Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@20:37:20 GMT

۲ باب کتابخانه عمومی خیرساز در استان اردبیل افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۴۵۷۵

۲ باب کتابخانه عمومی خیرساز در استان اردبیل افتتاح شد

گروه استان‌ها ــ معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل ضمن افتتاح ۲ باب کتابخانه عمومی خیرساز در اردبیل گفت: کتابخانه نیرومندترین پایگاه برای محفوظ ماندن ذخایر و سرمایه‌های معنوی جامعه بوده و نقش کتاب در تغذیه روحی و فکری مردم بی بدیل است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، رضا قاسمیان صبح امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با اشاره به اهمیت قلم و اندیشه در پیشبرد مبانی فرهنگی و اجتماعی در جامعه اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی به عنوان یکی از مراکز نشر علم و آگاهی از پایگاه‌های مهم در حفظ ذخایر و سرمایه‌های معنوی در جامعه است که توسعه این مرکز در ارتقای سرانه مطالعه و کتابخوانی نقشی تعیین کننده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تقویت فکر سالم و تغذیه روحی و فکری را مستلزم افزایش اندوخته‌های علمی و انس با کتاب دانست و افزود: کتاب یکی از مولفه‌های مهم و تاثیرگذار در زندگی هر انسان است و میزان مطالعه افراد جامعه، رابطه تعیین کننده‌ای با اشتغال، سطح فرهنگی و سایر شاخص‌های توسعه یافتگی دارد.

قاسمیان خاطرنشان کرد: برای نیل به اهداف عالی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است و تلاش خواهیم کرد با اجرای این برنامه‌ها، شاخص‌های فرهنگی در استان اردبیل توسعه یابد.

این مقام استانی تقویت فکر سالم، روح و روان با نشاط، جسم سالم و قوی را از عناصر تاثیرگذار در زندگی استان عنوان و تصریح کرد: در همین راستا طرح کمک‌های مومنانه با عنوان « سجاده، کتاب، توپ» در سطح استان اجرا خواهد شد.

اجرای 18 هزار برنامه فرهنگی و کتابخوانی در اردبیل

پروانه رضاقلیزاده مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل نیز گفت: کتابخانه عمومی دکتر خیراندیش در روستای تکه به همت خیر نیکوکار دکتر محمد خیراندیش احداث شده و همزمان با 17 اسفند سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور افتتاح خواهد شد.

وی به افتتاح اولین کتابخانه عمومی مستقل در شهر گرمی اشاره کرد و افزود: کتابخانه عمومی علوی شهید عزیزپور گرمی نیز به همت بنیاد علوی در شهر گرمی احداث شده و در روز سه شنبه 17 اسفندماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل خاطرنشان کرد : با افتتاح این پروژه‌ها تعداد کتابخانه‌های عمومی استان به 82 باب خواهد رسید که از این تعداد 17 باب با مشارکت سایر نهادها و موسسات اداره می‌شود و 65 باب نیز زیر نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اداره می‌شود.

رضاقلیزاده از اجرای بیش از 18 هزار برنامه فرهنگی و کتابخوانی به صورت حضوری و مجازی در طول سال خبر داد و گفت: با اوج‌گیری شیوع کرونا و محدودیت در ارائه خدمات کتابخانه‌های عمومی، برنامه‌های ترویجی کتابخوانی با بهره‌گیری از بستر فضای مجازی انجام گرفت و برنامه‌های حضوری نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا شد که  در طول سال در مجموع 18 هزار 800 برنامه در سامانه فرهنگی این نهاد ثبت و اجرا شده است.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عموم برگزاری یازدهمین جشنواره سراسری کتابخوانی رضوی است و این جشنواره در بخش‌های مختلف شامل مسابقات چهار گزینه‌ای، پویش کتابخوان مجازی، مسابقات نقاشی، داستانک‌‌نویسی در رده‌های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال و خانوادگی به صورت مجازی برگزار شد که در این برنامه فرهنگی بیش از 29 هزار نفر شرکت کردند.

طرح عضویت رایگان و بخشودگی جرایم دیرکرد در کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی اجرا می‌شود آیت‌الله سبحانی 500 جلد کتاب به کتابخانه مرکزی قم اهدا کرد مجریان ساخت‌وساز کتابخانه‌های لرستان در صورت نقض تعهدات به مراجع نظارتی معرفی می‌شوند

وی از اجرای طرح عضویت رایگان و بخشودگی جرائم کتاب همزمان با 17 اسفند سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی خبر داد و گفت: علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی می توانند با مراجعه به پورتال کتابخانه های عمومی در سامانه سامان و اخذ کد تخفیف از شرایط عضویت رایگان و با عودت کتاب‌های امانتی خود به کتابخانه‌های عمومی از بخشودگی جرایم دیرکرد بهره‌مند شوند که طرح عضویت رایگان از 17 تا 19 اسفند و طرح بخشودگی جرائم کتاب های دیرکردی از امانت تا پایان امسال خواهد بود.

انتهای پیام/144/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کتابخانه های عمومی استان کتابخانه عمومی برنامه فرهنگی استان اردبیل عضویت رایگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۴۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ مدرسه خیر ساز در جوادآباد ورامین افتتاح می‌شود

ایسنا/تهران رئیس اداره آموزش و پرورش بخش جوادآباد شهرستان ورامین از افتتاح ۲ مدرسه خیر ساز خبر داد.

عابده مرادی رئیس اداره آموزش و پرورش بخش جوادآباد در گفت وگو با خبرنگار ایسنا (امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) از پروژه‌های عمرانی در دست اجرا برای توسعه مراکز آموزشی این بخش خبر داد و تصریح کرد: در کل کشور پروژه‌های خیرساز توسط افراد خیر با هدف نوسازی و بهسازی مدارس ساخته می‌شوند که این پروژه‌ها موفقیت آمیز هستند.

مرادی از پروژه‌های در دست اقدام تحت مدیریت خود اظهار کرد: با هدف محرومیت‌زدایی، مدرسه خیر ساز فریده اعرابی قلعه بلند در مهرماه ۱۴۰۲ افتتاح شده است.

این مسئول عنوان کرد: دبیرستان خیرساز ۳ کلاسه روستای هفت جوبه تا مهر ماه ۱۴۰۳ آماده می شود و دبستان ۳ کلاسه خیرساز مشارکتی فاطمه نوید در روستای نجف آباد ساخته و آماده بهره‌برداری است.

رئیس اداره آموزش و پرورش جوادآباد گفت: تفاهم‌های ساخت دبیرستان ۱۲ کلاسه خیرساز مشارکتی پسرانه شهید تات، تفاهم ساخت دبستان ۶ کلاسه خیرساز شهید موسوی روستای دمزآباد و تفاهم ساخت دبستان خیرساز ۳ کلاسه در روستای ظهیرآباد در حال پیگیری است.

مرادی عنوان کرد: تفاهم ساخت دبستان ۳ کلاسه خیرساز شهید اردستانی در روستای حسن آباد در حال انجام است.

رئیس اداره آموزش و پرورش بخش جوادآباد گفت: مدرسه کوه گچ روستای حسن آباد با مشکلاتی در روند ساخت این مدرسه بوجود آمد، در آذرماه گذشته با رفع موانع، پروژه احداث مدرسه شروع شده است.

وی گفت: این پروژه خیر ساز بوده که خیر به واسطه مشکلات پیش آمده، به خیر دیگری واگذار شد.

این مسئول تصریح کرد: انجام تفاهم با خیر مدرسه ساز، پروسه تایید مالکیت دولت بر ملک مورد نظر، فرایند تعیین مختصات برای نقشه‌برداری، طراحی سایت پلان، تخریب ساختمان اصلی، تخریب دیوارهای نا ایمن و بازدید مهندسان نوسازی مدارس استان برای تخصیص نقشه از اقدامات اولیه برای مدرسه روستای حسن آباد است.

مرادی گفت: خاک برداری کف زمین به تعداد ۷۰ کامیون که هفته‌ها طول کشیده است.

رئیس آموزش و پرورش جواد آباد ادامه داد: ساخت اتاقک نگهبانی، گودبرداری محل دیوارها، بتون مگ، کف شناژ دیوارها و جابجایی سایت پلان با توجه به وجود چاه قنات در ضلع غربی زمین مدرسه از دیگر اقدامات این مدرسه خیرساز است.

مرادی در پایان تصریح کرد: برای کودکان این روستا تا تکمیل شدن مدرسه سرویس تهیه شده که هزینه رفت و آمد سرویس با آموز ش و پرورش می باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲ مدرسه خیر ساز در جوادآباد ورامین افتتاح می‌شود
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی