Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@12:09:35 GMT

۶۵ هزار اصله نهال در نهاوند توزیع شد

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۴۶۳۱

۶۵ هزار اصله نهال در نهاوند توزیع شد

داریوش عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: به منظور گسترش فضای سبز در نهاوند طی هفته منابع طبیعی ۶۵ هزار اصله نهال بین کشاورزان و دهیاران نهاوند برای کاشت در عرصه های عمومی و زمین‌های کشاورزی توزیع می‌شود.

وی توزیع رایگان نهال‌ها با هدف توسعه فضای سبز، ترویج فرهنگ درختکاری و کمک به‌ تلطیف هوا انجام می‌شود، افزود: این نهال‌ها شامل بلوط، راش، زالزالک، صنوبر، کاج، ون و توت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره منابع طبیعی نهاوند افزود: کاشت نهال سرمایه‌گذاری برای نسل آینده است و با توجه به اهمیت بالای این پویش تا کنون ۷۰۰ اصله نهال غیر مثمر در سراب گنبد کبود و روستای فیازمان این شهرستان به صورت رایگان غرس شده است.

وی افزود: علاوه بر مکان‌های از پیش تعیین شده کاشت نهال در مکان‌های عمومی روستاها، مساجد، مراکز خدمات جهاد کشاورزی، معابر روستایی و درمانگاه‌ها انجام خواهد شد و در این راستا هیچ گونه محدودیتی در توزیع نهال غیر مثمر نداریم.

عباسی از ارائه آموزش‌های لازم به مردم و دهیاران برای نگهداری و حفاظت از منابع طبیعی طی هفته جاری خبر داد و تصریح کرد: کاشت‌ درخت مهم است، اما آبیاری، نگهداری و حفاظت از درختان کشت شده از اهمیت بالاتری برخوردار است.

وی گفت: در همین راستا برای جلوگیری از هدررفت بیت‌المال آموزش‌های لازم به مردم در خصوص نحوه کاشت و داشت درختان از طریق نشریات آموزشی و رسانه‌ها ارائه خواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی نهاوند با بیان اینکه درختان از جمله نعمت‌های بسیار زیبا و ارزشمند الهی هستند که باید از آنها صیانت کنیم، اظهار کرد: رسانه‌ها می‌توانند در ترویج فرهنگ حفاظت از طبیعت و منابع طبیعی نقش بسزایی ایفا کنند و در این زمینه به فرهنگ سازی بپردازند.

انتهای پیام/ 3140/

منبع: فارس

کلیدواژه: کاشت درخت در نهاوند نهال غیر مثمر منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۴۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳ تن چوب قاچاق در سوادکوه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، سرهنگ سعید مهدوی فرمانده انتظامی سوادکوه گفت: ماموران پلیس این فرماندهی در حین گشت زنی به فردی که با اسب در حال حمل چوب بود مشکوک شدند.

وی افزود: کارآگاهان با همکاری ماموران منابع طبیعی، متهم را در حین حمل چوب که بصورت غیر مجاز از جنگل‌های این شهرستان برداشت کرده بود دستگیر کردند.

سرهنگ مهدوی از کشف ۳ تن چوب جنگلی قاچاق توسط متهم خبر داد و افزود: چوب‌های کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه در پایان از عزم راسخ پلیس برای برخورد با پدیده قاچاق کالا خبرداد و به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا، مراتب را سریعاً به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • جوانه زدن ۷۵ درصد محصول باغات دیم زمین‌های شیب دار شهرستان اردل
  • تولید ۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور
  • بازداشت عامل تیراندازی به ماموران منابع طبیعی مازندران
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • کاشت مو بدون جراحی با خواب طبیعی
  • کشف ۳ تن چوب قاچاق در سوادکوه
  • بهترین روش کاشت موی طبیعی در ایران چیست ؟
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • آشنایی با روش‌های بدون جراحی کاشت موی طبیعی