Web Analytics Made Easy - Statcounter

 احمد محمودزاده سه‌شنبه در نشست برخط با اعضای شورای معاونین و کارشناسان مدارس غیردولتی ادارات آموزش و پرورش سراسر فارس در شیراز اظهار کرد:توانمندسازی معلمان مدارس غیر دولتی باید به صورت حضوری انجام شود تا از کیفیت های لازم برخوردار شود.

بر پایه مطلب دریافتی ایرنا از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس،رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: با مصوبه شورای نظارت و تایید وزیر  آموزش و پرورش به دنبال آن هستیم که معلمان مدارس غیردولتی نیز از مزایا و خدمات معلمان رسمی مانند استفاده از باشگاه فرهنگیان، مکان های ورزشی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. بهره مند شود.

محمودزاده گفت: تداوم و استمرار انقلاب اسلامی نیازمند تربیت نیروی انسانی با روحیه جهادی است و مقام معظم رهبری نیز در بیانیه گام دوم انقلاب تعلیم و تربیت را رکن اصلی تحول سازی و نیروی انسانی را بزرگترین سرمایه کشور میداند.
وی گفت: نیروی  انسانی مدنظر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باید دارای برجستگی ها علمی، اخلاقی و عقیدتی باشد.
معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: به دنبال این هستیم که انسانی در تراز انقلاب اسلامی و حیات طیبه تربیت کنیم که زمینه سازی این تربیت باید در تمام مدارس کشور با بهره گیری از ظرفیت های ذی نفعان آموزش و پرورش صورت گیرد.
محمودزاده افزود: بحث مردمی سازی آموزش و پرورش و شفافیت از محورهای اصلی برنامه های دولت فعلی است.
وی گفت: باور داریم ظرفیت معلمان کشور یک ظرفیت بی نظیر برای ادامه توسعه مسیر انقلاب است و تنها با معلم است که می توان ارزشهای اسلامی را در جامعه بیش از پیش تقویت کرد.
معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: حضور ثمر بخش معلمان در کلاس درس می تواند گره گشای بسیاری از مسائل و مشکلات در کشور باشد و وظیفه ما است که معلمان را در این زمینه آماده کنیم.
محمودزاده گفت: امروزه معلمان فقط نقش تدریس را ندارند بلکه وظایف تربیتی، اطلاع رسانی و زیست فعالانه در جامعه نیز به آن اضافه شده است.
وی ادامه داد: مشارکت در آموزش و پرورش مبنای دینی و ملی دارد و وجود سنت حسنه وقف و استفاده از مساجد در امر تعلیم و تربیت نشان از مبنای دینی امر مشارکت است.
معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: قریب به ۲ میلیون دانش آموز در مدارس غیر دولتی سراسر کشور مشغول تحصیل هستند و باید به فکر توسعه این مراکز و مدارس باشیم.
محمودزاده گفت: باید مدارس شیشه ای را برای  اجرای سند تحول بنیادین راه اندازی کنیم تا اصل شفافیت در اجرای سند رعایت شود.
معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: اعتقاد داریم همه مردم باید در آموزش و پرورش نقش آفرینی کنند تا با استفاده از ایده های مختلف و متنوع مردم حیات طیبه را محقق کنیم.

تحصیل بیش از ۱۴۷ هزار دانش آموز فارسی در مدارس غیر دولتی

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز اظهار کرد: بیش از ۱۴۷ هزار دانش آموز استان فارس در مدارس غیر دولتی در پایه های مختلف تحصیلی مشغول تحصیل هستند.
 محمد خلیل عسکری  ادامه داد: این تعداد دانش آموزان ۱۶ درصد از کل جمعیت دانش آموزی فارس را تشکیل می دهند که در ۲ هزار و ۲۶ واحد آموزشی مشغول تحصیل هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: انتظار داریم  یک امتیاز ویژه برای معلمان مدارس غیر دولتی برای شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش در نظر گرفت تا انگیزه و اشتیاق این معلمان زیاد شود.
عسکری گفت: دوران کرونا مشکلاتی را برای مدارس غیر دولتی ایجاد کرده است که در خصوص پایان مهلت ۳ ساله تمدید مجوزهای نوسازی در سال آینده باید تمهیدات و اقداماتی صورت گیرد.
وی گفت: ریل گذاری مدارس غیردولتی باید با هدف عدالت آموزشی صورت گیرد تا دانش آموزان مدارس دولتی احساس بی عدالتی نکنند.
 

برچسب‌ها اداره کل آموزش و پرورش فارس شیراز مدارس غیر دولتی معلم فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل آموزش و پرورش فارس شیراز مدارس غیر دولتی اداره کل آموزش و پرورش فارس شیراز مدارس غیر دولتی معلم فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۶۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس گیلان

مراسم زنگ سپاس  امروز در مدرسه شاهد شهید بیگلو رشت برگزارشده بود، مدیر کل آموزش و پرورش گیلان در این مراسم گفت: دانش آموزان دارای استعداد‌های بالقوه‌ای در حوزه‌های مختلف هستند که با تلاش و کوشش معلمان این مرز بوم کشف و شناسایی می‌شود.

محمد حسین رمضانی تلاش و صبرمعلمان را زمینه شکوفایی استعداد دانش آموزان دانست و افزود: دانش آموزان گیلانی در برخی از رشته‌ها در دنیا خوش درخشیده اند که مایه افتخار کشور و استان است.


وی به شهدای معلم و دانش آموزی گیلان اشاره و تصریح کرد: درهفته معلم یاد و خاطرات ۴۱ هزار شهید معلم و دانش آموز کشور و ۲۵ شهید تروریستی کرمان و یک شهیده این حادثه را گرامی می‌داریم.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه تمامی جنایت‌ها و ظلم در دنیا را ناشی از جهل و نادانی است گفت: استاد شهید مطهری حلال مشکلات و پاسدار اسلام بود. 

رمضانی اسلام شناسی، گذشت و فروتنی را از خصوصیات بارز این شهید بزرگوار دانست و افزود: شهید مطهری علاوه بر استاد اخلاق، طبیب هم بود جامعه را درمان می‌کرد و دشمن به دانایی این شهید بزرگوار واقف بود و ایشان را به شهادت رساند.

وی با بیان اینکه معلمان امروز وظیفه خطیر درارتقای دانایی جامعه برعهده دارند اضافه کرد:آموزش و پرورش کارخانه تولید منابع انسانی و انسان سازی است و معلمان نقش مهندسین این کارخانه را دارند.


رمضانی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش نیروی انسانی تولید و تربیت می‌کند، گفت: موتور پیشرفت کشور امید و اعتماد است این دو مقوله مهم در مدارس باید مورد توجه قرار گیرد. 

وی همچنین از راه اندازی دهکده ورزشی دانش آموزی و یک مرکز رفاهی درآینده نزدیک در گیلان خبرداد.
در پایان این مراسم به مناسبت فرا رسیدن هفته معلم از معلمان مدرسه شاهد شهید بیگلو رشت با اهدای شاخه گلی قدردانی شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس گیلان
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول!
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول، غیرقانونی است
  • مبلغ شهریه مدارس غیردولتی را آموزش و پرورش تعیین نمی‌کند
  • راه‌اندازی سامانه نظارت و شفافیت مدارس غیردولتی تا مهر
  • روی «کیفیت بخشی به نظام آموزشی» و «تقویت مدارس دولتی» تمرکز داریم
  • نگاهی به نقاط ضعف نسخه ترمیم‌یافته سند تحول بنیادین
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال