Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-05@21:33:37 GMT

با در نظر گرفتن اولویت‌ها به قشر محروم رسیدگی شود

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۶۲۵۳

با در نظر گرفتن اولویت‌ها به قشر محروم رسیدگی شود

رئیس مجلس خبرگان با بیان اینکه با در نظر گرفتن اولویت‌ها باید به قشر محروم رسیدگی شود، گفت: البته امکانات ما محدود است اما باید در حد توان به محرومین توجه و در این راه تلاش شود.

به گزارش مشرق، آیت‌الله احمد جنتی در نهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری «دوره پنجم» گفت: در پایان سال هستیم مشکلات زیاد است و امیدواریم غیر از حرف‌هایی که گفته می‌شود نتیجه عملی هم داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس خبرگان بیان کرد: قشر محروم و عائله‌مندها با سختی زندگی می‌گذرانند و ما تا آنجایی که می‌توانیم باید کمک کنیم تا کسی نباشند که شب عید محتاج باشند.

ببینید: عکس/ اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری

وی گفت: حکومت علوی که ما منتظر بودیم باید آثاری داشته باشد و امیدواریم راه امام علی علیه‌السلام را طی کنیم. تا آنجایی که می‌توانیم به قشر محروم برسیم و حرکت رو به رشدی داشته باشیم.

آیت الله جنتی تأکید کرد: اولین وظایف حکومت اسلامی این است که گرسنه‌گان را سیر کند و این حداقل تکلیف است تا به نیازهای دیگر جامعه هم رسیدگی شود. باید به این هدف برسیم.

وی با بیان اینکه با در نظر گرفتن اولویت‌ها باید به قشر محروم رسیدگی شود گفت: اولویت قشر ضعیف و عائله‌مندان، خانواده‌های شهید هستند. باید در حد توان به محرومین توجه شود. البته امکانات ما محدود است، اما با توجه به آن باید تلاش شود.

با توجه به اینکه از زمان انتخاب منتخبان میاندوره‌ای این مجلس، اجلاسی برگزار نشده در این اجلاس مراسم تحلیف این اعضای جدید برگزار خواهد شد.

ببینید: عکس/ حسن روحانی در مجلس خبرگان رهبری

به گفته سخنگوی هیئت رئیسه خبرگان این اعضاء به ترتیب حروف الفباء عبارتند از آیت‌الله اعرافی، حجت الاسلام پیش‌نمازی، حجت الاسلام دانش‌زاده (مؤمن)، آیت‌الله سعدی، آیت‌الله سعیدی گلپایگانی و آیت‌الله مدرسی یزدی.

همچنین برنامه دیگر اجلاسیه، نطق‌های پیش از دستور ۱۶ نفر از خبرگان است که البته در صورت صلاحدید هیئت رئیسه با توجه به ضیق وقت، جهت به سرانجام رساندن و تصویب نهایی مواد باقی مانده «طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری»، ممکن است تعداد نطق ‌ها کاهش یابد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این اجلاس، حضور رئیس جمهور محترم به عنوان شخصیت مدعو است که ضمن «تشریح برنامه‌های دولت برای بهبود اوضاع اقتصادی کشور و حل مشکلات معیشتی مردم»، اظهارات و مطالبات اعضای محترم خبرگان رهبری را استماع و طبق آیین‌نامه داخلی خبرگان به پرسش‌های مطروحه پاسخ خواهند گفت.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس قیمت مجلس مجلس خبرگان آیت الله اعرافی آیت الله احمد جنتی انتخابات 1402 آیت الله مدرسی یزدی بهارستان خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت قشر محروم مجلس خبرگان رسیدگی شود آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۶۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار متن نامه شهید سردار زاهدی به رهبری

خانواده سردار سرلشکر شهید محمدرضا زاهدی نخستین بار نامه شهید زاهدی به فرمانده کل قوا را منتشر کردند.

 بعد از اولین مرحله‌ای که شهید زاهدی از لبنان بازگشتند، در مراسم تودیع، یک قبضه سلاح مینی یوزی به ایشان هدیه داده شده بود که ایشان، آن را به رهبر معظم انقلاب تقدیم کردند.
متن نامه شهید زاهدی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

محضر مبارک امام المسلمین

حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای دامة برکاته

مولای عزیزم

سلام علیکم و رحمة الله

بدینوسیله خالصانه‌ترین درود‌ها را بر آن جانشین خلف خمینی کبیر (ره)، رهبر فرزانه ام می‌فرستم و از خداوند می‌طلبم تا نفس دارم سرباز آن نائب امام عصر (عج) بوده و در این راه چیزی جز شهادت موجب جدایی از آن عزیز نگردد.

اسلحه مینی یوزی که در مراسم تودیع اینجانب ... بعنوان هدیه از طرف مسئول ... تقدیم بنده شده بود، و آرزو داشتم شخصاً شرفیاب شده، تقدیم نمایم، اما همیشه در این مدت با خود حدیث نفس داشتم و به خود اجازه ندادم وقت ولی امر مسلمین را از این بابت بگیرم؛ لذا این هدیه ناقابل را با خالصانه‌ترین درود‌ها و سلام تقدیم می‌نمایم.

ان‌شاء‌الله تعالی با قبول آن سرباز کوچکتان را بسیار خوشحال خواهید نمود.

تقاضای عاجزانه دارم این حقیر را از دعای خیرتان فراموش نفرمایید.

والسلام

زاهدی

۸۲/۰۱/۲۰

منبع: فارس

tags # اخبار سیاسی سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • اصلاح قانون تاسیس مدارس غیردولتی گرفتن مجوز برای مسئولان را محدود می‌کند
  • چه کسانی در دوم انتخابات مجلس می‌توانند شرکت کنند؟/ اعتبارنامه منتخبان مجلس و خبرگان رهبری با طراحی جدید ارائه خواهد شد/ همه شعب اخذ رای امکان برخط بودن را دارند و استعلام‌ها به صورت برخط انجام می شود/ از بین ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس، ۲۵ نفر هم ا
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند
  • مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود
  • انتشار متن نامه شهید سردار زاهدی به رهبری
  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد
  • نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم/ «نظارت» در مجلس آینده تقویت شود
  • مولد سازی در گناوه باید با در نظر گرفتن مصلحت شهر باشد
  • عضو خبرگان رهبری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • مسئولان قانون را در اولویت امور خود قرار دهند