Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به الزامات قانونی مجلس برای اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی گفت: نظام سلامت با نسخه‌نویسی الکترونیکی شفاف‌سازی می‌شود. - اخبار استانها -

محمد علی محسنی بندپی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در چالوس با اشاره به نسخه نویسی الکترونیکی اظهار داشت: یکی از راه‌های برون‌رفت از هزینه‌های اضافی و موازی که در نظام سلامت است و متاسفانه بودجه بسیار هنگفتی را هم به خود اختصاص داده، نسخه‌نویسی الکترونیکی است که علی‌رغم آمارهای بسیار بالا و اغوا کننده‌ای که بعضا می‌شنویم از رسانه ها در کف جامعه این آمارها صحت ندارد و ما خواستار آن هستیم که مسئولان امر آمارهای درست بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس و کمیسیون بهداشت و درمان به صورت جدی پیگیر نسخه‌نویسی الکترونیکی است چون معتقدیم اگر بخواهیم نظام سلامت را به نوعی مدیریت کنیم و سلامت مردم را تضمین کنیم باید برویم به سمت کنترل هزینه‌ها و این کنترل هزینه‌ها و شفافیت عملکرد نظام سلامت ما از طریق نسخه‌نویسی الکترونیکی و پرونده الکترونیک سلامت ونظام ارجاع خواهد بود.

 وی تصریح کرد: در حال حاضر فردی که از یک دردی رنج می‌برد در طی 1 تا 3 ماهه گذشته شاید خدمات موازی تصویر‌برداری، دارو و خدمات پارا‌کلینیکی گرفته و هزینه‌ها بر دوش نظام سلامت و به ویژه بیمه است که انتظار این است تا همه دستگاه ها دست به دست هم بدهند و مسئولین وقت بیشتری بگذارند و باور داشته باشند به این قضیه تا بتوانیم در بحث نسخه‌نویسی الکترونیکی خارج بشویم و به سمت پرونده الکترونیک سلامت برویم.

معاون بیمه سلامت: اعتبارات اجرای طرح نسخه الکترونیک در سال آینده افزایش می‌یابدفقط 55درصد مردم ماسک می‌زنند/ رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کدام اصناف کمتر است؟ + نمودارنایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس: جایگزینی پساب فاضلاب برای آبیاری فضاهای سبز تصویب شد

محسنی بندپی با اشاره بر الزامات قانونی  مجلس برای اجرای نسخه نویسی الکترونیکی از دی ماه 1400 یادآورشد: به واسطه شرایط سلامت مردم سعی کردیم وقت بیشتری به دولت بدهیم و امیدواریم دولت وقت‌کشی نکند و مسئولانی که مسئول اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی هستند دقت بیشتری کنند و وقت بیشتری بگذارند و به بهانه عدم وجود زیر‌ساخت‌های مناسب با توجه به همراهی وزارت ارتباطات  مسئولین توپ را در زمین سایر دستگاه ها نیاندازند و اگر مشکلی است به کمیسیون بهداشت مجلس مراجعه کنند.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اجرای نسخه نویسی الکترونیکی کمیسیون بهداشت نظام سلامت هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۶۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود

آفتاب‌‌نیوز :

احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی، درباره اینکه در ماجرای مطرح شده پیرامون یکی از ائمه جمعه چرا نمایندگان مجلس و یا دستگاه قضا ورود پیدا نکردند، گفت: خود آقای صدیقی با عذرخواهی که انجام دادند پذیرفتند خطایی صورت پذیرفته است که البته اگر با نگاه حقوقی به موضوع نگاه کنیم جرمی واقع شده است که عناصر سه گانه تشکیل دهنده جرم باید مورد بررسی قرار گیرد.

این نماینده مجلس مورد عنصر مادی که فعل صورت گرفته است یعنی انتقال مال انجام شده است، تنها موضوعی که باید مورد بررسی قرار گیرد عنصر معنوی یا همان نیت است که آیا نیت مجرمانه وجود داشته است یا خیر که این هم توسط مرجع صالحه قضایی باید رسیدگی شود.

وی خاطرنشان کرد: در جامعه این‌گونه بحث می‌شود که چون آقای صدیقی بخشی از قوه قضائیه است در مورد ایشان دست به عصا راه می‌روند، حال موضوع نیت آقای صدیقی باید در یک محکمه قانونی مورد رسیدگی قرار بگیرد و برای مردم توضیح داده شود موضوع چه بوده است.

علیرضابیگی تاکید کرد: تنها هم این نیست موضوعات دیگری که مطرح است موضوع تزلزل اعتماد مردم را نسبت به مسئولین و به طور خاص نهاد نماز جمعه و ستاد امربه معروف و نهی از منکر فراهم کرده است که حتما در دفاع از جایگاه این نهادها باید رسیدگی دقیق صورت گیرد و به مردم پاسخ داده شود و تا زمانی که نسبت به ایشان این شایعات مترتب است نباید اصرار به تثبیت ایشان باشد و نباید اصرار بر این باشد که افراد از جایگاه‌های قانونی که دارند برای اثبات خودشان استفاده کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه این حرکت‌ها، رفتارها و اقدامات انجام می‌گیرد و این‌ها به اعتماد مردم به طور خاص به نهاد دین (حال قوه قضائیه یک طرف) لطمات وارد می‌کند. ما به اندازه کافی تزلزل اعتماد را در جامعه داریم که این هم مزید بر علت می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • تامین سبد غذایی مردم با رویکردی عقلانی/ نمره ۲۰ دولتمردان در اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی
  • توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی
  • تضمین سلامت و رضایتمندی مردم«معمولان» در حوزه آرد و نان
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • آیا برنامه سلامت خانواده بهتر از پزشک خانواده است؟
  • آیا برنامه سلامت خانواده قوی تر از پزشک خانواده است