Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@02:48:32 GMT

بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری سرخون محقق نشد

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۴۹۱۲

بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری سرخون محقق نشد

رئیس شورای اسلامی شهر سرخون گفت: بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری محقق نشد.

رضا شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، خصوص بودجه، اظهار کرد: بودجه پیشنهادی شهرداری برای سال ۱۴۰۱، ۲۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال است که نسبت به سال گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود، افزود: بر اساس پیش‌بینی بودجه سال آینده، ۴۰ درصد بودجه عمرانی و ۶۰ درصد جاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای اسلامی شهر سرخون گفت: با توجه به اینکه شهرداری سرخون منبع درآمدی پایداری ندارند از اعتبارات ارزش افزوده و اعتبارات واریزی سازمان شهردای‌ها، اداره می‌شود.

وی ادامه داد: البته تمام شهرداری‌های کوچک وضعیت مشابه دارند، بودجه ۱۴۰۱ نیز در دست بررسی است تاکنون نیز چند مرتبه برای بررسی بیشتر برخی تغییرات برگشت داده شده است که امیدواریم در روزهای آتی مراحل نهایی انجام شده و تصویب شود.

شجاعی تصریح کرد: بودجه ۱۴۰۰ نیز هنوز با قرار گرفتن در ماه پایانی سال، محقق نشده است؛ تلاش کردیم کدهای درآمدی در جای خود هزینه شود، اما با توجه به اینکه در سال ۱۴۰۰ کسری بودجه داشتیم درجاهای دیگر نیز هزینه شد.

وی خاطرنشان کرد: در نظر داریم برای سال ۱۴۰۱ به پیش‌بینی بودجه صحیح برسیم تا کدهای درآمدی تعریف شده به درآمد پایدار برای شهرداری منجر شود.

کد خبر 559759

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پارلمان شهری چهارمحال و بختیاری بودجه شهر اردل رییس شورای شهر تحقق بودجه عدم تحقق بودجه بودجه ۱۴۰۰ بودجه 1401 شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۴۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص 800 میلیارد تومان به پروژه های محلات کم برخوردار در بودجه سال جاری

جام جم آنلاین اصفهان؛ سعید ابراهیمی با اعلام این خبر گفت: عدالت توزیعی پروژه ها از رویکردهای اصلی بودجه 1403 شهرداری اصفهان است، چنانکه در این بودجه بالغ بر 800 میلیارد تومان به پروژه های محلات کمتر برخوردار اختصاص یافته است و در این میان، با کمک مشاوران و شهرداری های مناطق، 40 محله هدف شناسایی قرار گرفت و نیازهای آنها برآورد شد تا در بودجه به آنها توجه ویژه شود.

او با اشاره به تعریف پروژه ها براساس برنامه اصفهان 1410 افزود: در این خصوص، 40 موضوع کلان بررسی و طبق نقشه های پراکندگی فضایی و عدالت فضایی و مکانی تحلیل شد. مانند ایستگاه های آتش نشانی، فضای سبز و پارک ها، ایستگاه های اتوبوس، معابر، شبکه آبیاری، توسعه منابع آب، خطوط، پیاده روها، مناسب سازی ویژه معلولان و... که جانمایی های لازم برای آنها صورت گرفت و وضعیت موجود و کمبودها شناسایی شد تا براساس میزان منابع و با نگاه توزیع عادلانه، در بودجه 1403 قرار گیرند.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان درباره صرفه جویی در هزینه های جاری اظهار کرد: بخشی از هزینه های جاری مربوط به حقوق و دستمزد است که طبق دستورالعمل ابلاغی حقوق ها را افزایش دادیم و در مجموع سهم حقوق و دستمزد در کل بودجه فقط 8 درصد است.

او بخش دیگری از هزینه های جاری را مربوط به نگهداری و نظافت شهر دانست و ادامه داد: در این خصوص یک قیمت پایه وجود دارد و داده ها نیز دقیق است، بنابراین متناسب با حد نیاز هزینه می شود و در عمل هم تلاش می کنیم با نظارت میدانی آنچه پیش بینی شده است را عملیاتی کنیم.

ابراهیمی با اشاره به درآمدهای پایدار خاطرنشان کرد: درآمدهای پایدار یک ظرفیت ملی است که در بین شهرداری ها پیرامون آن انسجامی در حال شکل گرفتن است تا از حرکت های سلیقه ای به خصوص در بحث عوارض پرهیز شود. در مدیریت شهری اصفهان نیز، قبل از ارسال بودجه لوایح درآمدی و بهای خدمات ارسال و در این خصوص تصمیم گیری شد.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

دیگر خبرها

  • اختصاص 800 میلیارد تومان به پروژه های محلات کم برخوردار در بودجه سال جاری
  • بودجه شهرداری کرمانشاه تصویب شد
  • امسال بودجه شهرداری اراک ۶ هزار میلیارد تومان است
  • شفاف سازی بودجه محقق شد؟
  • فرار مالیاتی با دفتر ویترینی
  • شبهات مطرح شده درباره بودجه شهرداری صحت ندارد
  • با بنده مشکل دارید، چرا باید شهر و شهرداری متضرر شود
  • با من مشکل دارید، چرا بودجه شهر را نگه می‌دارید
  • دو برابر شدن بودجه شهرداری شهرکرد
  • جزئیات طرح «یسنا» یارانه ویژه مادران باردار + مبلغ و نحوه استعلام