Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@08:52:48 GMT

بیمه محصولات کشاورزی؛ تضمین سرمایه کشاورز

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۴۹۶۹

بیمه محصولات کشاورزی؛ تضمین سرمایه کشاورز

ایسنا/زنجان مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان گفت: بیمه محصولات کشاورزی در استان زنجان، رشد ۱۸۷ درصدی داشته است‌.

علی عباسی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اجباری کردن محصولات کشاورزی استراتژیک گندم و جو، اظهار کرد: بیمه محصولات کشاورزی و دامی می‌تواند کشاورزان را به تولید، دلگرم و امیدوار کند؛ چراکه این محصولات همواره در معرض تهدید بلایای طبیعی همچون سیل، تگرگ، سرمازدگی، حمله آفات و تنش‌های محیطی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال زراعی ۹۸ تا ۹۹ شاهد افزایش بیش از ۶۰ درصدی کشاورزن برای بیمه محصولات در استان بودیم.

عباسی با اشاره به حمایت از کشاورزان عضو صندوق در مقابل شیوع ویروس کرونا، بیان کرد: امسال نیز کشاورزان همانند سال‌های گذشته از شرایط تخفیف و تقسیط حق بیمه، بهره‌مند شدند.

وی با اعلام اینکه امسال ۹۳ میلیارد ریال غرامت محصولات کشاورزی تا به امروز پرداخت شده است، تشریح کرد: از این مبلغ ۷۷ میلیارد ریال غرامت برای محصولات زراعی یعنی۷۰ درصد و ۱۶ میلیارد ریال نیز غرامت‌های بخش دام و طیور است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان در ادامه به رشد ۱۸۷ درصدی بیمه کل محصولات کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت: ۲۰ هزار هکتار از محصولات زراعی استان تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی استان است که نسبت به سال زراعی گذشته رشد ۱۷۶ درصدی داشته است.

عباسی با بیان اینکه طرح جهش تولید و طرح ۳۳ درصد از استقبال خوبی در استان روبه‌رو شده است، تصریح‌ کرد: در حال حاضر تنها ۳۰ درصد از بخش زراعت کشور زیر پوشش بیمه کشاورزی است و امسال باغداران، کشاورزان خرم‌دره‌ای استقبال خوبی برای بیمه کردن محصولات زراعی و باغی خود داشتند.

مدیر صندق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر زنجان، خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا همه فرآیندهای تمدید بیمه‌ای صندوق از جمله دریافت شناسه و پرداخت حق بیمه، به‌ صورت الکترونیکی و با مراجعه به وب‌سایت رسمی صندوق به نشانی roostaa.ir انجام می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان بیمه کشاورزی محصولات کشاورزی بیمه محصولات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۴۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد

سید محمدرضا سید حسینی با بیان اینکه در سال زراعی  ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان به زیر کشت گندم رفته است گفت: کار برداشت حدود ۳۰ درصد از گندمزارهای این استان به اتمام رسیده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰ دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید جهت تحویل گندم کشاورزان در سیستان و بلوچستان پیش بینی و به بهره‌برداران در برداشت و خرید گندم کمک می کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در استان گندم کشت و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • امسال آب سد سفیدرود زودتر رهاسازی می‌شود
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون بیمه‌شده دارد
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون نفر بیمه شده دارد
  • یک میلیون روستایی و کشاورز در دولت سیزدهم بیمه شدند
  • بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • زنجان چه ظرفیت‌های صادراتی دارد؟ + فیلم