Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامعلی حیدری دوشنبه شب در جمع جانبازان نخاعی و خانواده آنها به مناسبت روز جانباز در مجتمع رفاهی لاله شهرکرد ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت قمربنی هاشم (ع) با تاکید بر اینکه جانبازان برای صیانت ازکشور و انقلاب و دفاع از مملکت و ناموش مردم از جان و اعضای بدن خود گذشتند افزود: وظیفه همه خدمتگزاران و مسوولان دستگاه‌های اجرایی است که برای رفع مشکلات جانبازان و خانواده آنان تلاش کنند و مشکلات این عزیزان را شناسایی و با کمال افتخار مشکلات آنها را برطرف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: حضور در جمع جانبازان و خانواده آنها یک توفیق است که از نزدیک دیدار دوباره با همرزمان خود داشته باشیم و از خانواده جانبازان به خصوص همسران آنان تقدیر و تشکر کنیم که با صبر و متانت زندگی را سرپرستی و با مشکلات زیاد با الگو گرفتن از حضرت زینب (س) برای ادامه زندگی تلاش می‌کنند.

حیدری افزود: در طول هشت سال دفاع مقدس به دلیل ایستادگی و مردانگی جانبازان، شهدا و رزمندگان در مقابل دشمن پیروز شدیم و یک مقطع خوب و درخشان در تاریخ کشور ثبت شد و شما اجازه ندادید که یک وجب از خاک کشور به دست دشمن داده شود.

وی با بیان اینکه جانبازان  سند افتخار برای کشور هستند و آیندگان به رشادت و بزرگواری آنها افتخار خواهند کرد، اظهارداشت: خانواده جانبازان با صبر، بزرگواری، بزرگ منشی به جانبازان و رزمندگان خدمت می‌کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه دشمن به دنبال ناامید کردن مردم نسبت به انقلاب و دستاوردهای نظام اسلامی است،گفت: دشمن با استفاده از فناوری به‌روز و امکانات فراوان رسانه‌ای به دنبال ضعیف نشان دادن نظام و ضربه زدن به نظام است و برای مقابله با این دسیسه دشمن به یک جهاد نیاز است.

۷۰۰ طرح عمرانی نیمه تمام در استان وجود دارد

حیدری با اشاره به اینکه در مدت زمان خدمت خود در استان سفرهای استانی به شهرستان‌های مختلف انجام شده و سرکشی و بازدید سرزده نیز از ادارات و نهادها انجام شده و مسایل ومشکلات شناسایی شده، گفت: هم اکنون در استان ۷۰۰ طرح عمرانی نیمه تمام وجود دارد که به اتمام رساندن این طرح‌ها یک توسعه همه جانبه در استان را فراهم دارد.

به گفته وی، بیکاری یکی از مهمترین مشکلات مردم استان است و باید با اجرای طرح‌های اشتغالزایی در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، خدمات، صنایع دستی و گردشگری نرخ بیکاری استان را کاهش داد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال وبختیاری نیز با اشاره به اینکه هم‌اکنون  هفت هزار و ۳۵۰ نفر از جانبازان هشت سال دفاع مقدس در قید حیات هستند، گفت: از این تعداد ۱۴جانباز ویلچری و قطع نخاع است.

فریبرز نجفی افزود: دیدار و سرکشی از جانبازان بالای ۷۰ درصد و همچنین جانبازان قطع نخاع به نیابت از همه جانبازان استان انجام شده که امسال به دلیل شرایط کرونایی امکان برگزاری برنامه‌های  مختلف از جمله تجلیل از همه جانبازان به دلیل دستورالعمل‌های بهداشتی امکان پذیر نبود.

کد خبر 1610389

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان چهارمحال و بختیاری دفاع مقدس جنگ تحمیلی جانبازان و ایثارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۴۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده پلنگ در منطقۀ سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری

یک فرد پلنگ ایرانی در منطقۀ حفاظت‌شده سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری توسط مأمور یگان حفاظت محیط‌زیست در این منطقه ثبت شد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، ‌سعید یوسف‌پور مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان گفت: مأمور یگان حفاظت محیط‌زیست استان در حین گشت و کنترل در منطقۀ حفاظت‌شدۀ سبزکوه موفق به ثبت تصویر یک قلاده پلنگ ایرانی شد.

وی با اشاره به اینکه پلنگ ایرانی گونه در خطر انقراض جهانی است و از گونه‌های حمایت شده، حفاظت‌شده و همچنین با ارزش به شمار می‌رود افزود: گونه پلنگ در رأس اکولوژیک قرار دارد و حفاظت از آن به معنای حفاظت از کل زیستگاه است.

به گفته وی، در حال حاضر 432 گونه جانوری در مناطق حفاظت شده استان ثبت شده که از این تعداد، 46 گونه از مجموع پستانداران به شمار می‌روند.

یوسف پور اظهار داشت: از مجموع گونه‌های در معرض خطر نیز تاکنون چهارگونه شامل بالابان، کرکس مصری، اردک سر سفید و پلنگ ایرانی در مناطق حفاظت شده چهارمحال‌وبختیاری به ثبت رسیده است.

گفتنی است: منطقه حفاظت‌شدۀ سبزکوه با مساحت بیش از 51 هزار هکتار، زیستگاهی ارزشمند با تنوع زیستی غنی و منحصر به فرد در چهارمحال‌وبختیاری است که در 150 کیلومتری مرکز استان و 30 کیلومتری شهر لردگان و در شهرستان‌های کیار و بروجن قرار گرفته است.

زیست‌بوم ویژه، تنوع گیاهی، وجود دره‌های عمیق و جنگل‌های بلوط و کوه‌های زاگرس، بهترین شرایط را برای زیست گونه‌های جانوری مانند پلنگ، کل و بز وحشی، خرس قهوه‌ای و دیگر جانداران در این محدوده تحت مدیریت حفاظت محیط‌زیست فراهم کرده است.

در چهارمحال‌وبختیاری یک اثر طبیعی ملی، یک پارک ملی، یک پناهگاه حیات‌وحش و 6 منطقه حفاظت‌شده وجود دارد که در مجموع حدود 15 درصد مساحت این استان را در برمی‌گیرند.

این تصاویر توسط محیط‌بان ملک‌آرا خلیل طهماسبی در منطقه حفاظت شده سبزکوه ضبط شده است.

پیش از این نیز، حضور پلنگ ایرانی در مناطق حفاظت شده چهارمحال‌وبختیاری توسط محمدرضا احمدی مسئول منطقه حفاظت شده سبزکوه در سال جاری ثبت شده و پیش‌بینی می‌شود حضور پلنگ در دیگر مناطق حفاظت شده استان نیز به ثبت برسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مردمی شدن روز شهرکرد موجب ماندگاری آن می‌شود
  • استقرار ادارات در شهرستان فرخشهر در دستور کار قرار گیرد
  • ۶۴۰ هکتار از باغ‌های چهارمحال‌ و بختیاری دچار سرمازدگی شد
  • بارش‌ها برای چهارمحال‌ و بختیاری تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت+فیلم
  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • مشاهده پلنگ در منطقۀ سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • فیلم|مشاهده و ثبت پلنگ برای دومین بار در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • مشاهده و ثبت پلنگ در منطقه حفاظت‌شده سبزکوه
  • میدان عرضه دام در چهارمحال‌وبختیاری احداث می‌شود
  • جای خانواده‌های این جانبازان در بهشت است