Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر تأثیرگذاری بقاع متبرکه در جغرافیای اجتماعی و فرهنگی کشور، گفت: «کارکرد اوقاف» مهمترین مبلغ وقف جدید است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛  نشست هم‌اندیشی و دیدار سرگروه‌های تبلیغی استان‌های این سازمان امروز (۱۷ اسفندماه) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و حجت‌الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی این سازمان در امامزاده صالح (ع) تجریش برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص «وقف پول»، اظهار کرد: سرفصل‌های جدیدی در سنت حسنه وقف با بحث «وقف پول» باز شده است؛ وقف پول باعث سهیم شدن تمامی اقشار مردم در وقف می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه «کارکرد اوقاف» مهمترین مبلغ وقف جدید است، افزود: مثلا اگر بیمارستان یا یتیم‌خانه‌ موقوفه‌ای خراب شود یا سامان مناسبی نداشته باشد، بدترین دفاع از وقف است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه پرقوت شدن کار مبلغان باعث افزایش اعتماد مردم به وقف می‌شود، تصریح کرد: هر امامزاده و بقعه متبرکه باید طرح و برنامه خاص خود را داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی با اشاره به آیه ۸ سوره تغابن (فَآمِنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَالنُّورِ الَّذِی أَنْزَلْنَا ۚ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِیرٌ)، یادآور شد: شما خبرگان امر تبلیغ و ابلاغ پیام وحی هستید؛ متن قرآن را زیاد در فعالیت‌هایتان بیاورید؛ بهره گرفتن از قرآن کریم این است که ابتدا خودمان قرآنی باشیم؛ اگر این اتفاق بیفتد، زمانیکه یک حرف بزنید، صدها نتیجه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: ما در امامزادگان ظرفیت اهل‌بیت (ع) را داریم و در کنار آن انس مردم با قرآن نیز قابل توجه است؛ از مبلغین تقاضای تفسیر قرآن و راه‌اندازی کرسی تفسیر را داریم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی امامزادگان و بقاع متبرکه، خاطرنشان کرد: کمتر سخن گفتن و بیشتر عمل کردن در جریان تبلیغ دین و انقلاب اسلامی تاثیرگذار است؛ مبلغین باید توجه کنند که ارتباط با مساجد، مدارس و هیئات پیرامون بقاع متبرکه و امامزادگان شاخصهای مهمی هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی با تاکید بر تأثیرگذاری بقاع متبرکه در جغرافیای اجتماعی و فرهنگی کشور، گفت: تبلیغ علیه امامزادگان طی سال‌های اخیر توسط دشمن افزایش داشته است.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، افزود: دشمن در خط مقدم جبهه توپخانه دارد و می‌خواهد لجستیک ما را آسیب بزند تا راه‌های ارتباطیمان را قطع کند؛ در جنگ رسانه‌ای هم توپخانه دشمن عقبه ذهنی افراد است؛ سلطنت‌طلب‌ها، ضدانقلاب‌ها و کسانی که از استعمار ترس دارند، خوراک خوبی برای دشمنان انقلاب اسلامی هستند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران حقیقتی پویا و زنده است؛ احیای امر دین ساده نیست و انقلاب اسلامی به این امر مهم پرداخته است، بنابراین باید انقلاب اسلامی را پاس بداریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی در پایان با بیان اینکه ظرفیت‌های قابل دفاعی در انقلاب اسلامی نهفته است که باید بیان شود، خاطرنشان کرد: نوع نگاه و نوع ورود به مطالب توسط مبلغین بسیار مهم است.

در ادامه این نشست، برخی سرگروه‌های تبلیغی استان‌ها نیز به بیان جزئیاتی از فعالیت‌های خود پرداختند.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور معاون فرهنگی و اجتماعی رهبر معظم انقلاب پول بیمارستان امور خیریه قرآن قرآن کریم دین انقلاب اسلامی جنگ خوراک انقلاب اسلامی ایران اوقاف بقاع متبرکه رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه حجت الاسلام والمسلمین خاموشی انقلاب اسلامی بقاع متبرکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۶۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم «آگاه زمان» برای سالگرد شهادت شهیدمطهری

به گزارش خبرنگار مهر؛ ویژه برنامه چهل و پنجمین سالگرد شهادت آیت‌الله مرتضی مطهری با نام «آگاه زمان» روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت با حضور خانواده شهید مطهری، جمعی از چهره‌های علمی، دینی و همچنین دوستداران و اندیشمندان حوزه فرهنگ و هنر در خانه موزه شهید مطهری برگزار می‌شود.

شهید مرتضی مطهری متولد ۱۳ بهمن ۱۲۹۸ هجری شمسی در فریمان، استاد فلسفه و کلام اسلامی و تفسیر قرآن، عضو هیئت موتلفه اسلامی و از نظریه پردازان نظام جمهوری اسلامی ایران بود، وی قبل از انقلاب اسلامی استاد دانشگاه تهران بود و بعد از انقلاب به ریاست شورای انقلاب منصوب شد.

مهمترین خدمات مطهری در طول حیاتشان ارایه ایدیولوژی اصیل اسلامی از طریق درس و سخنرانی و تألیف کتاب است. این امر به خصوص در سال‌های ۱۳۵۱ تا ۱۳۵۷ به خاطر افزایش تبلیغات گروه‌های چپ و پدید آمدن گروه‌های مسلمان چپ زده و ظهور پدیده التقاط به اوج خود می‌رسد، در این سال‌ها استاد شهید با همکاری تنی چند از شخصیت‌های روحانی، «جامعه روحانیت مبارز تهران» را بنیان می‌گذارد.

شهید مطهری به یک نهضت اسلامی معتقد بود و برای اسلامی کردن محتوای نهضت تلاش‌های ایدئولوژیک بسیاری کرد. از جمله مهمترین این اقدامات می‌توان به کمک به تأسیس حسینیه ارشاد در سال ۱۳۴۶ اشاره کرد.

مطهری ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۵۸ پس از بازگشت از یکی از جلسات فکری سیاسی توسط یکی از اعضای گروه فرقان ترور شد و به شهادت رسید.

امام خمینی (ره) در پیام تسلیت خویش به مناسبت شهادت استاد فرمودند: «مطهری شخصیتی بود که عمر شریف و ارزنده خود را در راه اهداف مقدس اسلام صرف کرد و با کجروی‌ها و انحرافات مبارزه سرسختانه کرد.»

زمان برگزاری این مراسم سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت از ساعت ۱۴:۳۰ در خانه موزه شهید مطهری واقع در خیابان دولت، نبش بن بست صدرا است.

کد خبر 6089537 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان
  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود
  • برگزاری مراسم «آگاه زمان» برای سالگرد شهادت شهیدمطهری
  • نقشِ پُررنگ سازمان اوقاف در توجه به دانش‌بنیان‌ها
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان در گرو بصیرت‌افزایی است
  • هدف از اعلام انقلاب فرهنگی اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها بود
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور ۵۰ عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد
  • رئیس دیوان عالی کشور: حکم پرونده قضایی هشت مهر زاهدان صادر شده است