنگه هرمز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح واکسیناسیون کرونا هرمزگان قشم طرح واکسیناسیون کرونا هرمزگان قشم خلیج فارس تنگه هرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۳۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون رایگان بیش از ۱۰ هزار راس دام در بافق

علی فاتحی نیا مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: نخستین اردوی جهادی دامپزشکی شهرستان بافق در امسال، با عنوان رزمایش جهادگران فاطمی ۴، برگزار شد و در این شهرستان از سال گذشته تاکنون چهار اردوی جهادی دامپزشکی برگزار شده است. 

او افزود: در این اردو برای بیش از ۱۰ هزار راس دام خدمات واکسیناسیون رایگان دام، سم پاشی بدن دام و همچنین ویزیت رایگان دام صورت پذیرفت. 

فاتحی نیا بیان کرد: اردوی جهادی بافق یک روزه بود که در آن بیش از ۱۲ نفر از همکاران دامپزشکی با مشارکت بسیج، خدمات رسانی کردند. 

او گفت: در سال گذشته ۳۸ اردوی جهادی دامپزشکی در استان برگزار شده که بیش از ۲۰۰ هزار راس دام خدمات را دریافت کردند. 

مدیرکل دامپزشکی استان یزد خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این اردو‌ها خدمات رسانی به دامداران خرد روستایی و عشایر به منظور تولید بهتر و افزایش بهره وری است.

گفتنی است در حاشیه این اردو، مدیرکل دامپزشکی استان یزد با خانواده شهید جهادگر عبدالرضا عابدی دیدار کرد. 

 در این دیدار فاتحی نیا گفت: دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران برای مسئولان یک افتخار و فرصتی مغتنم و موجب تجدید روحیه برای خدمت به ملت است و خانواده شهدا و ایثارگران مقام والایی در پیشگاه خداوند متعال دارند.

همسر شهید عابدی نیز در این دیدار به ‏بیان سجایای اخلاقی و خاطراتی از این شهید والامقام پرداخت‎.

در پایان از طرف اداره کل دامپزشکی لوح تقدیر و هدیه‌ای به رسم یادبود به خانواده معظم این ‏شهید تقدیم شد‎. ‎

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • دام‌ها در خوزستان به طور رایگان واکسینه می‌شوند
  • واکسیناسیون بیش از ۷۰ هزار راس دام علیه بیماری آبله در هفتکل
  • واکسیناسیون رایگان بیش از ۱۰ هزار راس دام در بافق
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • 16 اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟