Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا جاوید روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پرونده دیگری در خصوص تخلیه نخاله‌های ساختمانی در ورودی جاده شلمچه در دادگستری خرمشهر در جریان است و اخطار لازم به صورت مکتوب به شهرداری ابلاغ شده است.

وی با اشاره به مشکلات چند ساله خرمشهر در زمینه پسماند به دلیل مشکلات مالی شهرداری افزود: دفن غیراصولی پسماند باعث پراکنش کیسه‌های پلاستیکی در سطح شهر شده و این امر مشکلات متعدد زیست محیطی در پی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جاوید با بیان اینکه دفن غیراصولی پسماند در محل دپوی زباله خرمشهر به خوبی انجام نمی‌شود گفت: دیوارکشی محل دفن پسماند خرمشهر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تکمیل نشدن آن باعث افزایش افراد زباله‌گرد با سنین مختلف در این محل آلوده شده است.

وی ادامه داد:آتش زدن زباله‌ها از سوی زباله‌گردها باعث انتشار دود و آلودگی شدید هوا شده و حضور این افراد در این محل موجب انتقال بیماری‌ خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خرمشهر با بیان اینکه معضل دفن غیر بهداشتی زباله خرمشهر یک تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی می‌شود گفت: جمع آوری غیراصولی و ماندگاری پسماند علاوه بر زشت کردن منظر شهری موجب افزایش حیوانات موذی و تهدیدی علیه بهداشت عمومی است.

کنترل و نظارت بر مراکز عرضه ماهی قرمز در خرمشهر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خرمشهر در ادامه ضمن توصیه به شهروندان برای پرهیز از خرید گونه های غیر بومی آبزیان گفت:کنترل و نظارت بر مراکز خرید و فروش آبزیان از جمله ماهی قرمز در خرمشهر افزایش یافته است.

وی افزود: در آستانه عید نوروز برخی افرد سودجو در کنار فروش ماهی قرمز، مبادرت به فروش جانوران آبی و دوزیست به ویژه سمندر لرستانی، لاک پشت و مارآبی می‌کنند.
جاوید بیان کرد: در شهرستان خرمشهر فروش گونه‌های ممنوعه و غیرمجاز بسیار نادر است اما در برخی شهرهای خوزستان این گونه ها عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه خرید و فروش هرگونه جانور وحشی ممنوع بوده و بر اساس قوانین و ضوابط با متخلفان برخورد خواهد شد افزود: برخی از این گونه‌ها از جمله سمندر در خطر انقراض قرار دارند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خرمشهر با بیان اینکه برخی از گونه‌های جانوری و گیاهی مهاجم بوده و تهدیدی برای اکوسیستم می باشند گفت: به عنوان نمونه گیاه " سنبل آبی"  یک گیاه مهاجم است و اگر در رودخانه و یا تالاب رها شود رودخانه را به مرداب تبدیل می کند.

جاوید بیان داشت: لاک پشت‌های غیر بومی نیز برای سایر موجودات یک گونه مهاجم محسوب می‌شود و اگر در رودخانه رها شود در رقابت غذایی مشکلاتی را برای گونه‌های دیگر به وجود می‌آورد. 
وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه عرضه گونه‌های غیربومی یادشده موارد را به سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

برچسب‌ها خرمشهر مدیریت پسماند سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خرمشهر مدیریت پسماند سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور خرمشهر مدیریت پسماند سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور محیط زیست دفن غیر گونه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۶۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالیانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن پسماند صنعتی در هرمزگان

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب مسیحی تازیانی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان پیش از ظهر پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه در کارگاه تخصصی آموزشی مدیریت پسماند صنعتی، اظهار داشت: نگاه سازمان محیط‌زیست رسیدن به تولید سبز است و تنها به دنبال اهرم قراردادن قانون نیستیم بلکه رویکردمان این است که با دانش‌های روز دنیا به مدیران صنعتی در راستای ایفای تعهدات زیست محیطی کمک کنیم.

وی افزود: در حال حاضر رویکرد حفاظتی محیط زیست تحقق چرخه حیات در کل صنعت است و تلاش بر این است که تولیدات صنعتی منطبق بر فاکتورهای محیط‌زیستی باشد از این رو مدیران صنایع باید به این درک برسند که وظیفه آن‌ها تنها تولید نیست بلکه باید برای اکوسیستم نیز احترام قائل باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان عنوان‌کرد: انتظار ما این است که به موازات توسعه صنعتی در هرمزگان توسعه زیست محیطی نیز اتفاق بیافتد تا منابع متعلق به آیندگان حفظ شود ضمن اینکه تاکید داریم باید دوره‌های توجیهی برای مدیران صنایع و فعالان بخش خصوصی برگزار شود.

مسیحی عنوان‌کرد: در حوزه مدیریت پسماند استان، گام‌های بلندی برداشته شده است اما از جهت ملموس بودن اقدامات انجام شده برای مردم، نتایج مطلوب ارزیابی نمی‌شود.

وی عنوان‌کرد: متأسفانه مدیریت پسماند در استان به صورت سنتی انجام می‌شود هر چند که شاید چند شهر انگشت شمار در استان مدیریت پسماند را بروز رسانی کرده باشند اما مطلوب ما بروز رسانی این امر مهم در تمام شهرهای استان و تفکیک پسماند از مبدا است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان اظهار داشت: بالغ بر ۵۲۰ هزار تن در سال پسماند عادی در روستاها تولید می‌شود که به صورت سنتی مدیریت می‌شود و به همین میزان نیز حجم تولید پسماند شهرهای استان را شاهد هستیم.

وی تاکید کرد: سالیانه بالغ بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن تولید پسماند صنعتی و بالغ بر ۴۰۰ تن روزانه تولید پسماند ویژه داریم از این رو باید مدیریت صحیح پسماند در استان در دستورکار همه بخش‌های تولید کننده زباله و ضایعات قرار گیرد.

مسیحی حجم تولید پسماند پزشکی استان را بالغ بر ۲.۵ تن دانست و گفت: فقط ۵۰ درصد از حجم پسماند پزشکی استان بی‌خطرسازی می‌شود اما بخش دیگر آن به درستی منتقل نمی‌شوند و می‌تواند آثار مخربی به همراه داشته باشد.

وی خاطرنشان‌کرد: در عرصه کشاورزی نیز بالغ بر یک میلیون ۳۰۰ هزار تن در سال ضایعات تولید می‌شود که می‌توان آن را فرآوری کرد اما به نظر می‌رسد متولیان امر برنامه‌ای در این حوزه ندارند.

کد خبر 6088359

دیگر خبرها

  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن پسماند پزشکی در هرمزگان ‌
  • تولید سالیانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن پسماند صنعتی در هرمزگان
  • تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابودی محیط زیست
  • تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابوی محیط زیست
  • گسترش مشکلات مدیریت پسماند در استان چهار محال و بختیاری
  • تاکید دانش آموزان آبادان و خرمشهر بر حفظ زمین پاک
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • زباله سوزهای مدرن چطور کار می کنند؟ | تجربیات کشورهای مدرن در زمینه مقابله با پسماندهای به درد نخور
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم