Web Analytics Made Easy - Statcounter

رایزنی‌ها بین مسکو و کی‌یف درباره حل و فصل اوضاع، از جمله آتش‌بس و تضمین‌های امنیتی، علی‌رغم عدم تحقق انتظارات طرفین ادامه خواهد یافت، ضمن اینکه چین از ارسال سلاح‌های تهاجمی و مزدوران خارجی به اوکراین که تنها باعث تشدید اوضاع می‌شود، انتقاد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سومین دور مذاکرات اوکراین و روسیه در خاک بلاروس انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشست که پشت درهای بسته برگزار شد، تقریباً سه ساعت به طول انجامید. آنچه مشخص است، اینکه دور سوم مذاکرات بین طرف‌های اوکراینی و روسیه پیشرفت مثبتی در بهبود تدارکات کریدورهای بشردوستانه داشته است. این موضوع را میخائیل پادولیاک، مشاور رئیس جمهوری اوکراین، پس از پایان مذاکرات اعلام کرده و یادآور شد که رایزنی‌ها بین مسکو و کی‌یف درباره مسائل حل و فصل وضعیت درگیری، از جمله آتش‌بس و تضمین‌های امنیتی ادامه خواهد داشت.

ولادیمیر مدینسکی، رئیس هیئت روسی گفت که انتظارات طرف روسی از مذاکرات با اوکراین برآورده نشده است. به گفته وی، طرف اوکراینی اسنادی که از سوی مسکو ارائه شده بود را برای مطالعه با خود برد و در نتیجه امکان امضای هیچ سندی وجود نداشت.

ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین نیز به نوبه خود ابراز اطمینان کرده که مذاکرات با روسیه تا حصول نتیجه و حل و فصل اوضاع و برقراری صلح ادامه خواهد داشت.

این خبر به‌روزرسانی می‌شود| در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به روز سیزدهم جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:

***

پوتین: نظامیان کاملاً حرفه‌ای در حال انجام وظایف در اوکراین هستند

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه امروز سه شنبه، در پیام تبریک خود به مناسبت 8 مارس (روز جهانی زن) اعلام کرد که سربازان وظیفه یا نیروهای ذخیره در عملیات نظامی برای حفاظت از دونباس شرکت نخواهند کرد، بلکه نظامیان مرد کاملاً حرفه‌ای در تامین صلح و امنیت مشارکت داشته و در حال انجام وظیفه هستند. به گفته وی، سربازان وظیفه در درگیری‌ها شرکت نکرده و نخواهند کرد و هیچ فراخوان اضافی از نیروهای ذخیره وجود نخواهد داشت.

پوتین تاکید کرد که اکنون کل کشور به سربازان و افسرانی که "در جریان عملیات نظامی ویژه از روسیه دفاع می‌کنند" افتخار می‌کند و البته نگران سلامتی آنها هستند. وی ابراز اطمینان کرد که تمامی آنها امنیت و صلح را برای مردم روسیه تضمین خواهند کرد.

سازمان ملل از تماس‌های آتی با وزارت دفاع روسیه خبر داد

 مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه به خبرنگاران گفت، کارکنان سازمان ملل روز سه شنبه با نمایندگان وزارت دفاع روسیه در مسکو درباره مکانیسم‌های عملکرد کریدورهای بشردوستانه در اوکراین تبادل نظر خواهند کرد. به گفته وی، ابزارهای فوری برای برقراری ارتباط با نظامیان روسیه مورد نیاز است تا به جلوگیری از شکست توافقات مربوط به آتش بس و فروپاشی اوضاع کمک کند.

ارسال سلاح و مزدوران به اوکراین فقط اوضاع را پیچیدهتر خواهد کرد

نماینده دائم جمهوری خلق چین در سازمان ملل در نشست شب گذشته شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد که ارسال سلاح‌های تهاجمی و مزدوران خارجی به اوکراین می تواند وضعیت را پیچیده و بدتر کند. وی گفت: «چین از ایالات متحده، ناتو و اتحادیه اروپا می‌خواهد تا در گفت‌وگوی برابر با روسیه شرکت کنند و به نگرانی‌های امنیتی مسکو که ناشی از گسترش طولانی‌مدت ناتو به سمت شرق است، توجه ویژه شود.»

ماکرون: بدون مشارکت روسیه ایجاد امنیت و برقراری صلح پایدار در اروپا ممکن نیست

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در نخستین نشست انتخاباتی خود ابراز عقیده کرد که احترام به روسیه و مردم این کشور ضروری است. رهبر فرانسه گفت: ادامه گفت وگو با رهبران روسیه حتی با بیان اختلاف نظرات، ضروری است و باید با رفتاری محترمانه به میز مذاکره بازگردیم.

به گفته وی، بدون مشارکت روسیه ایجاد "معماری امنیتی در مقیاس بزرگ" در قاره اروپا و برقراری یک صلح پایدار ممکن نخواهد بود. ماکرون تاکید کرد که تاریخ و جغرافیا این مسئله را ثابت کرده است.

رئیس جمهوری فرانسه همچنین یادآور شد که انتظار ندارد اوضاع اوکراین در آینده نزدیک حل و فصل شود. به عقیده وی، درگیری‌های نظامی در کوتاه مدت ادامه خواهد داشت، البته باید به گفتگو با روسیه ادامه داد.

کنار گذاشتن نفت روسیه قیمت آن را به 300 دلار خواهد رساند

الکساندر نوواک، معاون نخست وزیر روسیه معتقد است که امتناع از خرید نفت روسیه به عواقب فاجعه باری برای بازار جهانی منجر خواهد شد. این مقام توضیح داد: افزایش قیمت‌ها غیرقابل پیش بینی خواهد بود و ممکن است به بیش از 300 دلار در ازای هر بشکه برسد.

وی تاکید کرد که برای جایگزین کردن مواد اولیه انرژی روسیه در بازار اروپا بیش از یک سال زمان نیاز است و مصرف کنندگان هزینه آن را پرداخت خواهند کرد. به گفته نوواک، اظهارات غرب در خصوص کنار گذاشتن احتمالی نفت و فرآورده‌های نفتی روسیه باعث نگرانی مسکو، تضعیف پایه‌های بازار و ایجاد ابهامات شده است.

معاون نخست وزیر روسیه افزود، در حال حاضر فشار زیادی بر شرکای روسیه، تجار، شرکت‌های حمل و نقل، بانک‌ها و موسسات مالی در خصوص تامین نفت از روسیه وجود دارد، البته با توجه به توسعه زیرساختارهای خطوط لوله نفت و موقعیت خاص منابع انرژی این کشور، عرضه نفت و فرآورده‌های نفتی از روسیه امروزه رقابتی‌ترین منبع برای تامین نیاز بازار اروپا است.

روسیه به تمام تعهدات خود در زمینه عرضه نفت به اروپا عمل می‌کند

الکساندر نوواک همچنین گفت: روسیه به عنوان بزرگترین تامین کننده نفت به اروپا، به طور کامل به تعهدات خود در زمینه تامین نفت و فرآورده های نفتی عمل کرده است. اروپا حدود 500 میلیون تن نفت مصرف می کند که حدود 150 میلیون تن (یا 30 درصد آن) و علاوه  بر آن 80 میلیون تن دیگر فرآورده‌های نفتی از روسیه تامین می شود.

معاون نخست وزیر روسیه افزود: پیش از این و در حال حاضر روسیه به طور کامل به تمام تعهدات خود عمل کرده، همه درخواست‌ها در تحقق بوده و محصولات نفتی طبق برنامه ارسال می شود.

خارج سازی بیش از 170 هزار نفر از مناطق عملیاتی در اوکراین

ستاد هماهنگی بین وزارت خانه‌ای فدراسیون روسیه برای واکنش بشردوستانه در اوکراین گزارش داد که تاکنون و بدون مشارکت اوکراین، طرف روسی بیش از 173 هزار نفر را از مناطق عملیات ویژه به خاک فدراسیون روسیه خارج کرده که بیش از 44 هزار نفر از آنها کودک هستند.

طبق این اطلاعات، به شهروندان تخلیه شده از اوکراین وعده‌های غذایی گرم ارائه شده و آنها در مراکز اقامتی موقت، در هتل‌ها، آسایشگاه‌ها و پانسیون‌ها اسکان داده شدند.

ضمن اینکه این ستاد اعلام کرد که طرف روسی بار دیگر از ساعت 10:00 صبح روز سه شنبه به وقت مسکو "رژیم سکوت" را برای خروج غیرنظامیان از شهرهای کی‌یف، خارکوف، چرنیگوا، سومی و ماریوپل اعلام کرده است.

وجود بیش از 30 آزمایشگاه پنتاگون در خاک اوکراین

ایگور کریلوف، رئیس نیروهای دفاع تشعشعی، شیمیایی و بیولوژیکی نیروهای مسلح روسیه اعلام کرد که در اوکراین، شبکه‌ای شامل بیش از 30 آزمایشگاه بیولوژیکی ایجاد شده است که تحت برنامه‌های خاص پنتاگون فعالیت دارند.

به گفته وی، سفارش دهنده کار در حال انجام در این مراکز، دفتر وزارت دفاع آمریکا برای کاهش تهدیدات نظامی است. شرکت‌های وابسته به بخش نظامی و در وهله نخست،"Black and Veatch" در اجرای پروژه‌ها مشارکت دارند. از سال 2021، پنتاگون پروژه تشخیص، نظارت و پیشگیری از بیماری‌های خاص در نیروهای مسلح اوکراین را با بودجه 11.8 میلیون دلاری مورد اجرا گذاشت که در چارچوب آن آزمایشها بیولوژیکی مختلفی انجام شده است.

تحولات روزهای گذشته پیرامون اوکراین را از لینک‌های زیر بخوانید:

پوشش زنده تحولات اوکراین|رسانه عبری: پوتین به‌دنبال دستگیری زلانسکی است/ بلینکن: نظامیان آمریکایی در خاک اوکراین مستقر نخواهند شدپوشش زنده تحولات اوکراین| پوتین: تحریم‌ها علیه روسیه همانند اعلام جنگ است/نفتالی بنت به مسکو رفت/ مسکو: آمریکا قصد اعزام تروریست‌ها به اوکراین را داردپوشش زنده تحولات اوکراین|پوتین: نیت بدی در قبال همسایگانمان نداریم/ کنترل نیروگاه هسته‌ای «زاپروژیا» توسط ارتش روسیه/ زلنسکی: سقوط اوکراین یعنی سقوط کل اروپاپوشش زنده تحولات اوکراین| توافق روسیه و اوکراین برای کمک به خروج غیرنظامیان از مناطق جنگی/پنتاگون: روسیه 480 موشک به اوکراین شلیک کرده است

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اوکراین اخبار روسیه اوکراین اخبار روسیه فرآورده های نفتی رئیس جمهوری ادامه خواهد سازمان ملل حل و فصل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۳۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به کنفرانسی که سوئیس در نظر دارد در ماه ژوئن میزبانی آن را برگزار کند، گفت که هرگونه مذاکره برای پایان دادن به درگیری در اوکراین بدون مشارکت روسیه بی‌معنی است.

به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به خبرنگاران گفت که فرمول صلح «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین - که خواستار خروج کامل نیروهای روسیه از تمام سرزمین‌هایی است که تصرف کرده‌اند - صلح را نزدیک‌تر نمی‌کند، بلکه درگیری را طولانی‌تر می‌کند.

براساس گزارش رویترز، سوئیس در اوایل این ماه اعلام کرد که میزبان یک کنفرانس دو روزه در سطح عالی در ۱۵ تا ۱۶ ژوئن در مورد دستیابی به صلح در اوکراین خواهد بود.

روسیه گفته است که در آن شرکت نخواهد کرد و «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین نیز پیشتر به خبرنگاران گفت: «ما بارها گفته‌ایم که این فرمت عجیبی است، برنامه‌های صلح خاصی بدون مشارکت روسیه اجرا می‌شود، بیهوده و حتی خنده‌دار است.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • تحولات اوکراین|واکنش مسکو به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف
  • اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو
  • ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند
  • آخرین تحولات اوکراین| تصمیم برلین برای عدم ارسال موشک‌های تاروس به کی‌یف تغییر نکرده است
  • تحولات اوکراین| تایید دستاوردهای روسیه در جبهه توسط کاخ سفید