Web Analytics Made Easy - Statcounter

نادر پرور گفت: پرندگان زینتی در استان کرمانشاه بازار فروش خوبی دارد ولی بیشتر درآمد تولیدکنندگان این بخش از صادرات است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نادر پرور در گفتگو با مرصادنیوز اظهار داشت: استان کرمانشاه با توجه به موقعیت جغرافیایی و مرز مشترک با عراق با فراهم نمودن امکان صادرات می تواند زمینه پرورش پرندگان زینتی را فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه با توجه به صحبت های تولید کنندگان پرورش پرندگان زینتی بخصوص در زمینه پرورش پرنده قناری توجیه اقتصادی دارد، افزود: پرندگان زینتی در استان بازار فروش خوبی دارد ولی بیشتر درآمد تولیدکنندگان این بخش از صادرات پرندگان زینتی می باشد.

وی در مورد پرورش پرندگان زینتی و ماکیان مورد حمایت سازمان جهادکشاورزی گفت: طبق دستورالعمل ابلاغی از دفتر طیور وزارت جهادکشاورزی  تمام پرندگان زینتی کوچک جثه، متوسط جثه و بزرگ چثه مورد حمایت سازمان قرار دارند.

پرور گفت: پرندگان کوچک جثه شامل؛ قناری، مرغ عشق، فنچ، سهره، بلبل، چکاوک و سار، متوسط جثه شامل انواع طوطی، کاسکو، انواع کبوتر، انواع مرغ مینا و بزرگ جثه شامل انواع قو، قرقاول زینتی، انواع طاووس، فلامینگو، لک لک هستند.

وی افزود: پرنده گل به سر (نام محلی بربره) یکی از پرندگان زینتی است که به صورت فصلی به استان کرمانشاه کوچ می کند و از پرندگان بومی استان به شمار می رود.

پرور در خصوص حمایت سازمان جهادکشاورزی با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی از تولیدکنندگان، اظهار داشت: پروانه بهره برداری و متعاقبا"پرداخت تسهیلات و زمینه سایر حمایت ها را فراهم می نماییم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در خصوص برگزاری کلاسهای آموزشی، گفت: با توجه به درخواست های متقاضیان با همکاری اداره ترویج جهادکشاورزی کلاس های آموزشی لازم برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این سازمان تمام تلاش خود را در برطرف کردن مشکلات این بخش خواهد نمود، گفت: یکی از مشکلات این بخش که سازمان جهادکشاورزی نیز پیگیر آن است، این است که متأسفانه صدور مجوز برای این بخش فقط در قالب طرح های صنعتی و بزرگ صادر می شود و اگر در قالب مشاغل خانگی صادر شود قطعا"باعث گسترش این بخش می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: استان کرمانشاه پرندگان زینتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۶۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری ظهر دوشنبه، با همراهی محمد علیمهری معاون اقتصادی و حضور تیم اقتتصادی همزمان با سومین روز از برگزاری نمایشگاه ایران «اکس پو ۲۰۲۴» از شرکت های شهرک های صنعتی استان تهران مستقر در این نمایشگاه بازدید کرد.

بر اساس این گزارش استاندار تهران ضمن بررسی مشکلات و موانع موجود در شهرک صنعتی با تولیدکنندگان به گفتگو پرداخت.‌

گفتنی است که طی این بازدیدها مقرر شد موانع، مشکلات وچالش های این تولید کنندگان با برگزاری جلسه ای بررسی و رفع شود.

کد خبر 6092245

دیگر خبرها

  • پیام تبریک رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی به مناسبت روز معلم
  • صدور پروانه‌های ساختمانی از طریق درگاه ملی مجوز‌ها در صورت عدم رعایت مدت سه ماه
  • پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری صلاحیت علمی دارند/ چرا سازمان ثبت اسناد و املاک بهانه‌تراشی می‌کند؟
  • تولیدات خوزستان در نمایشگاه اکسپو مورد توجه فعالان اقتصادی
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • روز تخصصی جهادکشاورزی در نمایشگاه Iran expo
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید/ مجوز خشونت بیشتر علیه دانشجویان معترض صادر شد
  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها
  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد