Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای شهر تهران از ابلاغیه جدید شهردار تهران مبنی بر اخذ ضمانت‌نامه بانکی حسن انجام کار توسط پیمانکاران از بانک‌های واقع در محدوده مناطق ۲۲‌ گانه را فاقد وجاهت قانونی دانست.

به گزارش ایسنا، علی‌اصغر قائمی در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران خطاب به شهردار تهران گفت: پیرو بخشنامه‌ مدیرکل امور مالی و اموال شهرداری تهران مبنی بر الزام اخذ ضمانت‌نامه بانکی، حسن انجام تعهدات و پیش‌پرداخت توسط پیمانکاران از بانک‌های واقع در محدوده مناطق ۲۲‌گانه لازم است که نکاتی را عرض کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هیچ یک از قوانین و مقررات حاکم بر فعالیت‌های شهرداری تهران هیچ الزامی برای محدود کردن پیمانکاران شهرداری برای ارائه ضمانت‌نامه بانکی وجود ندارد و الزام پیمانکاران بر ارائه ضمانت‌نامه‌های بانکی فاقد وجاهت قانونی است و می‌تواند موجب ایجاد محدودیت در بهره‌مندی شهرداری تهران از مزایای رقابتی مناقصه شود که این نیز به نوبه خود می‌تواند به افزایش بهای تمام شده پروژه‌های شهری منجر شود.

وی ادامه داد: از سویی دیگر براساس قوانین رایج کشور هیچ تفاوتی بین بانک صادرکننده ضمانت‌نامه بانکی وجود ندارد و ذینفع ضمانت‌نامه، می‌تواند با ارسال نامه به شعبه صادرکننده نسبت به وصول آن اقدام کند و این در حالی است که بانکداری الکترونیکی نیز تسهیلات بیشتری را در این زمینه ایجاد کرده است.

عضو شورای شهر تهران با بیان این‌که در ماده ۳۴ شرایط عمومی پیمان، بر اخذ ضمانت‌نامه بانکی مورد قبول کارفرما تاکید شده، اضافه کرد: از این‌رو در صورتی که شهرداری تهران قصد دارد تا نسبت به ایجاد محدودیت برای ارائه ضمانت‌نامه‌های بانکی از بانک‌های حوزه شهرداری تهران اقدام کند باید این موضوع قبلا در آگهی‌های مناقصه عمومی به اطلاع ذینفعان و شرکت‌کنندگان در مناقصه رسیده باشد که این اطلاع‌رسانی هم انجام نشده است.

قائمی ادامه داد: اگر شرکت‌های مستقر در سطح شهر تهران صرفا به دلیل وجود حساب بانکی در تهران و نه هیچ مزیت دیگری اجازه حضور در مناقصه‌ها و مزایده‌های شهرداری تهران را داشته باشند زمینه‌ی ایجاد رانت، فساد و انحصار ایجاد می‌شود و شهرداری نیز از ظرفیت‌های ارزشمند سایر شرکت‌ها محروم می‌شود لذا از شهردار تهران می‌خواهم به قید فوریت دستور بررسی و ابطال آن را ارائه کرده و گزارش آن را به شورای شهر بدهم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شوراي شهر تهران پيمانكار ضمانت نامه بانکی شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۵۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه سوخت این خودرو‌ها قطع می شود

آفتاب‌‌نیوز :

احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در نامه‌ای به مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی خواستار عدم تخصیص سهمیه سوخت به خودرو‌های بنزینی و موتورسیکلت‌های فاقد بیمه نامه شخص ثالث با جدیت و قوت بیشتر شده است.

در این نامه آمده است: ضمن تشکر و قدردانی از تلاش مستمر همکاران آن وزارتخانه شاغل در ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت در اجرایی نمودن مفاد ماده ۴۸ قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه و غیر فعال نمودن کارت سوخت خودرو‌های گازسوز فاقد بیمه نامه شخص ثالث در فاز اول اجرای ماده قانونی یاد شده، با توجه به نتایج مثبت حاصله از اجرای این ماده قانونی که منجر به افزایش پوشش بیمه‌ای وسایل نقلیه و همچنین صرفه جویی در مصرف روزانه میلیون‌ها لیتر نفت و گاز شده است خواهشمند است دستور فرمائید در گام بعدی اجرای طرح عدم تخصیص سهمیه سوخت به خودرو‌های بنزینی و موتورسیکلت‌های فاقد بیمه نامه شخص ثالث با جدیت و قوت بیشتری در دستور کار قرار گیرد تا در آینده شاهد تداوم اثرات مثبت اجرای این ماده قانونی باشیم.

در پایان خاطرنشان می‌سازد همکاران این وزارت در بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران آماده هرگونه همکاری و مساعدت هستند تا این مرحله از اجرای قانون نیز با شایستگی عملیاتی گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • زاکانی: ورود اولین نمونه قطار چینی در خرداد به تهران | تمام قراردادهای ما ضمانت بانکی دارد | می خواهند قراردادمان با چین را منحل کنند اما نمی توانند
  • زاکانی: اولین نمونه قطار چینی در خرداد به تهران می رسد | تمام قراردادهای ما ضمانت بانکی بین المللی دارد
  • به کارگیری اتباع مجاز منع قانونی ندارد
  • واکنش شهرداری تهران به ارقام خرید پسماند خشک در قالب نوماند
  • صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند
  • برچیده شدن بزرگترین مرکز تجمع معتادان در منطقه ۷ تهران
  • سهمیه سوخت این خودرو‌ها قطع می شود
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد
  • افزایش ۲۰۰ میلیون یورویی سرمایه صندوق ضمانت صادرات