Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، "علی‌رضا محمدی کرجی‌ران" روز سه شنبه در تشریح عملکرد ۱۱ماهه تخلیه و بارگیری و صادرات فرآورده‌های نفتی از بندر خلیج‌فارس اظهار داشت: در این مدت ۱۰ میلیون و ۹۷۸ هزار و ۵۳۷ تن انواع فرآورده نفتی از طریق این بندر به کشورهای هدف صادر شده که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته ۴ درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با اشاره به افزایش ۱۷ درصدی صادرات قیر در این دوره زمانی اظهار داشت: در این مدت یک میلیون و ۶۰۳ و ۹۵ تن صادرات قیر به ثبت رسیده که عمده آن به سه کشور عمان، امارات متحده عربی و هندوستان ارسال شده است.

محمدی کرجی ران در ادامه سخنان خود عملکرد بندر نفتی خلیج فارس طی این مدت در بخش بنزین را یک میلیون و ۸۰۴ هزار و ۸۶۹ تن و در حوزه بانکرینگ (سوخت رسانی به کشتی ها) ۳۱۲ هزار و ۹۴۸ تن بوده است.

به گفته وی، در مدت یاد شده یک هزار و ۱۷۶ فروند شناور در اسکله‌های نفتی خلیج فارس پهلودهی شده‌اند که از این میزان ۴۴۳ فروند شناور ویژه حمل قیر،۶۲ فروند شناور حمل بنزین،۶۷۱ فروند شناورهای باقیمانده دیگر نیز فرآورده‌های نفتی را حمل نموده‌اند.

شایان ذکر است؛ "بندر نفتی خلیج‌فارس" منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی به دلیل موقعیت استراتژیک، قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی شمال جنوب و نزدیکی به صنایع و پالایشگاه‌های منطقه با ۱۲ پست اسکله به عنوان بزرگترین بندر نفتی زیر مجموعه سازمان بنادر و دریانوردی به شمار می‌رود.

برچسب‌ها بندر شهید رجایی تخلیه نفت خام صادرات بنزین هرمزگان بندرعباس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بندر شهید رجایی تخلیه نفت خام بندر شهید رجایی تخلیه نفت خام صادرات بنزین هرمزگان بندرعباس نفتی خلیج فارس بندر نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۵۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی کوتاه از حماسه فتح هرمز و اخراج پرتغالی‌ها از خلیج‌فارس

دریافت 49 MB

به گزارش خبرنگار مهر، دهم اردیبهشت ماه یادآور بازگشت جزایر خلیج‌فارس به ویژه جزیره سرخ‌گون هرمز به دامان میهن است؛ روزی که سربازان ایرانی به فرماندهی امامقلی‌خان حاکم ایالت فارس موفق شدند با شکست پرتغالی‌ها آن‌ها را از خلیج‌فارس اخراج کنند.

کد خبر 6090421

دیگر خبرها

  • تصاویر| خلیج گرگان؛ گلستان
  • نام خلیج فارس همیشه ماندگار است
  • روایتی کوتاه از حماسه فتح هرمز و اخراج پرتغالی‌ها از خلیج‌فارس
  • لحظات تست هدف قرار دادن ناوهواپیمابر توسط موشک ایرانی
  • لحظات تست هدف قرار دادن ناوهواپیمابر
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی در بندر ماهشهر
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • پرواز پاراگلایدرها در آستانه روز ملی خلیج فارس
  • الحاق یک فروند شناور آتشخوار به ناوگان بندرجاسک
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان