Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@00:47:01 GMT

درخواست لغو یک بخشنامه در شهرداری تهران

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۴۶۲۸

درخواست لغو یک بخشنامه در شهرداری تهران

به گزارش ایرنا، علی اصغر قائمی روز سه‌شنبه در پنجاه و دومین جلسه شورا با اشاره به بخشنامه شهرداری تهران مبنی بر الزام به اخذ ضمانت‌نام بانکی حسن انجام تعهدات، پیش‌پرداخت و آزادسازی حسن انجام کار، از بانک‌های واقع در محدوده مناطق ۲۲گانه شهر تهران، خواستار لغو این بخشنامه شد.

وی با بیان اینکه نکاتی در این خصوص قابل بیان است، اظهار داشت: در هیچ یک از قوانین و مقررات حاکم بر فعالیت‌های شهرداری تهران از جمله ماده ۳۵ آئین‌نامه معاملات، هیچ‌گونه الزامی برای محدود کردن پیمانکاران شهرداری برای ارائۀ ضمانت‌نامۀ بانکی از بانک‌های واقع در مناطق ۲۲گانه شهر تهران وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هرچند در بخشنامه ابلاغی نیز، اخذ ضمانت‌نامه شرکت در مناقصه و مزایده از تمامی بانک‌های تحت نظارت بانک مرکزی مجاز شمرده شده است، اما الزام پیمانکاران بر ارائه سایر ضمانت‌نامه‌های بانکی از محدوده شهر تهران، فاقد وجاهت قانونی است.

وی افزود: این بخشنامه می‌تواند موجب ایجاد محدودیت در بهره‌مندی شهرداری تهران از مزایای رقابتی مناقصه شود.

به گفته عضو شورای اسلامی شهر تهران، این موضوع می‌تواند به افزایش بهای تمام شده پروژه‌های شهری منجر شود و از سوی دیگر بر اساس قوانین رایج کشور، هیچ تفاوتی بین بانک صادرکننده ضمانت‌نامه بانکی وجود ندارد و ذی‌نفع ضمانت‌نامه، می‌تواند با ارسال نامه به شعبه صادرکننده، نسبت به وصول آن اقدام کند.

قائمی با بیان اینکه همچنین در ماده ۳۴ شرایط عمومی پیمان بر اخذ ضمانت‌نامه بانکی مورد قبول کارفرما تأکید شده است، گفت: از این رو در صورتی که شهرداری تهران قصد دارد تا نسبت به ایجاد محدودیت برای ارائه ضمانت‌نامه‌های بانکی از بانک‌های حوزه شهر تهران اقدام نماید، باید این موضوع قبلا در آگهی‌های مناقصه عمومی به اطلاع ذی‌نفعان و شرکت‌کنندگان در مناقصه رسیده باشد که این اطلاع‌رسانی نیز انجام نشده است.

وی همچنین اظهار داشت: اگر شرکت‌های مستقر در سطح شهر تهران، صرفا به‌دلیل وجود حساب بانکی در تهران و نه هیچ مزیت دیگری اجازه حضور در مناقصه‌ها و مزایده‌های شهرداری تهران را داشته باشند، زمینه ایجاد رانت، فساد و انحصار خواهد بود و شهرداری تهران را از ظرفیت‌های ارزشمند سایر شرکت‌های فعال و توانمند در سطح کشور در حوزه‌های مختلف محروم خواهد کرد.

وی خواستار دستور بررسی و ابطال این بخشنامه وارایه گزارش در این خصوص به شهرداری تهران شد.

برچسب‌ها شورای شهر جلسه علنی شهرداری تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر جلسه علنی شهرداری تهران شورای شهر جلسه علنی شهرداری تهران شهرداری تهران ضمانت نامه شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۴۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت

سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران از مبلغ یک میلیارد ریال به دو میلیارد ریال در هر روز افزایش یافت. - اخبار بازار -

به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، با اعلام بانک مرکزی حداکثر تراکنش خرید از هر کارت متعلق به مشتری حقیقی از مبلغ یک میلیارد ریال به دو میلیارد ریال و مجموع تراکنش‌های انجام‌شده کارتی برای مشتری حقیقی در کل شبکه بانکی، روزانه از مبلغ یک میلیارد ریال به دو میلیارد ریال افزایش یافت. 

بر اساس این گزارش، همچنین هر مشتری حقیقی مجاز است از تمامی حساب‌های خود در هر مؤسسه اعتباری، روزانه مبلغ دو میلیارد ریال را به صورت غیرحضوری برداشت کند. این آستانه (حدنصاب) پیش‌تر معادل یک میلیارد ریال تعیین شده بود.

دیگر خبرها

  • زاکانی: ورود اولین نمونه قطار چینی در خرداد به تهران | تمام قراردادهای ما ضمانت بانکی دارد | می خواهند قراردادمان با چین را منحل کنند اما نمی توانند
  • زاکانی: اولین نمونه قطار چینی در خرداد به تهران می رسد | تمام قراردادهای ما ضمانت بانکی بین المللی دارد
  • پست بانک ایران بخشنامه پرداخت تسهیلات مسکن فرزند سوم یا بیشتر را در سال ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • فعال‌سازی بانکداری اینترنتی در بانک ملت بدون مراجعه حضوری
  • شهرداری در حوزه بافت فرسوده چه کرد؟
  • صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند
  • سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد
  • افزایش ۲۰۰ میلیون یورویی سرمایه صندوق ضمانت صادرات