Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: فعالیت‌های ثبت شده در حوزه تخلیه و بارگیری از بندر خلیج فارس طی ۱۱ ماهه سال جاری ۲۷ میلیون و ۱۴۵ هزار و۶۵۴ تن انواع فرآورده های نفتی بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش یک درصدی را داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان، علیرضا محمدی کرجی‌ران در تشریح عملکرد تخلیه و بارگیری و صادرات فرآورده‌های نفتی از بندرخلیج‌فارس طی دوره زمانی فروردین تا پایان بهمن ماه گفت: در این مدت ۱۰ میلیون و ۹۷۸ هزار و ۵۳۷ تن انواع فرآورده نفتی از طریق این بندر به کشورهای هدف صادر شده که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته ۴ درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی با اشاره به افزایش ۱۷ درصدی صادرات قیر در این دوره زمانی اظهار داشت: در این مدت یک میلیون و ۶۰۳ و ۹۵ تن صادرات قیر به ثبت رسیده که عمده آن به سه کشور عمان، امارات متحده عربی و هندوستان ارسال شده است.

وی در ادامه سخنان خود عملکرد بندر نفتی خلیج فارس طی این مدت در بخش بنزین را یک میلیون و ۸۰۴ هزار و ۸۶۹ تن و در حوزه بانکرینگ (سوخت رسانی به کشتی ها) ۳۱۲ هزار و ۹۴۸ تن بوده است.

به گفته محمدی ، در مدت یاد شده یک هزار و ۱۷۶ فروند شناور در اسکله‌های نفتی خلیج فارس پهلودهی شده‌اند که از این میزان ۴۴۳ فروند شناور ویژه حمل قیر،۶۲ فروند شناور حمل بنزین،۶۷۱ فروند شناورهای باقیمانده دیگر نیز فرآورده‌های نفتی را حمل نموده‌اند.

شایان ذکر است؛ بندر نفتی خلیج‌فارس منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی به دلیل موقعیت استراتژیک، قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی شمال جنوب و نزدیکی به صنایع و پالایشگاه‌های منطقه با ۱۲ پست اسکله به عنوان بزرگترین بندر نفتی زیر مجموعه سازمان بنادر و دریانوردی به شمار می‌رود.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا امارات متحده عربی هندوستان خلیج فارس بنزین کشتی سازمان بنادر و دریانوردی خلیج فارس سازمان بنادر و دریانوردی فرآورده های نفتی کشتی برنا نفتی خلیج فارس بندر نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۴۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان

ایسنا/گلستان سرپرست بنادر و دریانوردی گلستان با اشاره به استقبال گردشگران از ناودگان دریایی مسیر بندرترکمن به آشوراده گفت: این مسیر نیازمند علائم کمک ناوبری جهت ایمن‌سازی آبراه بوده که با همکاری واحد دریایی بنادر گلستان با واحد دریایی بندر امیرآباد به زودی در مسیر تردد شناورها قرار خواهد گرفت.

سیدمحسن طیرانی صبح جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در نشست مشترک مدیرکل بندر امیرآباد با مدیرکل و کارکنان بنادر استان گلستان ضمن بررسی روند همکاری بین دو بندر همجوار شمالی کشور، مشکلات و نقاط ضعف و قوت مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و راهکارهای لازم برای ارتقای کیفیت خدمات رسانی ارائه شد.

وی با بیان اینکه افزایش ۲۰ سانتی‌متری ارتفاع سطح آب خلیج گرگان باعث کاهش شوری آب و مهاجرت پرندگان به خلیج گرگان شده است، ادامه داد: لایروبی کانال آشوراده حدود ۴۰۰ متر به پهنای سواحل اضافه کرده است.

سرپرست بنادر و دریانوردی استان گلستان ادامه داد: لایروبی کانال آشوراده و تبادل آب بین دریا و خلیج موجب شده تا شناورهای سبک به راحتی در خلیج گرگان تردد داشته باشند.

سیدمحسن طیرانی در ادامه با اشاره به اینکه در راستای اجرای طرح سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ بیشترین جذب مسافر در سفرهای دریایی از مسیر اسکله بندرترکمن به جزیره آشوراده انجام شد، افزود: در این ایام حدود ۴۱ هزار و ۴۹۰ نفر مسافر و گردشگر تردد داشته‌اند که نیاز به علائم کمک ناوبری جهت ایمن سازی آبراه بوده  و با هماهنگی بعمل آمده واحد دریایی بنادر گلستان با واحد دریایی بندر امیرآباد فراهم شده و به زودی در مسیر تردد شناورها قرار خواهد گرفت.

به گفته سرپرست بنادر گلستان، یکی از اتفاقات مهمی که در نوروز ۱۴۰۳ محقق شد، قرار دادن شناور جستجو و نجات دریایی توسط واحد دریایی بندر امیرآباد برای اسکله‌های بندرترکمن و بندرگز بود که در تامین امنیت ترددهای دریایی بسیار مثمرثمر بود.

به گزارش ایسنا، در نشست مشترک مدیرکل بندر امیرآباد و سرپرست بنادر استان گلستان، بر افزایش همکاری‌ها بین بنادر این دو منطقه تاکید شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی در بندر ماهشهر
  • واریز ۵۲۷ میلیارد تومان به خزانه دولت از محل فروش سوخت در مرز کرمانشاه
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • اجرای رسمی طرح باک پُر از روز شنبه در مرز رسمی پرویزخان
  • تخلیه غلات 101 فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد