Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@14:20:12 GMT

انقلاب اسلامی با خون پاک شهدا وجانبازان شکل گرفت

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۴۷۸۹

انقلاب اسلامی با خون پاک شهدا وجانبازان شکل گرفت

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل بنیاد شهید وامور ایثارگران البرز،  «سلیمان رستمیان» در مراسم تکریم از جانبازان و انواده هایشان  که در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و ایثارگران و تبریک اعیاد شعبانیه خاصه میلاد با سعادت قمر منیر بنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس(ع)، افزود:  جانبازان با الگو گرفتن از حضرت جوانمردی و ولایت مداری حضرت ابوالفضل العباس (ع)  از حریم ارزش ها دفاع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: حضرت ابوالفضل(ع) در طول دوران زندگی خود نه تنها در جریان واقعه عاشورا بلکه از ابتدای نوجوانی در رکاب امیرالمومنین(ع) بودند و همواره منشا ازخودگذشتگی، ایثار، مروت و جوانمردی بود و در تمامی جنگ ها از جمله جنگ صفین در رکاب امام علی(ع) بودند.

رستمیان افزود: حضرت قمر بنی هاشم (ع) علیرغم سن پایین یکی از رزمندگانی بود که در آن جریان درگیری حماسه ها آفریدند و بعد ها در کنار امام حسن(ع) و امام حسین(ع) تمام هستی خود را فدا کردند، همانطور که عزیزان جانباز ما در دوران سخت دفاع مقدس برای دفاع از حریم و جغرافیای اعتقادی و ایدئولوژیکی و وطن سرزمین ما همه داشته های خود را تقدیم کردند.

وی بیان داشت: آنان که رفتند و شهید شدند و《عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُون》 شدند به مرام مسلک خودشان و به آرزوی خودشان که شهادت بود رسیدند و آنان که ماندند جانبازان عزیزی هستند که سالها با درد و رنج جانبازی تحمل و صبر می کنند، مقاومت می کنند و خانواده های آن ها هم درد و رنج جانباز را تحمل می کنند و همراهی می کنند.

رستمیان با بیان اینکه این رشادت ها و از خودگذشتگی ها مایه تقدیر، تشکر و سپاس است، ادامه داد: ایثار در حد اعلا همان برای دیگران زندگی کردن است و نمونه آن همسر جانبازی است که سالها با عشق و علاقه در کنار جانباز دردها و سختی های جانباز را به جان می خرد که این ایثار کمتر از ایثار جانبازی نیست.

وی گفت: به فرموده امام(ره) که «جانبازان رهبران این نهضت هستند» نیز امروز شما مشاهده می کنید  که برکت وجود هر ایثارگر در کوی و برزن این مملکت منشا حرکات بسیار ارزشمند در حوزه مسائل اجتماعی است.

وی اضافه کرد: این آن فرمایش حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری مدظله العالی می فرمایند «گاه فضیلت جانبازان از شهدا بالاتر است» که این بیانات بسیار ارزشمند و فراز بلندی است که اگر جانبازان دوران جانبازی را با آن اهدافی که داشتند برای رضای خدا تحمل کنند جایگاهی والا همچون شهدا دارند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با بیان اینکه جانبازان در سطوح مختلف جانبازی هستند، افزود: جانبازی است که ۴۰ سال قطع نخاع گردنی شده و توسط خانواده نگهداری می شود و با بهترین شرایط تکریم می شود و گروهی نیز هستند که در بیمارستان ها و آسایشگاه ها همچون جانبازان اعصاب و روان، شیمیایی و و مجروحیت های ترکیبی هستند که اینها امروز به شرایطی رسیده اند که آنچه را که وظیفه آن ها بود انجام دادند.

وی خاطرنشان کرد: جانبازان و ایثارگران رفتند و در برابر تمامی هجمه هایی که انقلاب را تهدید می کرد ایستادند و انقلاب را کمک کردند و به اینجا رساندند و امروز وظیفه کسانی که بر سفره انقلاب نشسته اند این است که اینها را درک کنند و به آنان توجه کنند.

رستمیان گفت: در سطوح مختلف کشور مشاهده می کنیم که همه دلسوز هستند و تلاش می کنند که همه باید این کار را انجام دهند زیرا دیگر تکلیفی برای ایثارگر باقی نمانده است و این در حالی است که هنوز هرکجا هم اگر لازم باشد همچون جریان دفاع از حرم های اهل بیت(ع) همین جانبازان و ایثارگران هستند که حضور می یابند و مشاهده کردیم تعداد کثیری از همین جانبازان رفتند و در برابر داعشی ها مقاومت کردند.

وی افزود: سردار سلیمانی نیز برگرفته از همان مکتبی است که از حضرت ابوالفضل(ع) گرفته اند.

وی با تاکید بر اینکه امروز دشمن از خانواده شهید و جانباز و ایثارگر هراس دارد، تصریح کرد: نظام نظامی است که سرمایه گذاری آن با خون، جهاد و مجاهدت شکل گرفته است لذا اینها هستند که امروز باید تکریم شوند.

در این جنگ شادی که صدها نفر از جانبازان و خانواده هایشان حضور یافتند و برای آن ها برنامه های شادی اجرا شد.

استان البرز بیش از ۱۳ هزار جانباز دارد.

برچسب‌ها بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران اعیاد مذهبی ولادت حضرت ابوالفضل العباس جانباز استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران جانباز بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران جانباز استان البرز حضرت ابوالفضل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۴۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور گفت: شهدا قهرمانان تاریخ و الگوی ایستادگی هستند و پاسداری از آرمان شهدا امری مهم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حجت الاسلام عبدالحسین معزی با تاکید بر اهمیت جایگاه شهدا، آنان را قهرمانان تاریخ و الگوهای کم‌نظیر ایستادگی و مقاومت برشمرد و اظهار کرد: پاسداری از ارزش‌های اخلاقی و دینی و حفظ آرمان‌های بلند و تمدن‌ساز شهدا در ایران اسلامی ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه انسان برای سعادتمندی در دنیا و آخرت نیازمند الگو است، افزود: پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار بهترین الگو برای حرکت انسان در مسیر ترقی و تعالی هستند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به الگوبرداری شهدای جنگ تحمیلی از سیره اهل بیت علیهم السلام اظهار کرد: شهدا قهرمانان تاریخ معاصر و الگوهای کم‌نظیر ایستادگی و مقاومت هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه نیز اشاره کرد و گفت: ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام معزی با اشاره به ایثارگری و پایمردی شهدا در هشت‌سال جنگ تحمیلی، گفت: شهدا در پاسداری از ارزش‌های اخلاقی و دینی مهم‌ترین سرمایه زندگی یعنی جان خود را خالصانه را در راه خدا هزینه کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور در ادامه به نقش پررنگ جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت‌سال جنگ تحمیلی نیز اشاره کرد و افزود: جوانان ایران اسلامی با بهره‌گیری از نهضت عاشورا در برابر قدرت‌های جهانی ایستادند و از آرمان و ارزش‌های خود پاسداری کردند.

وی در پایان جایگاه شهدا را والا دانست و گفت: تکریم و تعظیم مقام شهدا و خانواده آنان، جانبازان و ایثارگران وظیفه‌ای همگانی بوده و ترویج فرهنگ ایثارگری در کشور لازم و ضروری است.

کد خبر 748558

دیگر خبرها

  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز
  • اصلاحات دفترچه راهنمای آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ویرایش دومین آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان هفتاد درصد
  • اروز: اخبار فروش حواله خوردو جانبازان از اساس دروغ است!