Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، اکبر فتحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: طرح توزیع شکر خانوار، شکر صنف و صنعت، مرغ منجمد، گوشت قرمز منجمد، برنج هندی و برنج تایلندی تنظیم بازاری با هدف ثبات قیمت در بازار کالاهای اساسی در روزهای پایانی سال تا فروردین ۱۴۰۱ در سراسر استان اجرا می شود. 

وی با بیان اینکه توزیع این اقلام در راستای اجرای مصوبات نشست قرارگاه امنیت غذایی کشور و در ادامه طرح‌های تنظیم بازار کالاهای اساسی با هدف ایجاد ثبات قیمت‌ها و حفظ آرامش بازار صورت می‌گیرد، گفت: سهمیه توزیع شکر صنف و صنعت، شکر خانوار، برنج هندی و برنج تایلندی از سوی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران برای آذربایجان شرقی اعلام شده و طبق آن توزیع شکر و برنج در اسفند ۱۴۰۰ و فروردین ۱۴۰۱ صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فتحی در ارتباط با سهمیه اختصاص یافته برای آذربایجان شرقی اظهار کرد: مجوزهای اعلامی برای کالای شکر خانوار به میزان یک هزار و 200 تن از قرار کیلویی ۱۲ هزار و ۵۳۵ تومان برای مباشرین توزیع و در بسته های سه کیلویی برای مصرف کنندگان به قیمت ۴۳ هزار تومان، برای شکر صنف و صنعت به میزان پنج هزار تن از قرار کیلویی ۱۲ هزار و ۵۳۵ تومان برای مباشرین و قیمت مقرر برای اصناف براساس نوع بسته بندی در اختیار کارگروه تنظیم بازار، برنج تایلندی رده ب ۱۰ کیلویی به میزان یک هزار و 500 تن از قرار کیلویی ۱۱ هزار تومان برای مباشرین توزیع و ۱۲۵۰۰ تومان برای مصرف کننده  و  همچنین برنج هندی(دانه بلند ۱۱۲۱) به میزان یک هزار و 300 تن از قرار کیلویی ۱۷ هزار تومان برای مباشرین توزیع و ۱۸۵۰۰ تومان برای مصرف کننده تعیین شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه هم اکنون 2 هزار و 500 تن شکر ویژه زنبورداران آذربایجان شرقی در حال توزیع می باشد، ادامه داد: علاوه بر پنج هزار تن سهمیه اختصاص یافته شکر برای صنف و صنعت استان آذربایجان شرقی در اسفند ۱۴۰۰، پنج هزار تن شکر  نیز برای صنف و صنعت استان در فروردین ماه ۱۴۰۱ از طریق خراسان شمالی تامین و تاکنون چهار هزار و 500  تن آن جذب شده است.

فتحی از تخصیص ۸۵۰ تن گوشت مرغ منجمد برای توزیع در استان خبر داد و افزود: قیمت عمده درب سردخانه پشتیبانی امور دام  مرغ منجمد ۱۸ هزار تومان و قیمت مصرف کننده آن نیز ۲۰ هزار تومان تعیین شده است.

وی همچنین از توزیع ۲۰۰ تن گوشت قرمز گوساله در آذربایجان شرقی در آستانه عید نوروز خبر داد و افزود: بازرسان سازمان جهاد کشاورزی در شهرستان ها، اکیپ های تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف بر روند توزیع و رعایت قیمت‌های فروش کالا در سرتاسر  استان نظارت خواهند داشت.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مباشرین و ذینفعان برای توزیع و جذب کالاهای فوق توسط مدیریت جهاد کشاورزی در شهرستان ها معرفی  می شوند، ادامه داد: مردم در سر تا سر استان می توانند شکر و برنج مورد نیاز خود را از طریق فروشگاه های زنجیره ای، اتحادیه ها، تشکل های صنفی و تعاونی ها خرید کنند.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی کالای اساسی ستاد تنظیم بازار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی کالای اساسی ستاد تنظیم بازار آذربایجان شرقی کالای اساسی ستاد تنظیم بازار آذربایجان شرقی تنظیم بازار هزار تومان صنف و صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۵۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد

به گزارش خبرنگار مهر، امیر جمشیدی ظهر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در فروردین ماه ۱۴۰۳، ۴۳۵ هزار و ۲۲۹ تن کالا به ارزش ۱۵۵ میلیون و ۶۲۴ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شد.

جمشیدی اظهار داشت: ذرت دامی با ارزش ۹۶ میلیون دلار، جو دامی با ارزش ۲۰ میلیون دلار، چربی‌ها و روغن های حیوانی و نباتی با ۲۵ میلیون دلار، کک نفتی با ارزش ۳ میلیون دلار و چوب با۳ میلیون دلار مهم‌ترین اقلام عمده وارداتی به گمرکات مازندران در مدت یادشده هستند.

وی بیان داشت: امارات حدوداً ۲۲۶ هزار تن کالا به ارزش ۷۸ میلیون دلار، روسیه ۷۷ هزار تن کالا به ارزش ۳۴ دلارمیلیون، ترکیه با ۱۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۳۱ میلیون دلار، انگلستان با سه هزار تن کالا به ارزش ۳ میلیون و ۵۹۱ هزار دلار و سنگاپور با ۸ هزار تن کالا به ارزش ۲میلیون دلار پنج کشور اول طرف معامله در حوزه واردات به گمرکات مازندران بودند که در مجموع ۴۱۵ هزار تن از وزن و ۱۴۹ میلیون دلار از ارزش کالاهای وارداتی گمرکات مازندران در فروردین ماه سال‌جاری مربوط به این کشورها است.

واردات کالا از این پنج کشور ۹۵ درصد از کل وزن و ۹۶ درصد از کل ارزش واردات گمرکات مازندران را دربرمی‌گیرد.

وی با اشاره به واردات کالاهای اساسی از گمرکات مازندران اظهار داشت طی این مدت ۴۱۳ هزارتن کالای اساسی شامل ذرت دامی، جو دامی، چربی ها وروغن های حیوانی و نباتی و خوراک آماده دام به ارزش ۱۴۲ میلیون و ۶۶۶ هزار دلار از طریق کمرکات نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار وارد کشور شده که از نظر وزنی ۶۳ درصد و از نظر ارزشی ۲۷ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ نشان می دهند.

کد خبر 6093106

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۷ درصدی توزیع کود کشاورزی در آذربایجان غربی
  • اعلام لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی
  • لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی اعلام شد
  • کمبودی در عرضه چای نداریم
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی برای کشت برنج در مازندران
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود